DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA Katedry Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Advertisements

Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Studia stacjonarne i niestacjonarne
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
KOORDYNACJA.
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
KATEDRA REKREACJI AWF WROCŁAW 2013/2014
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki
Katedra Fizjologii i Biochemii
Informacje dla magistrantów
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
„Uczeń z klasą” – Badam świat
Przedmiot: Medycyna Rodzinna, Wydział LEkarski II UM Poznan, VI rok
Magiczny świat gier i zabaw sportowych
Turystyka i rekreacja w rozwoju psychofizycznym człowieka
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
TRZYMAJ FORMĘ.
Wydział Inżynierii Zarządzania
Wydział Inżynierii Zarządzania
Dobre strony pływania Powszechnie uważa się pływanie za jeden z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywiście, jeżeli przestrzega się podstawowych zasad.
Dydaktyka ogólna.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Aktywność ruchowa w środowisku wodnym kobiet ciężarnych
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Obserwacja wybranych uczniów
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
Szkoła Promująca Zdrowie
Działalność KN Elektrotermii Strona Koła: kaniup. agh. edu
Katedra Biostruktury Zakład Anatomii Zakład Antropokinetyki
Elektroniczna aparatura medyczna cz. 8
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
KATEDRA SPORTU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
ZESPÓŁ NAUCZYCIELI DO PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W STALOWEJ WOLI.
Moja Pasja PŁYWANIE.
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
Większość ludzi zapomina, że wygląd, samopoczucie i zdrowie zależy od codziennej diety. Niewłaściwa dieta jest przyczyną nadwagi i otyłości powodującej.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
Scenariusz lekcji doskonalenia pływania.
METODA DOBREGO STARTU.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Metodyka rekreacji ruchowej
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Troska jednostki samorządu terytorialnego o zdrowie dzieci w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i edukacyjnych na przykładzie Miasta Gdańska.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Dobór kryteriów podziału ruchu na fazy a parametry ruchu
Studia stacjonarne i niestacjonarne
WPŁYW ODRUCHÓW PIERWOTNYCH NA ROZWÓJ RUCHOWY MAŁEGO DZIECKA
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Katedra Fizjologii i Biochemii
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Obserwacja wybranych uczniów
Ukształtowanie postawy ciała Rozkład obciążeń stóp
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA Katedry Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej Kierownik Katedry – Prof. dr hab. Krystyna Zatoń Sekretariat: mgr inż. Agnieszka Kolończyk   Zakład Pływania Prof. dr hab. Krystyna Zatoń – Kierownik Zakładu dr Marcin Jaszczak dr Marek Rejman dr Łukasz Smołka mgr Stefan Szczepan Zespół Pływania Rekreacyjnego dr Anna Kwaśna – adiunkt dr Krystyna Antoniak-Lewandowska dr Andrzej Klarowicz Zespół Ratownictwa Wodnego i Sportu dr Magdalena Chrobot dr Mirosław Fiłon Zespół Sportu i Rekreacji Wodnej dr Ryszard Błacha dr Edward Caban dr Ludwika Kosińska dr Michał Załęski mgr Wojciech Bigiel mgr Piotr Piwowarczyk Pracownia Badań Ruchu w Środowisku Naturalnym mgr inż. Tadeusz Gancarek Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 1. Temat statutowy „Badania nad zasadami komunikacji dydaktycznej w relacji nauczyciel - uczeń w procesie nauczania złożonych czynności ruchowych” Prace: „Rola informacji werbalnej w procesie doskonalenia poziomu zdolności różnicowania kinestetycznego w nauczaniu - uczeniu się czynności ruchowych w wodzie” (dr Andrzej Klarowicz). „Rola informacji werbalnej i wizualnej w nauczaniu czynności motorycznych (na przykładzie pływania)” (dr Magdalena Chrobot). „Skuteczność informacji werbalnej przekazywanej natychmiastowo w procesie doskonalenia techniki pływania” (mgr Stefan Szczepan). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 2. Temat statutowy „Fizjologiczne i biomechaniczne kryteria nauczania i doskonalenia czynności motorycznych w środowisku wodnym" Prace: „Wykorzystanie biomechanicznych metod modelowania do optymalizacji procesu doskonalenia techniki pływania w monopłetwie”(dr Marek Rejman ). „Biomechaniczne czynniki warunkujące lokomocję człowieka w wodzie” (dr Krystyna Antoniak­Lewandowska - praca habilitacyjna). „Symetria ruchu kończyn górnych podczas pływania”(dr Marcin Jaszczak). „Zmiany w wydolności tlenowej w treningu pływackim” (dr Łukasz Smołka). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 3. Temat statutowy „Wybrane problemy uczenia się motorycznego w odmiennym środowisku" 4. Temat statutowy „Świadomość wartości rekreacji ruchowej w wodzie w kształtowaniu/promowaniu zdrowego stylu życia” Prace: „Znaczenie wartości w nauczaniu pływania" (dr Anna Kwaśna). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 1) prof. dr hab. Krystyna Zatoń „Badania nad zasadami komunikacji dydaktycznej w relacji nauczyciel - uczeń w procesie nauczania złożonych czynności ruchowych” Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 1) prof. dr hab. Krystyna Zatoń „Badania nad zasadami komunikacji dydaktycznej w relacji nauczyciel - uczeń w procesie nauczania złożonych czynności ruchowych” Rysunek 1. Wodoodporny zestaw komunikacyjny umożliwiający przekaz informacji werbalnej między eksperymentatorem, a badanym (wer. 2010). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 1) prof. dr hab. Krystyna Zatoń „Badania nad zasadami komunikacji dydaktycznej w relacji nauczyciel - uczeń w procesie nauczania złożonych czynności ruchowych” Rysunek 2. Wodoodporny zestaw komunikacyjny umożliwiający przekaz informacji werbalnej, a) badany z zainstalowanym odbiornikiem, b) nadajnik eksperymentatora (wer. 2011). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 1) prof. dr hab. Krystyna Zatoń „Badania nad zasadami komunikacji dydaktycznej w relacji nauczyciel - uczeń w procesie nauczania złożonych czynności ruchowych” Rysunek 3 Bezprzewodowa komunikacja między dwiema osobami po instalacji nadajnika i odbiornika (wer. 2010). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 1) prof. dr hab. Krystyna Zatoń „Badania nad zasadami komunikacji dydaktycznej w relacji nauczyciel - uczeń w procesie nauczania złożonych czynności ruchowych” Rysunek 4. a) Eksperymentator nadający informacje werbalne z zainstalowanym narzędziem komunikacyjnym (nadajnik). b) Badany z zainstalowanym narzędziem komunikacyjnym (odbiornik) (wer. 2010). Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 2) dr Krystyna Antoniak-Lewandowska „Biomechaniczne czynniki warunkujące lokomocję człowieka w wodzie" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 2) dr Krystyna Antoniak-Lewandowska „Biomechaniczne czynniki warunkujące lokomocję człowieka w wodzie" Rysunek 5. Procedura zbierania danych do analizy. Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 2) dr Krystyna Antoniak-Lewandowska „Biomechaniczne czynniki warunkujące lokomocję człowieka w wodzie" Rysunek 6. Procedura zbierania danych do analizy. Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 2) dr Krystyna Antoniak-Lewandowska „Biomechaniczne czynniki warunkujące lokomocję człowieka w wodzie" Rysunek 7. Kinogram zmiany kąta w stawie biodrowym uzyskany w programie do analizy ruchu SIMI MOTION 2D. Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 3) dr Ryszard Błacha „Ocena zmian powtarzalności użytej siły do nacisku kończyną górną i dolną w zależności od asymetrii czynnościowej prawej i lewej strony ciała ludzkiego" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 3) dr Ryszard Błacha „Ocena zmian powtarzalności użytej siły do nacisku kończyną górną i dolną w zależności od asymetrii czynnościowej prawej i lewej strony ciała ludzkiego" Rysunek 8. Urządzenie do pomiaru siły nacisku kończyn człowieka Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 4) dr Magdalena Chrobot „Rola informacji werbalnej i wizualnej w nauczaniu czynności motorycznych (na przykładzie pływania)" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 5) dr Marcin Jaszczak „Symetria ruchu kończyn górnych podczas pływania" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 5) dr Marcin Jaszczak „Symetria ruchu kończyn górnych podczas pływania" Rysunek 9. Ergometr pływacki Rysunek 10. Czujniki do pomiaru różnicy ciśnień na rękach pływaka Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 5) dr Marcin Jaszczak „Symetria ruchu kończyn górnych podczas pływania" Rysunek 11. Czujniki do pomiaru różnicy ciśnień na rękach pływaka Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 6) dr Andrzej Klarowicz „Rola informacji werbalnej w procesie doskonalenia poziomu zdolności różnicowania kinestetycznego w nauczaniu - uczeniu się czynności ruchowych w wodzie" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

