Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 4
Czas w historii czyli jak uczyć chronologii w szkole podstawowej i gimnazjum. (6 godz.) Treści: chronologia nauką pomocniczą historii; pojęcia chronologiczne, sposoby pomiaru czasu na przestrzeni dziejów; umieszczanie wydarzeń, zjawisk, procesów historycznych w czasie, porządkowanie ich i ustalanie związków poprzedzania, równoczesności i następstwa.
Ocenianie kształtujące na lekcjach historii w szkole podstawowej i gimnazjum Rodzaje oceniania szkolnego. Ocenianie kształtujące jako sposób motywowania uczniów do nauki. Przygotowanie lekcji historii zgodnie z zasadami oceniania kształtującego. Obserwacja lekcji historii z wykorzystaniem oceniania kształtującego. Przygotowanie materiałów dydaktycznych do wykorzystania na lekcjach historii.
Renesansowy Zamość (wycieczka 3-dniowa) maja 2014 Treści: Rynek Wielki, kamienice, ratusz, Rynek Solny, synagoga, Katedra, krypty. Zwiedzanie twierdzy zamojskiej.
Wstępny plan wycieczki (I wersja) 1 maja (czwartek) Wyjazd: godz Przyjazd do Zamościa ok Zakwaterowanie i kolacja w hotelu. Odpoczywanko i spanko do godz maja (piątek) Godz – śniadanie. Godz – zwiedzanie. Godz obiadokolacja w hotelu. Godz wyjazd do Gorzowa.
Wstępny plan wycieczki (II wersja) 1 maja (czwartek) Wyjazd: godz Przyjazd do Zamościa ok Zakwaterowanie i kolacja w hotelu. Odpoczywanko i spanko do godz maja (piątek) Godz – śniadanie. Godz – zwiedzanie. Godz – obiadokolacja w hotelu. Godz – zajęcia w podgrupach
3 maja Godz śniadanie. Godz – wyjazd do Kazimierza Dolnego. Godz – zwiedzanie Kazimierza Dolnego. Godz – powrót do domu. 4 maja Od rana w domu z bagażem pozytywnych wrażeń i doświadczeń