Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
Zebranie jako forma wymiany informacji
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Anna Paszkowska-Rogacz
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Co to jest spacer edukacyjny?
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Praca metodą projektu edukacyjnego
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie WYWIADÓWKA INACZEJ Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie

Formy kontaktów nauczycieli z rodzicami 1. Zebrania z rodzicami: zebrania ogółu rodziców, zebrania rady rodziców, zebrania klasowe. 2. Dni otwartej szkoły. 3. Indywidualne kontakty.

Formy kontaktów nauczycieli z rodzicami cd. 4. Wyjazdowe spotkania w plenerze. 5. Wspólne warsztaty dla rodziców i nauczycieli. 6. Udział rodziców w życiu szkoły: imprezy, akademie, uroczystości.

Formy kontaktów nauczycieli z rodzicami cd. 7. Lekcje otwarte. 8.Wizyty domowe. 9.Kontakty korespondencyjne.

Aby wywiadówki spełniały właściwą rolę … Jasno określić cel i charakter spotkania. Ustalić temat, zaplanować szczegółowy porządek. Trafnie dobrać treści, które mają być omawiane. Przygotować odpowiednie materiały. Sprawnie prowadzić zebranie. Pomyśleć o dodatkowych atrakcjach.

Zaproszenie Szanowni Państwo! Serdecznie zapraszam na spotkanie rodziców uczniów klasy I …, które odbędzie się … w sali nr … . Początek spotkania o godzinie …, a jego zakończenie około godziny … . Proponuję następujący porządek spotkania: Powitanie, przedstawienie się wychowawcy i rodziców.

Zaproszenie cd. 2. Informacja o programie nauczania w klasie pierwszej, zasadach oceniania, metodach i formach pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym. 3. Zabawa dydaktyczna. 4. Pytania i wnioski rodziców. Liczę na Państwa przybycie. Wychowawczyni:…………………….

Jak poprowadzić wywiadówkę Termin powinien być podany odpowiednio wcześniej. Godzina: 16.00 – 17.00. Zastanowić się nad układem stolików i krzeseł. Tradycyjny układ sprawia, że rodzice wchodzą w rolę uczniów. Stworzenie kręgu z krzeseł umożliwia dyskusję, wszyscy są na tym samym poziomie, nikt nie chowa się za plecami.

Jak poprowadzić wywiadówkę cd. Przed spotkaniem ustalić listę spraw do omówienia – niedopuszczalne jest „przeskakiwanie” z tematu na temat. Porządek spotkania powinien tworzyć logiczna całość. Spotkanie powinno mieć swoją dynamikę (nie rozwlekać), nie może trwać zbyt długo.

Jak poprowadzić wywiadówkę cd. Właściwą część wywiadówki powinna poprzedzić informacja o osiągnięciach klasy, sukcesach poszczególnych uczniów (listy gratulacyjne). Mów o klasie „moja klasa” – w ten sposób rodzice wiedzą, że wychowawca identyfikuje się z ich dziećmi i oczekuje od rodziców tego samego. Można zorganizować wystawę prac wszystkich uczniów.

Jak poprowadzić wywiadówkę cd. Na koniec wszystkie sprawy organizacyjne – ustalić termin następnego spotkania. Indywidualne rozmowy muszą odbywać się bez świadków w odpowiednio przygotowanym miejscu.

Ewaluacja Jeżeli chcemy udoskonalić swoje działania, powinniśmy zapytać rodziców, czy forma prowadzonych przez nas spotkań im odpowiada, czy pora jest właściwa itp. Można to zrobić przy pomocy np. ankiety ewaluacyjnej.

Korzyści z dobrze przeprowadzonej wywiadówki Zniknie napięcie towarzyszące tym rodzicom, którzy przychodzą na nią pełni obaw. Rodzice poczują się partnerami wychowawcy a nie petentami. Stworzy się istotna więź w oddziaływaniu wychowawczym między rodzicami a wychowawcą, ułatwiająca rozwiązywanie problemów.

Uwaga ! Wpływ na jakość kontaktów z rodzicami ma często pierwsza wywiadówka! Jeśli zostanie poświęcona wzajemnemu poznaniu się, stworzeniu atmosfery zaufania, zaowocuje to dobrą współpracą szkoły z domem rodzinnym.

Jeśli chcesz pozyskać rodziców – pamiętaj! Rodzice zawsze wymagają poważnego traktowania, nigdy nie wolno ich lekceważyć. Błędem jest rozpoczynanie współpracy od prezentacji gotowych rozwiązań. Dorośli nie są jak puste naczynia – należy stworzyć takie warunki, aby wykorzystać doświadczenie rodziców w rozwiązywaniu wszelkich problemów.

Jeśli chcesz pozyskać rodziców – pamiętaj! Nie jest możliwe, aby nauczyciel odpowiedział na wszystkie pytania i wątpliwości rodziców. Powiedzenie „nie wiem” uczłowiecza nauczyciela i skłania rodziców do poszukiwania wspólnych rozwiązań. Należy zaangażować możliwie najwięcej rodziców we wspólne planowanie wzajemnej współpracy, realizację i ocenę efektów zespołowego działania.

Jeśli chcesz pozyskać rodziców – pamiętaj! Nie wolno utożsamiać rodziców z ich dziećmi, ani traktować ich jak kolejną, może trudniejszą klasę! Otwartość, własne doświadczenie, akceptacja potrzeb innych, stałe doskonalenie metod pracy zespołowej to podstawy sukcesu i dobrej współpracy z rodzicami.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Rzeszów, 6 kwietnia 2009