Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie bezkolizyjnego ruchu w środowisku wielu robotów z wykorzystaniem gier niekooperacyjnych OWD
Advertisements

Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Ocena Ryzyka w Analizie Finansowej
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji II
Specjalność Analiza danych 2009 Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji
Życiorys mgr inż. Zbigniew Paszkiewicz Katedra Technologii Informacyjnych WIGE UEP Urodzony: r. Wykształcenie: studia na kierunku.
Życiorys mgr inż. Damian Bogdanowicz Katedra Algorytmów i Modelowania Systemów. WETI PG Urodzony: r. Wykształcenie: studium doktoranckie,
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Stypendia Rządu Francuskiego
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
MATEMATYCZNE MODELOWANIE SYSTEMÓW
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Rekrutacja 2010 Tomasz Zając Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia na zlecenie Biura ds. Rekrutacji Załącznik nr 2 do protokołu nr 22 posiedzenia Senatu.
Jak mierzyć i od czego zależy?
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Obecne i prognozowane tendencje na polskim rynku pracy
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Internationales Hochschulintitut Zittau (IHI)
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Obecne i prognozowane tendencje na polskim rynku pracy Diversity Index Głos Biznesu. Różnorodność Procentuje Łódź 25 stycznia 2012 r. dr Grzegorz Baczewski,
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Podstawy zarządzania firmą informatyczną (ćwiczenia)
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie Kierunek EKONOMIA Ciechanów, 2007 rok.
I LO Bytów STRATEGIA DZIAŁANIA:  CEL  ETAP (STUDIA)  ETAP (REKRUTACJA)  ETAP (MATURA)  DZIEŃ DZISIEJSZY.
Economic Imperializm II...czyli jak szorstki urok ekonomii podbija serca kolejnych dziedzin nauki Na podstawie tekstu Edward’a P. Lazear’a Dorota Sławińska.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Dzień adaptacyjny dla studentów I roku studiów stacjonarnych II stopnia
BANKOWOŚĆ KORPORACYJNA Wykład 1 - sprawy organizacyjne
Regulamin przedmiotu: Analiza Ekonomiczna Decyzji Biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1
dr hab. Katarzyna Kreczmańska-Gigol Instytut Finansów SGH
Dane – informacje - wiadomości Kodowanie danych i problem nadmiarowości.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia studentów posiadających prawo do dodatku socjalnego Ada Ladzik-Rapczyńska, Warszawa 10.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
UKSW, 3 grudnia 2009 r. Zasady studiowania w ramach Programu MOST - warsztaty dla pracowników dziekanatów.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Wprowadzenie i problem optymalnego grafiku
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r.

Executive Summary Problem: Metoda: Wyniki: Źródło danych: Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Metoda: Użycie programów MS Excel oraz WEKA, analiza zależności pomiędzy zmiennymi, generowanie drzew J48, badanie dominacji stochastycznej, analiza ekonomiczna i behawioralna. Wyniki: Przedstawienie czterech modeli opisujących zachowanie studentów wraz modelem zoptymalizowanym w kontekście „korzyści i kosztów” dla przedmiotów podstawowych. Znalezienie „idealnego modelu” wspierającego. Rola standaryzacji egzaminów. Źródło danych: Zbiór danych został przygotowany przez Centrum Informatyczne SGH na podstawie danych z Wirtualnego Dziekanatu.

Rozdziały pracy licencjackiej Wstęp. Wprowadzenie do pracy (4). Wstęp do modelowania (3). Analiza wybranych modeli ekonometrycznych (6). Analiza wyborów grup studenckich (podejście biznesowe; 3). Analiza ekonomiczna zaprezentowanych modeli. Zakończenie.

Dobór zmiennych, sposób wyborów: Ekonomia: Koszty i korzyści, Rzadkość – kryteria, Racjonalność, Rola modeli ekonomicznych, behawioralnych, Preferencje, Niepewność, Doskonała konkurencja. Teoria – jak studenci „otrzymują” wykładowców. Doświadczenie, Ograniczenie: Uczelnia, Sposób archiwizacji danych.

