Regulamin ucznia Szkoły Podstawowej nr 3 w Chodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Advertisements

Procedury postępowania w stosunku do nieletnich
Informacje o ściance wspinaczkowej w zespole szkół nr 7
Mocne strony Szkoły: nauczanie rozszerzone w porównaniu do szkół publicznych serdeczna, rodzinna atmosfera, możliwość indywidualnej pracy z uczniem komfort.
Absencja uczniów.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Szkolny regulamin by Marysia Zamecka.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Prawa i obowiązki ucznia
Zmiany w statucie Gimnazjum
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Zebranie organizacyjne
Prawa i obowiązki ucznia
Prawa i obowiązki ucznia.
PODSTAWOWE ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
OBOWIĄZKI UCZNIA.
SNiK SYSTEM NORM I KONSEKWENCJI.
Opracował Zespół Nauczycieli Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIÓW
Nasz Szkolny Kodeks powstał w oparciu o Statut Szkoły
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Sytuacje kryzysowe w szkole
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
i bezpieczeństwa uczniów
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Prawa i obowiązki ucznia…
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
najważniejsze szkolne
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Mówimy przemocy.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Projekt opracowany przez
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
„RAZEM ŁATWIEJ” - o sposobach przeciwdziałania zaburzeniom zachowania wśród uczniów 27 luty 2014r. Drezdenko.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Zespół Szkół w Kłyżowie
Szkoła Podstawowa w Chabielicach Katalog nagród i kar Opracowanie: Sylwia Pawełoszek.
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Regulamin ucznia Szkoły Podstawowej nr 3 w Chodzieży

I. Godność drugiego człowieka - wzajemne traktowanie

Uczeń ma prawo do: - poszanowania swej godności, swego dobrego imienia oraz swej własności prywatnej;  - dyskrecji w sprawach osobistych.

Uczeń ma obowiązek: a. przestrzegania zasad współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli, pracowników Szkoły oraz innych osób przebywających w placówce, a w szczególności: okazywania należytego szacunku nauczycielom i pracownikom oraz innym osobom dorosłym, nie naruszania swym zachowaniem godności innych osób, nie stosowania wobec innych przemocy, nie używania słów wulgarnych, szanowania poglądów i przekonań innych ludzi, przestrzegania powszechnie uznanych norm moralnych, etycznych i grzecznościowych, stosowania zasad savoir-vivre:

- w stołówce je najładniej jak umie, - uczeń wita i żegna się z pracownikami szkoły, w tym czasie stoi i nie trzyma rąk w kieszeniach, - w stołówce je najładniej jak umie, - w szkole nie nosi nakrycia głowy.

II. Uczenie się i nauczanie

Lekcja Uczeń ma prawo do: - znajomości celu lekcji oraz zadań lekcyjnych; - jasnego i zrozumiałego przekazu treści; - pomocy ze strony nauczyciela w przypadku natrafienia na trudności. Uczeń ma obowiązek: punktualnego i systematycznego przychodzenia na zajęcia aktywnego udziału w lekcjach i przestrzegania ustalonych zasad porządkowych; noszenia dzienniczka ucznia; uzupełnienia braków wynikających z nieobecności w ciągu tygodnia; sumiennego wypełniania dyżurów.  

2. Sprawdziany   Uczeń ma prawo do:   - jednej klasówki w ciągu jednego dnia, w ciągu tygodnia nie może być ich więcej niż trzy, - klasówkę nauczyciel zapowiada, co najmniej na tydzień przed terminem, określając dokładnie zakres materiału oraz wpisując ołówkiem tę informację do dziennika.   Uczeń ma obowiązek :   - systematycznego przygotowania się do każdej lekcji. Nauczyciel nie jest zobowiązany do zapowiadania kartkówki, czyli co najwyżej 15-minutowego sprawdzianu z ostatniego tematu. Nie ma ograniczeń, co do ilości tych sprawdzianów. Oceny z nich są traktowane na równi z oceną odpowiedzi ustnej.  

3. Nieprzygotowania   Nieprzygotowania do lekcji określają przedmiotowe systemy oceniania.   Uczeń ma prawo:   - zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji na zasadach ustalonych w kontraktach przedmiotowych;

4. Praca domowa - stosowana jest do utrwalenia wiadomości, wyćwiczenia określonych umiejętności lub przygotowania się do następnej lekcji (np. przeczytanie lektury, znalezienie materiału w źródłach itd.) Uczeń ma prawo do:  - uwzględniania przez nauczycieli ich psychofizycznych i fizycznych możliwości;  - ukierunkowania przez nauczyciela, jak wykonywać zadania domowe. Uczeń ma obowiązek: - sumiennego i starannego wykonywania pracy domowej, zarówno w formie pisemnej jak i ustnej.

5. Zeszyt przedmiotowy (zeszyt ćwiczeń) - służy do porządkowania wiadomości lekcyjnych, do ćwiczeń i zadań w pracy domowej, a także jest narzędziem do kształtowania umiejętności i nawyków poprawnego notowania i starannego pisma. Uczeń ma prawo do: - ukierunkowania sposobu prowadzenia zeszytu. Uczeń ma obowiązek: - posiadania zeszytu przedmiotowego; - starannego prowadzenia zeszytu, zgodnie z wymogami nauczyciela; - uzupełniania braków w notatkach na bieżąco; w przypadku choroby, w ciągu tygodnia.

