Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LETS-KRAKÓW...NIE MASZ PIENIĘDZY ALE INNI Z NICH NIE KORZYSTAJĄ ALE MASZ UMIEJĘTNOŚCI ZA KTÓRE MOŻESZ JE DOSTAĆ BO TEŻ NIE MAJĄ PIENIĘDZY ALE MAJĄ UMIEJĘTNOŚCI.
Advertisements

Sprawiedliwy Handel to międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów.
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
1/3 wyprodukowanej żywności marnuje się.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ,,LOKALNY EKOROZWÓJ”
Zakupy.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas: |||c i ||c
„Zdrowa żywność w sklepiku szkolnym”
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
X* optymalna wielkość zapasu
Podstawowa analiza rynku
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
Potrzeby i ich zaspokajanie
CONRADINOWIEC ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
Wprowadzenie do mikroekonomii
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Rok szkolny 2005/2006 Realizacja projektu Tropem codziennych zakupów.
Lokalny ekorozwój - założenia, a rzeczywistość
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Czy odczuwasz czasem brak energii?
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Serwis komunikacji miasta ze społeczeństwem Poznać się lepiej mgr inż. Mariusz Bogacki Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii ul. Wierzbowa.
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
Żyj zdrowo! Ekologia – nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz wzajemnie.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Zakupy -przemyślana decyzja czy żywioł ?
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Wiem co jem Jak kupować mądrze?.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 4 w Zduńskiej Woli w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej „Sejm Dzieci i Młodzieży”
DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO „BĄDŹMY ZDROWI- WIĘMY WIĘC DZIAŁAMY ” „WIEM, CO JEM” (ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1) Celem programu była:
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Nowalijki – czym są? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekologia Prezentacja.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Dane firmy: Eko-Plant Ul. Krasickiego Sieradz Tel:
Miniprzedsiębiorstwo YUMMYYUMMYYUMMYYUMMY. Współtwórcy: Dyrektor Naczelny – Adrianna Tychawska Dyrektor do Spraw Finansów – Marlena Pobiedzińska Dyrektor.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
PORCJA ZDROWIA KAŻDEGO DNIA. DLACZEGO TYMBARK ?  W szerokiej ofercie Tymbarku każdy znajdzie coś dla siebie.  Wśród naszych produktów są 100% soki bez.
Ciemna strona GMO.
Julia Warchocka i Zofia Kaszubowska
Jedzmy odpowiedzialnie
Żywność ekologiczna.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Zapis prezentacji:

Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole? Debata z zaproszonymi gośćmi, obserwatorami są uczniowie klasy IIIc Gimnazjum im. Lotników Polskich w Mirosławcu

Cel debaty Uświadomienie, że wykorzystywanie lokalnych produktów to: mniejsza ilość pokonanych kilometrów, a tym samym mniejsza emisja i zanieczyszczenie powietrza, wspieranie swojej społeczności, a nie międzynarodowych korporacji, świeżość, bezpieczeństwo i możliwość prześledzenia pośredników.

Co to jest świadoma konsumpcja i na czym polega? Czy zastanawialiśmy się kiedyś, co kupujemy i skąd pochodzą te produkty? Poprzez świadome wybory konsumenckie można wiele zmienić. W praktyce świadoma konsumpcja oznacza zdobywanie informacji na temat produktów i usług – praktyk stojących za nimi firm, procesu produkcji, możliwości utylizacji – i dokonywanie odpowiedzialnych wyborów. Świadoma konsumpcja to potocznie nazywana „wiem, co jem”.

Rynek unijny W ciągu ostatnich dwudziestu lat wydatki na konsumpcję wzrosły w Unii Europejskiej średnio o 35%, a w 12 nowych krajach członkowskich aż o 75% i tendencja się utrzymuje. Zamieniliśmy się w społeczeństwo konsumpcyjne, gdzie „mieć” coraz częściej staję się „być”.

Ruch świadomej konsumpcji rozwija się bardzo dynamicznie Ruch świadomej konsumpcji rozwija się bardzo dynamicznie. W Polsce jest stosunkowo młody, ale już wywarł znaczący wpływ na media i biznes. Dostępność produktów sprawiedliwego handlu i oznaczonych certyfikatami ekologicznymi nie stanowi już żadnego problemu. W krajach takich jak Wielka Brytania, Francja czy Niemcy, świadoma konsumpcja przyjęła już się na dobre. Już połowa Brytyjczyków deklaruje, że dokonała wyboru konsumenckiego w oparciu o społeczną reputację firmy, a połowa, że zrezygnowała z jakiegoś zakupu ze względu na aspekt społeczny czy ekologiczny. 75% regularnie kupuje w lokalnych sklepach i od lokalnych dostawców.

Ciekawostka Motywacja bardziej ekonomiczna niż społeczna powoduje, że wiele osób zaczęło racjonalniej patrzeć na kwestię konsumpcji i szukać alternatywy dla zakupu nowych rzeczy. Wymienialnia ubrań, up-cycling (przetwarzanie odpadów w coś o jeszcze większej wartości – np. kanapa ze starej wanny), zakupy na lokalnych targach – wszystko to wróciło do mody.

Żywiec Zdrój - misja Firma chce zawsze zaspokajać pragnienia dostarczając zdrowe napoje, których sercem jest woda źródlana. Jako lider buduje odpowiedzialną, cieszącą się zaufaniem firmę.

Żywioł gazowany Żywiec Zdrój oferuje to, czego poszukujący naturalnego orzeźwienia potrzebują najbardziej – optymalne nasycenie CO 2 oraz krystaliczną wodę źródlaną, która przyjemnie ugasi każde pragnienie. Żywioł gazowany to woda, wydobywana z ujęcia św. Jana w Mirosławcu, skąd czerpie swoje wartości smakowe i orzeźwiające.

Gospodarstwo ogrodnicze – Jarosław Wilmański Wiosenne nowalijki – rzodkiewka, szczypiorek, sałata Pomidory Ogórki

Nasze lokalne produkty Miasto Mirosławiec otacza wiele malowniczych wiosek, gdzie miejscowi rolnicy produkują zdrową żywność.

Co zyskamy wspierając lokalnych producentów? Czas – produkty szybko do nas dotrą, Zdrowie – produkty lokalne nie są nawadniane w sposób sztuczny - Ograniczenie ilości zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery

Jak nawiązać współpracę z lokalnymi producentami?