Zmienne decyzyjne Pierwotne: Wtórne: „Dodatkowe” – Standaryzacja. ID Prowadzącego, Tryb, Semestr akademicki, Liczebność, Średnia, Sygnatura, ID Studenta, Semestr programowy, Preferencja, Średnia semestralna, ocena w terminie i, Kierunek, Studia. Wtórne: Nazwa przedmiotu, ECTS, Suma ocen, Dwóje, Dubel, Warunek (wraz z podsumowaniem dla wykładowców), Średnia u wykładowcy, Wskaźnik, Klasyfikator. „Dodatkowe” – Standaryzacja.

Wybrane zależności Wykres. Liczba studentów według średniej, która otrzymała wykładowcę z pierwszej preferencji. Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010

Zaproponowane modele Model stypendysty, Model rekrutacji, Model kierunkowy, Model strachu, Model „zoptymalizowany”.

Optymalizacja Metody: Optymalizacja: Dominacja stochastyczna I rzędu, Porównywanie liczby „1” (preferencje). Optymalizacja: Przedmioty sporne: Historia gospodarcza, Makroekonomia I, Makroekonomia II, Podstawy prawa, Podstawy rachunkowości, Polityka społeczna. Brak jednoznacznego dopasowania modelu: Geografia ekonomiczna, Podstawy zarządzania, Socjologia. Przedmioty jednoznacznie dopasowane: pozostałe.

Brak potrzeby dopasowania modelu Wynik Tabela. Dopasowanie modelu do przedmiotu. Przedmiot Model Ekonometria Strachu MSG Geografia ekonomiczna Stypendialny Nauka o państwie Historia gospodarcza Polityka gospodarcza Rekrutacji Integracja europejska Podstawy finansów Logika Podstawy marketingu Logika Matematyczna Podstawy prawa Makroekonomia I Podstawy rachunkowości Makroekonomia II Podstawy zarządzania Kierunkowy Matematyka I Polityka społeczna Matematyka II Brak potrzeby dopasowania modelu Socjologia Mikroekonomia I Statystyka Mikroekonomia II WdIG Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010.

Model decyzyjny – drzewo J48 Wykres. Model wspierający decyzję studenta. Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010.

Analiza behawioralna i ekonomiczna Stypendysta, Tchórz, Magister. Analiza ekonomiczna: Korzyści i koszty, Racjonalność, Podejście do ryzyka.

Podsumowanie Czynniki wpływające na wybór wykładowcy, Model zoptymalizowany, Model decyzyjny, Podejście ekonomiczne i behawioralne. Rola standaryzacji egzaminów: „Dobry egzamin” – porównywalność, podwyższenie poziomu, „Zły egzamin” – negatywna selekcja. Wniosek pośredni – Statystyka.

Bibliografia: Robert H. Frank, Mikroekonomia jakiej jeszcze nie było, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. Informator studiów na rok akademicki 2008/2009 (https://dziekanat.sgh.waw.pl/infod2008.pdf z dn. 5.05.2010). 3. Regulamin studiów na SGH (http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/stacjonarne/sl/regulaminy/Uchwala%20nr%20346%20z%20dnia%2023%20kwietnia%202008%20r.zal.pdf z dn. 5.05.2010). 4. Regulamin ustalania wysokości, przyznawania i wypłacanie świadczeń pomocy materialnej (http://esgieha.pl/index.php?kind=samorzad&type=regulaminy&PHPSESSID=5d1ee4b8b43ae804f12b3322f7f141d2 z dn. 5.05.2010). 5. Zasady przyjęć na studia na SGH na rok akademicki 2010/2011(http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/rekrutacja/tekst_jednolity%20_asady_przyjec_2010_2011_z_dnia_28_01_2010_r-TEKST%20JEDNOLITY_29.01.2010.pdf z dn. 5.05.2010). 6. http://www.sgh.waw.pl/uczelnia/ogolne/historia/ z dn. 5.05.2010. 7. http://www.sgh.waw.pl/uczelnia/struktura/kolegia/ z dn. 5.05.2010. 8. http://akson.sgh.waw.pl/~pwojew z dn. 5.05.2010 (wykorzystanie makra użytego na przedmiocie Symulacje w Arkuszu Kalkulacyjnym). 9. http://www.sgh.waw.pl/crpm_/so/pr_wym_st/prezentacje/ z dn. 5.05.2010 (prezentacja dotycząca oferty stypendialnej z 13.03.2010).

Dziękuję za uwagę. Kontakt: jz44047@sgh.waw.pl