III. Frekwencja

Uczeń ma obowiązek: - systematycznie uczęszczać na zajęcia dydaktyczne; - każdą nieobecność na lekcji usprawiedliwić w formie pisemnej od rodziców/opiekunów w ciągu 4 dni lub na najbliższej lekcji wychowawczej z podaniem przyczyny; O każdym przypadku wagarów niezwłocznie informowani są rodzice. - całodzienną nieobecność usprawiedliwia wychowawca; - spóźnienia na lekcje powyżej 15 minut traktuje się jako nieobecność na lekcji; - nieobecność ucznia spowodowana jego udziałem w zawodach, konkursach, wycieczkach szkolnych oraz reprezentowaniem szkoły na zewnątrz zaznacza się w dzienniku jako zwolnienie z zajęć; - nieusprawiedliwione godziny i spóźnienia mają wpływ na ocenę z zachowania; - uczeń lub jego rodzice/opiekunowie zobowiązani są powiadomić wychowawcę o przewidywanej, dłuższej nieobecności na zajęciach.

IV. Strój szkolny i wygląd ucznia

Uczeń ma obowiązek:  - noszenia jednolitego stroju przyjętego w szkole tj. granatowej tuniki dla dziewcząt, granatowej kamizelki dla chłopców, - noszenia identyfikatora ze zdjęciem przypiętego do kieszonki tuniki lub kamizelki, - dbania o czysty, estetyczny wygląd i fryzurę; - przychodzenia na uroczystości szkolne w stroju galowym: dla dziewcząt- biała bluzka i ciemna spódnica lub spodnie, dla chłopców- biała bluzka i ciemne spodnie; - noszenia na lekcje wychowania fizycznego stroju zgodnego z wymaganiami nauczyciela.

Uczeń nie może: - zmieniać koloru włosów; - nosić kolczyków (dotyczy chłopców); - nosić więcej niż 1 parę kolczyków (dotyczy dziewcząt); - malować się; - nosić emblematów propagujących negatywne ideologie; - żuć gumy.

V. Zdrowie i bezpieczeństwo

Uczeń ma prawo do: - ochrony swego zdrowia i bezpieczeństwa; - uzyskania pierwszej pomocy w razie wypadku lub zachorowania.

Uczeń ma obowiązek: - podczas przerw zachowywać się spokojnie, nie biegać, nie zagrażać swoim zachowaniem bezpieczeństwu innych, nie wychodzić poza teren szkoły; - informować nauczyciela o ewentualnych zagrożeniach; - wchodzić do sal lekcyjnych pod opieką nauczyciela; - o złym samopoczuciu zameldować wychowawcy, innemu nauczycielowi lub pielęgniarce szkolnej; - respektować zarządzenia dotyczące szczepień; - reagować, jeśli ktoś pali papierosy, spożywa alkohol, zażywa narkotyki lub inne środki odurzające; O takiej sytuacji uczeń ma obowiązek poinformować nauczyciela.

Uczeń nie może: - zapraszać osób obcych do szkoły; - palić tytoniu, spożywać alkoholu, zażywać narkotyków i innych środków odurzających;   - nosić biżuterii zagrażającej bezpieczeństwu;   - przynosić do szkoły przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu.

VI. Mienie szkolne

Uczeń ma prawo do: - korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki i terenów wokół szkoły wraz ze sprzętem tam znajdującym się. Uczeń ma obowiązek: - pozostawić salę lekcyjną w nienagannym porządku; - dbać o powierzony klasie sprzęt i pomoce naukowe; - niezwłoczne zgłaszać nauczycielowi wszystkie uszkodzenia sprzętu lub pomocy dydaktycznych; - reagować na zauważone próby niszczenia mienia szkolnego; - naprawić szkodę lub ponieść konsekwencje finansowe za zniszczone mienie szkolne.  

VII. Inne ważne ustalenia

1. Uczniowie wchodzą do szkoły wejściem od „małego boiska”. 2 1. Uczniowie wchodzą do szkoły wejściem od „małego boiska”. 2. Okrycia wierzchnie (kurtki) pozostawiają w szatni. 3. Uczeń ma obowiązek wyłączania telefonów komórkowych w czasie pobytu w szkole i stosowania się do zakazu przynoszenia innych urządzeń elektronicznych. 4. W czasie zajęć uczniowie nie mogą samowolnie opuszczać terenu szkoły. Czas zajęć trwa od początku pierwszej lekcji do końca ostatniej. 5. Uczeń ma obowiązek: - z szacunkiem odnosić się do symboli narodowych i religijnych, - godnie uczestniczyć w ceremoniach szkolnych, - godnie reprezentować szkołę na zewnątrz. 6. Uczeń nie powinien przynosić do szkoły przedmiotów drogich, wartościowych, pamiątek. W przypadku zaginięcia szkoła nie ponosi odpowiedzialności. 7. Wszyscy mają obowiązek reagować na krzywdę dziejącą się uczniowi. Negatywne zachowania zgłaszać nauczycielowi.

VIII. Nagrody i kary – takie jak w Statucie