Marketing bezpośredni – jak kontaktować się z klientem zgodnie z prawem Warszawa, 28 maja 2009r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

Od pomysłu do biznesu warsztaty dla startupów
Bądź świadomym konsumentem
Ministerstwo Sprawiedliwości
Katowice, dnia 2 października 2012 roku
Michał Sztąberek iSecure Sp. z o.o.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Rodzaje danych i podstawy prawne ich przetwarzania w branży ubezpieczeniowej adw. dr Paweł Litwiński 1 1.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Warszawa, 1 kwietnia 2009 r. Projektowane zmiany legislacyjne – odpowiedź na rozwój technologii w sprzedaży ubezpieczeń Katarzyna Przewalska Zastępca Dyrektora.
Reklama w Internecie – wybrane aspekty prawne
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Spam w Europie i w Polsce
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
Geo gemiusGeo UNIKALNE NARZĘDZIE DO IDENTYFIKACJI PAŃSTWA, REGIONU I MIASTA, Z KTÓREGO ŁĄCZY SIĘ UŻYTKOWNIK TWOJEGO SERWISU.
LOT Info SMS Prezentacja usługi.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W KRAKOWIE
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
STOP Cyberprzemocy.
Ochrona danych osobowych
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
ATLAS Wszechstronna baza danych zawartych ubezpieczeń
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
Bezpiecznym w sieci być!
Wprowadzenie w tematykę konferencji
Zasady ochrony prywatności i danych osobowych pracownika
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
Indywidualne Terminowe Ubezpieczenie na Życie Optimum +
I PODSTAWOWE POJĘCIA Nauka o ochronie danych osobowych posługuje się własnym aparatem pojęciowym innym niż pozostałe dziedziny prawa.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Aleph Raporty, raport danych osobowych, ubytki OPAC.
Pracownicze dane osobowe
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
CYBERPRZEMOCY !!!.
Ochrona danych osobowych
Mgr Sabina Wencel Podstawy prawa dla ekonomistów
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
Kinga Krasoń kl. Id G 7. Telefon komórkowy wyposażony jest w wiele dodatkowych opcji. Tej klasy telefon zwany jest smartfonem. Opcje te m.in.: - wykorzystują.
Zintegrowane systemy informatyczne
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Rada szkoleniowa „Cyfrowe bezpieczeństwo danych osobowych w szkole”
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH TWOJE DANE – TWOJA SPRAWA
Ideas Loading Program grantowy
Daniel Trzeszczyński IIIB
Adres korespondencyjny
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Ochrona danych osobowych a obsługa incydentu
KTO CHCE TWOJE DANE OSOBOWE?
Ochrona danych osobowych w miejscu pracy poradnik dla pracodawców
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
SIEĆ KOMPUTEROWA I SIEĆ INTERNET.
Projektowane zmiany k.p. w zakresie przetwarzania danych osobowych
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
Klauzula informacyjna
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
EKŁE a przepisy o e-Prywatności i RODO
Zapis prezentacji:

Marketing bezpośredni – jak kontaktować się z klientem zgodnie z prawem Warszawa, 28 maja 2009r.

Przetwarzanie informacji w celach marketingowych problem wtórnego przetwarzania informacji o klientach (np. dane transakcyjne) problem kwalifikacji prawnej informacji o klientach z punktu widzenia ustawy o ochronie danych osobowych

Kanały marketingowego kontaktu z klientem a źródła prawa w Polsce (1) tradycyjna przesyłka listowna - stosują się przepisy ustawy o ochronie danych osobowych - dopuszczalność działań zarówno w oparciu o zgodę (opt-in) lub brak sprzeciwu zainteresowanego (opt-out) Telefon/fax - stosują się przepisy ustawy o ochronie danych osobowych - dopuszczalność działań w oparciu o zgodę (opt-in) lub brak sprzeciwu zainteresowanego (opt-out)

Kanały marketingowego kontaktu z klientem a źródła prawa w Polsce (2) SMS/MMS/ - stosują się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (art.10) - dopuszczalność działań wyłącznie w oparciu o zgodę zainteresowanego (opt- in) Automatyczne systemy wywołujące (IVR) - stosują się przepisy prawa telekomunikacyjnego (art.172 PT) - dopuszczalność działań wyłącznie w oparciu o zgodę zainteresowanego (opt-in)

Baza klientów – rodzaje danych dane osobowe: - informacje o osobach fizycznych (konsumenci) - informacje o członkach rodzin (gospodarstwa domowe) - informacje o osobach fizycznych-pracownikach kontrahentów (dane służbowe) nie są danymi osobowymi: - informacje o osobach-fizycznych (przedsiębiorcy) - informacje o osobach prawnych

Informacje o klientach – które z nich są danymi osobowymi adres poczty elektronicznej adres IP informacje zawarte w logach systemowych (np. search queries) informacje zapisywane w plikach cookies numer telefonu komórkowego

Czy przetwarzanie zagregowanych informacji o klientach jest przetwarzaniem danych osobowych? wystarczy potencjalna możliwość ustalenia tożsamości osoby, której dane są w zbiorze przetwarzane wystarczy, by identyfikacji tej mogli dokonać inni pracownicy administratora danych, niż osoby dokonujące analizy informacji o klientach

Dziękuję za uwagę Xawery Konarski