Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
czyli zostań kowalem swojego losu
SUKCES.
Kierowanie twórczością w organizacji
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Motywacja Warszawa, Akademia Liderów Samorządowych”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
MARTA KAMIŃSKA - FELDMAN
1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Co to są emocje? Emocja jest wynikiem nieświadomej lub świadomej oceny zdarzenia jako istotnie wpływającego na cele lub interesy podmiotu. Emocja jest.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Samoocena mgr Paulina Hapka.
A PROBLEM UZALEŻNIEŃ OD NARKOTYKÓW
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Teoria społecznego uczenia się
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Zasady dobrej komunikacji
Motywacja.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Emocje automatyczne i refleksyjne zmieniają nasze postrzeganie
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Konferencja zakończenie IV edycji oraz inauguracja VI edycji Akademii Liderów Samorządowych Uczestnictwo w Akademii Liderów Samorządowych – konieczność.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Umiejętność obserwacji.
Wprowadzenie teoretyczne
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Co decyduje o odniesieniu sukcesu? Zapraszam do dyskusji Zygmunt Korzeniewski.
PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU
Wszyscy jesteśmy zadłużeni – niektórym przytrafiło się wpaść w pułapkę niewypłacalności. Problem zadłużenia w pracy socjalnej. Roman Pomianowski
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywacja - jej aspekty wg Martina Seligmana Zuzanna Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21.
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
Proces przewodzenia i kontrolowania
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną Akademia Liderów Samorządowych” – Działanie 5.2 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Prawa i Administracji Uniwersytet Warszawski Krakowskie Przedmieście 26/27, 00-927 Warszawa e-mail: als@wpia.uw.edu.pl Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną Warszawa, 26.02.2010

Spis treści Potrzeba osiągnięć Sposób postrzegania świata: pesymizm i optymizm atrybucyjny Motywacja do odnoszenia sukcesu Postawa instrumentalna przygotowała Anna Cybulko

„Zrozumienie psychicznych uwarunkowań podejmowanych przez człowieka aktywności oraz jego zaangażowania pozwala inicjować działania zmierzające do zwiększenia tego zaangażowania, do uaktywniania postaw i zachowań pożądanych z punktu widzenia celów i priorytetów organizacji.” przygotowała Anna Cybulko

Potrzeba osiągnięć Czyli motywacja do odnoszenia sukcesów przygotowała Anna Cybulko

Potrzeba osiągnięć Pragnienie i gotowość przezwyciężania przeszkód, wykorzystywania własnej siły, wykonywania trudnych zadań najlepiej i najszybciej, jak to możliwe. Potrzeba osiągnięć (n Ach - need for achievement) jest różnie nasilona u różnych ludzi. (Henry Murray) przygotowała Anna Cybulko

Cecha wrodzona Dzieci mają wrodzoną zdolność odczuwania satysfakcji z powodu wzrostu własnych umiejętności. Jeśli systematycznie doznają tej satysfakcji, to wrodzona motywacja do doskonalenia się ulega wzmocnieniu. W rodzinach, w których kładzie się nacisk na niezależność i doskonalenie, dzieci mają wyższe wskaźniki potrzeby osiągania sukcesów. przygotowała Anna Cybulko

Wzbudzanie potrzeby osiągnięć Motywację do odnoszenia sukcesów można wzbudzić stawiając przed danym człowiekiem wyzwanie, lub tworząc sytuację dającą okazję do doskonalenia się. Dana osoba antycypuje wówczas uczucie satysfakcji, którego będzie doznawać, podejmując określone działania. przygotowała Anna Cybulko

Atrybucje sukcesów i porażek Optymiści i pesymiści przygotowała Anna Cybulko

Umiejscowienie kontroli Umiejscowienie kontroli – przekonanie dotyczące tego, czy wyniki twoich działań są zależne od tego co robisz (wewnętrzne umiejscowienie kontroli), czy też od czynników zewnętrznych (zewnętrzne umiejscowienie kontroli) przygotowała Anna Cybulko

Atrybucje sukcesów i porażek Atrybucje: sądy na temat przyczyn wyników działań: sukcesów i porażek Sposób, w jaki tłumaczysz sobie swoje sukcesy i porażki może wpływać na twoją motywację, nastrój, a nawet możliwość prawidłowego wykonywania zadań. przygotowała Anna Cybulko

Optymizm i pesymizm atrybucyjny Sposób, w jaki postrzegasz świat wpływa na motywację, nastrój oraz zachowanie. Pesymistyczny styl atrybucyjny: postrzeganie niepowodzeń jako efektu czynników wewnętrznych (stałych i globalnych), zaś sukcesów jako efektu czynników zewnętrznych. Optymistyczny styl atrybucyjny: przypisywanie porażki czynnikom zewnętrznym (o charakterze zmiennym lub modyfikowalnym), zaś sukcesu czynnikom wewnętrznym. przygotowała Anna Cybulko

Atrybucje dotyczące przyczyn wyników zachowań umiejscowienie kontroli Wewnętrzne Zewnętrzne Stałość sytuacji Sytuacja stała Zdolności Trudność zadania Sytuacja zmienna Wysiłek Szczęście przygotowała Anna Cybulko

Reakcje emocjonalne zależne od atrybucji Uczucia pojawiające się w odpowiedzi na sukces i porażkę zależą od rodzaju atrybucji przyczyn wyników własnych działań. Rodzaj interpretacji wpływa zarówno na emocje, jak i będącą ich wynikiem motywację. Reakcje emocjonalne Atrybucja Sukces Porażka Własne zdolności Poczucie kompetencji Wiara we własne siły Duma Poczucie niekompetencji Rezygnacja Przygnębienie Wysiłek Ulga Zadowolenie Odprężenie Poczucie winy Wstyd Lęk Działania innych osób (np. trudność zadania) Wdzięczność Poczucie zobowiązania Złość Wściekłość Szczęście Zaskoczenie niedowierzanie przygotowała Anna Cybulko

Postawa instrumentalna Charakteryzuje osoby, które podejmują działania, aby dostać od życia to, czego pragną. Wyznaczają sobie cele Planują sposób ich osiągania Realizują swoje plany Porażki ich nie zniechęcają, lecz skłaniają do weryfikacji planów i dalszego działania. przygotowała Anna Cybulko