Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły
Advertisements

C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
KODEKS 2.0.
Absencja uczniowska w szkole –
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
GIMNAZJUM NR 38 IM. K ARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO P ROJEKT PILOTAŻOWY J AK PRZECIWDZIAŁAĆ ABSENCJI UCZNIOWSKIEJ W SZKOLE ? Realizacja: rok szkolny 2007/2008.
Absencja w III LO Program pilotażowy (rok szkolny 2007/2008)
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Zebranie organizacyjne
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
i bezpieczeństwa uczniów
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI w Mońkach KOMENDA POWIATOWA POLICJI w Mońkach Zespół ds. Prewencji Kryminalnej, Nieletnich i Patologii Sekcji Prewencji Działania.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Procedury reagowania na cyberprzemoc
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
czwarte spotkanie Zespołu
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Zapis prezentacji:

Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu zaplanowanych działań.

Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Cele: Uczestnicy systematyzują swoją wiedzę na temat konstruowania planu pilotażu i weryfikują własne plany. Uczestnicy wymieniają doświadczenia na temat dotychczasowych działań w ramach pilotażu. Uczestnicy tworzą narzędzia do monitorowania działań związanych z pilotażem.

Plany wdrażania rozwiązań na rzecz przeciwdziałania absencji Kryteria dobrego planu pilotażu: realność wykonania (mniej znaczy więcej – selekcja rozwiązań, możliwe do dotrzymania terminy) precyzyjność sformułowań ustalenie osób odpowiedzialnych ustalenie terminów i form sprawdzenia wykonalności Warunki powodzenia: wiedza i akceptacja dyrekcji szkoły i rady pedagogicznej włączenie do pilotażu nauczycieli, uczniów i rodziców ustanowienie koordynatora projektu

Przykłady dobrych praktyk: ROZWIĄZANIE – zeszyt kontaktu z rodzicami ZAKRES PILOTAŻU – klasy I c, I d, II c PLAN WDRAŻANIA: 1) Spotkanie z uczniami wybranych klas- poinformowanie o powodzie wybrania klasy do projektu – koniec X.2007 r. 2) Zapoznanie uczniów wybranych klas z projektem (cel, rozwiązanie, zakres i plan działania) – koniec X.2007 r. 3) Założenie przez uczniów wybranych klas lub zmodyfikowanie zeszytów kontaktu z rodzicami – początek XI.2007 r. (strona tytułowa – imię i nazwisko dziecka, imiona i nazwiska rodziców/opiekunów oraz telefony kontaktowe, stempel szkoły) 4) Zapoznanie uczniów z ideą zeszytu – początek XI.2007 r. 5) Zapoznanie rodziców uczniów z ideą zeszytu – 14.XI.2007 r.

Przykłady dobrych praktyk: 6) Wdrażanie rozwiązań – rodzice wszelkiego rodzaju zwolnienia, usprawiedliwienia piszą w tym zeszycie, nie ma zwolnień na kartkach. Uczeń, który ma się zwolnić np. po 3 godzinie lekcyjnej z tym zeszytem musi iść do wszystkich nauczycieli, z których lekcji się zwalnia prosząc o podpis, dopiero wtedy idzie do wychowawcy i może być zwolniony. Inne procedury zwolnień nie będą honorowane – XI.2007 – V.2008 r. 7) Weryfikacja zapisów w dokumentach szkoły (statut, procedury) – koniec X.2007 r. 8) Spotkania z przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą w dziedzinie przeciwdziałania absencji w szkole (prelekcje nt. odpowiedzialności nieletnich wobec prawa – czyny karalne, demoralizacja) – XI.2007 – IV r. 9) Monitoring: - opracowanie narzędzi do monitoringu – XII.2007 r. - monitoring w okresie I – V.2008 r.

Przykłady dobrych praktyk: 10) Ewaluacja projektu: - opracowanie koncepcji i narzędzi do ewaluacji – I.2008 r. 11) Prezentacja efektów wdrażania rozwiązania – r., r. Podział na kolumny w tabeli: L.p. Podejmowane działania/termin Potwierdzenie działań/termin Odpowiedzialni Realizatorzy

Wymiana doświadczeń: - Czy udział w pilotażu akceptuje dyrektor? W jaki sposób to okazuje? - Co się udało dotychczas ustalić/ zrealizować? - Czy/ jakie obawy wiążą się z pilotażem?

Certyfikat uczestnictwa w pilotażu Uczestnictwo: - w spotkaniach koordynatorów pilotażu; - w opracowaniu narzędzi do monitoringu; - w opracowaniu narzędziu ewaluacji; - w prezentacji dokonań na konferencji czerwcowej.

Certyfikat Szkoła z dobrą frekwencją Dla szkół, które w klasach objętych pilotażem w końcu roku szkolnego 2007/ 2008 uzyskają wskaźnik 90% frekwencji oraz te, które w końcu roku szkolnego 2007/ 2008 uzyskają wskaźnik o 10% wyższy niż na początku roku i udokumentują go.

Propozycje narzędzi monitorowania działań w pilotażu Comiesięczne zestawienia wychowawców klas przekazywane koordynatorowi projektu z nast. danymi: - frekwencja w % - godziny usprawiedliwione - godziny nieusprawiedliwione - uczniowie ze 100% frekwencją. Comiesięczny ranking klas przekazywany do wiado- mości wychowawców i uczniów.

Propozycje narzędzi monitorowania działań w pilotażu Comiesięczna informacja wychowawców klas, w których odnotowano nieobecności nieusprawiedliwione o sposobach rozwiązania problemu – do koordynatora pilotażu. Comiesięczna analiza wskaźników frekwencji w klasach – do 5-go każdego miesiąca wychowawcy przekazują dane dyrektorowi szkoły. Na podstawie danych powstaje analiza i wnioski o nagrodzenie najlepszej klasy (w określonym czasie – m-c/ kwartał/ semestr itp.) – załącznik. Segregator (który stoi w pokoju nauczycielskim) z wnioskami rodziców o usprawiedliwienie nieobecności, do okresowego monitorowania przez koordynatora pilotażu lub dyrektora szkoły – załącznik.

Propozycje narzędzi monitorowania działań w pilotażu Monitorowanie realizacji planów przez koordynatorów pilotażu poprzez np.: - comiesięczne spotkania z nauczycielami/ wychowawcami celem analizy sytuacji celem wymiany informacji, co zostało zrobione i wyznaczeniem nowych terminów – po każdym spotkaniu sporządzona zostaje notatka z zapisanymi wszystkimi ustaleniami i przekazana wszystkim uczestnikom spotkania; - ustalenie kalendarza monitoringu (koordynator w ustalonych terminach prosi o informację o stanie realizacji działań nauczycieli odpowiedzialnych) – kalendarz z naniesionymi danymi otrzymują wszyscy n-le uczestniczący w pilotażu.