6) dr Andrzej Klarowicz „Rola informacji werbalnej w procesie doskonalenia poziomu zdolności różnicowania kinestetycznego w nauczaniu - uczeniu się czynności ruchowych w wodzie" Rysunek 12. Kinestezjometr Rysunek 13. Platforma z siedziskiem Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

6) dr Andrzej Klarowicz „Rola informacji werbalnej w procesie doskonalenia poziomu zdolności różnicowania kinestetycznego w nauczaniu - uczeniu się czynności ruchowych w wodzie" Rysunek 14. Laptop z przetwornikiem analogowo-cyfrowym (karta AD/DA) Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 9) dr hab. Marek Rejman „Wykorzystanie biomechanicznych metod modelowania do optymalizacji procesu doskonalenia techniki pływania w monopłetwie" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 9) dr hab.Marek Rejman „Wykorzystanie biomechanicznych metod modelowania do optymalizacji procesu doskonalenia techniki pływania w monopłetwie" Rysunek 15 Monopłetwa wyposażona w zestaw czujników tensometrycznych Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym Rysunek 15 Procedura zbierania danych.

Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 7) dr Ludwika Kosińska „Skuteczność informacji słownej w nauczaniu żeglarstwa klasycznego” Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 8) dr Anna Kwaśna „Znaczenie wartości w nauczaniu pływania" Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej 11) dr Michał Załęski „Fizjologiczne aspekty uprawiania sportów wodnych i zimowych (windsurfingu, narciarstwa zjazdowego)”. Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym

Katedra Aktywności Ruchowej Zapraszamy do współpracy Katedra Aktywności Ruchowej w Środowisku Wodnym