INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja „Inwestycje drogowe w Małopolsce Północnej” Kraków – Olkusz – Wolbrom – Miechów – Słomniki Wolbrom, 2 czerwca 2008 r. INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE Tadeusz Trzmiel-Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa
Kraków - dane statystyczne Liczba mieszkańców- 756.267 Powierzchnia- 326, 8 km² Stopa bezrobocia- 3,8 % Liczba odwiedzających w 2007 roku- 8 mln
Droga Ekspresowa S7 Lata realizacji: 2008-2012 (inwestycja realizowana przez GDDKiA) Finansowy udział GMK : 10,8 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne + GDDKiA
Północna obwodnica Krakowa Lata realizacji: 2008-2012 (inwestycja realizowana przez GDDKiA) Finansowy udział GMK : 2 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne ( w zakresie opracowania koncepcji i materiałów do wniosków o wydanie decyzji ŚU i ULD) + GDDKiA 14 maja 2008 miało miejsce podpisanie umowy pomiędzy Województwem Małopolskim a GMK w sprawie współpracy dla opracowania koncepcji programowo-przestrzennej Północnej obwodnicy Krakowa
Północna obwodnica Krakowa Lata realizacji: 2008-2012 (inwestycja realizowana przez GDDKiA) Finansowy udział GMK : 2 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne ( w zakresie opracowania koncepcji i materiałów do wniosków o wydanie decyzji ŚU i ULD) + GDDKiA 14 maja 2008 miało miejsce podpisanie umowy pomiędzy Województwem Małopolskim a GMK w sprawie współpracy dla opracowania koncepcji programowo-przestrzennej Północnej obwodnicy Krakowa
Obwodnica Północna stanowi połączenie zrealizowanego układu autostradowego (węzeł „Radzikowskiego” – węzeł „Balice” – węzeł „Wielicki”- w klasie A), pn GP) i węzeł „Wielicki” – węzeł „Bieżanów”, projektowanego wschodniego przebiegu drogi ekspresowej S-7 od węzła „Bieżanów” do planowanego węzła „Okulickiego – Łowińskiego” oraz planowanego połączenia węzła „Modlnica” z planowanym węzłem „Okulickiego-Łowińskiego”. Całkowita długość odcinka Obwodnicy ma wynosić około 12,3 km, na której proponowane są lokalizacje następujących węzłów (wraz z podaniem odległości międzywęzłowych) „Modlnica”-„Łokietka” - 1,7 km „Łokietka”-„Glogera” - 2,0 km „Glogera”-„Dożynkowa” - 1,8 km „Dożynkowa”-„al. 29 Listopada” - 1,7 km „al. 29 Listopada”-„Piasta Kołodzieja” - 3,5 km „Piasta Kołodzieja”-„Okulickiego/Łowińskiego - 1,6 km
Przebudowa ul. Balickiej, etap III Lata realizacji: 2006-2010 Planowany koszt zadania: 23,2 mln zł
Budowa ul. 6 Sierpnia (Trasa Galicyjska) Lata realizacji: 2008-2017 Planowany koszt inwestycji: 155 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne: 50% Założone dofinansowanie: 50%
Budowa ul. Iwaszki (przedłużenie ul. Strzelców do al. 29 Listopada) Lata realizacji: 2008-2016 Planowany koszt inwestycji: 69,3 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne: 50% Założone dofinansowanie: 50%
Przebudowa al. 29 Listopada z budową wydzielonych pasów dla autobusów Lata realizacji: 2007 Koszt inwestycji: 26,8 mln zł
Budowa estakady w ciągu ul Budowa estakady w ciągu ul.: Lublańska- Bora-Komorowskiego (nad Rondem Polsad) Lata realizacji: 2006-2007 Koszt inwestycji: 27,1 mln zł
Krakowski Szybki Tramwaj, linia N-S, etap I Lata realizacji: 2000-2008 Planowany koszt zadania: 667 mln zł
Krakowski Szybki Tramwaj, linia N-S, etap II A (Rondo Grzegórzeckie - ul. Golikówka) wraz z ul. Kuklińskiego Lata realizacji: 2008-2009 Planowany koszt zadania: 94 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne Założone dofinansowanie:47 mln zł (środki bezzwrotne z PO IiŚ-Jaspers)
Przebudowa ciągu drogowego ul. Grota-Roweckiego-ul. Bobrzyńskiego oraz budowa linii tramwajowej do III Kampusa UJ Lata realizacji: 2008-2012 Planowany koszt zadania: 139 mln zł Finansowanie inwestycji: Środki własne założone dofinansowanie 50% (Ministerstwo Infrastruktury PO IiŚ- EURO 2012)
Rozbudowa ul. Bunscha i budowa ul. Humboldta (przedłużenie ul. Bunscha) Lata realizacji: 2004-2012 Planowany koszt zadania: 131,3 mln zł Finansowanie inwestycji: Założone dofinansowanie 50% (Ministerstwo Infrastruktury PO IiŚ- EURO 2012)
Budowa ul. Kuklińskiego wraz z estakadą w ciągu ulic Powstańców Wielkopolskich i Nowohuckiej Lata realizacji: 2007-2009 Planowany koszt zadania: 159,6 mln zł
Rozbudowa ul. Surzyckiego-ul. Botewa oraz budowa przedłużenia ul Rozbudowa ul. Surzyckiego-ul. Botewa oraz budowa przedłużenia ul. Botewa do Drogi Ekspresowej S7 Lata realizacji: 2007-2009 Planowany koszt zadania: 113,2 mln zł
Zintegrowany Transport Publiczny w Aglomeracji Krakowskiej-Etap II
Komponenty projektu i ich prognozowana wartość: Budowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Grzegórzeckie-Most Kotlarski-ul. Lipska. Budowa ul. Kuklińskiego. Przebudowa skrzyżowania ul. Powstańców Wielkopolskich-Nowohucka-Klimeckiego oraz Budowa Estakady nad Powstańców Wielkopolskich. Rozbudowa ul. Surzyckiego i ul. Ch Botewa oraz budowa przedłużenia ul. Ch. Botewa do Trasy S7 249 mln zł Przebudowa torowiska na odcinku ul. Długa-Kamienna, łącznie z węzłem Basztowa-Długa do pętli Dworzec Towarowy. Modernizacja skrzyżowania Nowy Kleparz 90 mln zł
Całkowity koszt projektu: 743,2 mln zł Przebudowa linii tramwajowej Mogilska-Wzgórza Krzesławickie z Systemem Sterowania Ruchem 160 mln zł Remont warsztatów tramwajowych 176 mln zł Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego 60 mln zł Całkowity koszt projektu: 743,2 mln zł