Warunki rozwoju przewozów kolejowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Advertisements

Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Czysty transport miejski
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
mgr Marcin Połom Uniwersytet Gdański, Instytut Geografii
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Na półmetku Program Rewitalizacji Łazienek Królewskich plus 80 mln pln Konferencja Prasowa 5 grudnia 2013 r. godz Pałac na Wyspie.
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

Warunki rozwoju przewozów kolejowych Andrzej Massel Podsekretarz Stanu Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Warszawa, maj 2012 r.

Kilka wielkości … Przewozy towarowe koleją – ponad 200 mln ton Przewozy osób koleją – ok. 262 mln pasażerów Dziennie uruchamianych – ok. 6 900 pociągów 3 732 pociągów pasażerskie 1 878 pociągów towarowych 821 lokomotyw luzem 301 pociągów „służbowych” 245 pociągów „technologicznych”

Drogi, a kolej … 380 tys. km dróg kołowych 19 tys. km linii kolejowych 570 mln pasażerów (tylko autokarowe) 260 mln pasażerów 17 mln samochodów osobowych 8 tys. wagonów pasażerskich 1500 mln ton (82%) 260 mln ton (13%) 130 tys. TIR-ów 100 tys. wagonów towarowych 67 mld zł – tylko drogi krajowe (2011-2013) 19,2 mld zł (2011-2013) Zajmowana powierzchnia terenu [ha/1 km] 8,0 3,0 Emisja CO2 [kg/1000 paskm] 14,0 4,0 Średnie koszty zewnętrzne [euro/1000 paskm] 76,0 22,9 Zagrożenie wypadkowością [zabitych/1 mln pojazdokilometrów] 0,95 0,035 Zaangażowana moc na jednostkę przewożonej masy [kM/1 tonę] 1,5-5,0 8,0-13,0

Przewozy towarów koleją [mln ton] w latach 1997–2010 …

Rynek kolejowy przewoźników towarowych …

Dynamika przewozów surowców koleją …

Dynamika przewozów intermodalnych koleją …

Problem generalny – RENTOWNOŚĆ …

Priorytety w zakresie PRZEWOZÓW TOWAROWYCH … wdrożenie systemów informatycznych śledzenia pociągów i jednostek ładunkowych, bazujących na nowoczesnych narzędziach teleinformatycznych; wdrożenie specyfikacji TSI TAF w skali sieci wdrażanie narzędzi ułatwiających dostęp do informacji związanych z realizacją procesów przewozowych modernizacja i dostosowanie taboru towarowego do struktury popytu modernizacja i wymiana taboru, z uwzględnieniem wymagań interoperacyjności

Priorytety w zakresie infrastruktury kolejowej … modernizacja linii kolejowych – aspekt wiodący przeznaczenie linii, uwzględnienie TSI oraz standardów ochrony środowiska budowa krótkich odcinków stanowiących połączenia aglomeracyjne z lotniskami inwestycje odtworzeniowe na obciążonych odcinkach zdegradowanych linii kolejowych modernizacja dworców kolejowych – głównie dostosowanie do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz wymagań ochrony środowiska, wymagań konserwatorskich itp.

Finansowanie infrastruktury kolei – zasady krajowe … Zasada generalna – budowa, przebudowa, utrzymanie, ochrona, remont i zarządzanie infrastrukturą kolejową finansowane ze środków własnych zarządcy infrastruktury Minister właściwy do spraw transportu może finansować lub dofinansować wydatki związane z powyższymi zadaniami, jeśli infrastruktura kolejowa jest udostępniana przez zarządców na warunkach ustawowych Koszty związane z udostępnianiem tras i prowadzeniem ruchu pociągów pokrywane są z opłaty za udostępnianie infrastruktury kolejowej

Finansowanie infrastruktury kolei – stawki dostępu …

WPIK do 2013 r. z perspektywą do roku 2015 Program przyjęty Uchwałą RM dnia 7.11. 2011 r. 118 projektów : 20 – prace przygotowawcze, 98 – budowlane. Wydatki w latach 2011–2013 – 19,2 mld zł 9,4 mln zł – UE 7,4 mld zł – publiczne środki krajowe 2,4 mld zł – środki własne PLK, w tym kredyty EBI Zakładane rezultaty zwiększenie dług. torów z V = 160 km/h o 490 km do końca 2013 r. podwyższenie Vmax ze 160 km/h do 200 km/h dla 595 km torów podniesienie przepustowości na odcinkach najbardziej obciążonych zdecydowana poprawa stanu techniczno-eksploatacyjnego 3205 km torów (z czego 2645 km – linie państwowe) budowa nowoczesnych systemów zabezpieczenia ruchu na 1340 przejazdach; budowa 338 bezkolizyjnych skrzyżowań dwupoziomowych zwiększenie długości torów o dop. nacisku osi 221 kN o 808 km 13

… do 2015 r. WPIK + dworce Wszystkie rodzaje ruchu 14

Główny ciąg kolejowy do portów morskich w Gdańsku i Gdyni Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek Inowrocław - Bydgoszcz Główna – Tczew (nr 72 WPIK) Prace wykonywane w ramach WPIK w latach 2010-2012 Prace rewitalizacyjne zrealizowane w roku 2011 w ramach poprawiania stanu ciągu Wrocław – Poznań – Trójmiasto na EURO odcinek Inowrocław – Zduńska Wola – Chorzów Batory (nr 73 WPIK) Realizacja 2012-2015, koszt 450 mln zł

Działanie 7.4 Rozwój transportu intermodalnego (POIiŚ) - przykłady Modernizacja Terminalu BCT w Gdyni dla zwiększenia potencjału w zakresie przeładunków intermodalnych - 29 marca 2012 roku podpisana została umowa o dofinansowanie. Celem projektu jest przebudowa do końca 2014 r. terminalu kontenerowego oraz zwiększenie przewozów intermodalnych. Projekt obejmuje zakup m.in.: suwnic, wozów kontenerowych wysięgnikowych, ciągników terminalowych, systemu pozycjonowania kontenerów DGPS i systemu bookingów dla linii żeglugowych. Planowany całkowity koszt realizacji to 188,6 mln zł, z czego 53,9 mln zł dofinansowania z UE.

Działanie 7.4 Rozwój transportu intermodalnego (POIiŚ) - przykłady Budowa terminalu intermodalnego w Dąbrowie Górniczej przez HHLA Intermodal Polska Sp. z o.o. w odległości ok. 5 km od stacji rozrządowej o maksymalnej przepustowości ok. 44 000 TEU rocznie. Projekt obejmuje m.in. budowę infrastruktury torowej, zakup dwóch reachstackerów, instalację systemu komputerowego, który umożliwi wymianę danych o ładunkach z klientami. Termin realizacji - 2012 r. Wartość całkowita projektu wynosi 35 mln PLN, z czego 11,3 mln PLN dofinansowania z UE.

Program rozjazdowy Celem projektu jest zakup i zabudowa rozjazdów o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym, który zapewni podwyższoną trwałość eksploatacyjną nawierzchni rozjazdowej w ważnych punktach sieci. W programie założono wymianę 700 sztuk rozjazdów (350 rocznie). Realizacja programu pozwoli na likwidację 302 ograniczeń prędkości o łącznej długości 19,585 km toru oraz skrócenie czasów jazdy łącznie o 260 minut. zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżnych, poprawa parametrów eksploatacyjnych przewozów, skrócenie czasu przejazdu pociągów, poprawienie warunków ochrony środowiska, zmniejszenie kosztów utrzymania, poprawa trwałości eksploatacyjnej, Przewidywany okres zakupu i zabudowy rozjazdów kolejowych: 2013 - 2014. Przewidywany koszt zakupu i zabudowy rozjazdów kolejowych 280 mln zł.

Program przejazdowy Przedmiotem projektu POIiŚ 7.1-59 pn. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych” jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego w obrębie przejazdów kolejowych między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, wymianę nawierzchni drogowej na dojazdach i w obrębie przejazdów oraz zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego w obrębie skrzyżowań linii kolejowych z drogami kołowymi, zmniejszenie liczby wypadków na przejazdach kolejowych w poziomie szyn, oszczędność czasu dla przewozów pasażerskich i towarowych, zmniejszenie ilości zagrożeń ruchu kolejowego i drogowego wynikających ze stanu technicznego nawierzchni, dróg dojazdowych oraz dużej awaryjności przestarzałego typu urządzeń, Projekt zakłada objęcie robotami około 235 przejazdów na 68 liniach kolejowych położonych na terenie całego kraju. Całkowity koszt realizacji projektu to 240 mln zł.

Program rewitalizacyjny Program zakłada przeprowadzenie rewitalizacji na ośmiu liniach kolejowych w latach 2012 – 2014. Całkowity koszt realizacji programu to 2 235 mln zł, w tym z Funduszu Spójności 1 044 mln zł, z budżetu państwa 1 190 mln zł. 1. „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 18 Kutno – Piła na odcinku Toruń – Bydgoszcz”. Projekt znajduje się na liście projektów podstawowych POIiŚ 7.1-45, przewidywany okres realizacji: 2012 - 2014 przewidywany koszt: 202,9 mln zł 2. „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa” przewidywany okres realizacji: 2012 - 2014 przewidywany koszt: 500 mln zł 3. „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie” przewidywany okres realizacji: 2013 - 2014 przewidywany koszt: 263 mln zł

Program rewitalizacyjny 4. „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice” przewidywany okres realizacji: 2013 - 2014 przewidywany koszt: 216,1 mln zł 5.  „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 353 na odcinku Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie (z wyłączeniem odcinka Toruń Główny – Toruń Wschodni)” przewidywany okres realizacji: 2012 - 2014 przewidywany koszt: 263,5 mln zł 6.  „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 1, 133, 160, 186 na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa” przewidywany okres realizacji: 2013 - 2014 przewidywany koszt: 329,1 mln zł 7.  „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork” przewidywany okres realizacji: 2013 - 2014 przewidywany koszt: 310 mln zł 8.  „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów” przewidywany okres realizacji: 2013 - 2014 przewidywany koszt: 150 mln zł