Wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Konferencja metodyczna Dydaktyka literatury i języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej w kontekście nowej podstawy programowej i zmian w formule.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Wyniki egzaminu maturalnego 2012
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zestawienie wyników egzaminu
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
WYNIKI EGZAMINU ZAWODOWEGO
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Czytanie ze zrozumieniem
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Maturzyści przed maturą pisemną zastanawiają się:
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
ROZPRAWKA.
Modyfikacja egzaminu maturalnego
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Egzamin maturalny z języka polskiego od 2015 roku Struktura i forma
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Jak napisać dobry tekst?
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego 2013 Opracowała Małgorzata Niewiadomska

Zdawalność oraz średnie wyniki procentowe na poziomie podstawowym Obszar Zdawalność % Średni wynik % Lubuskie 97,81 56,61 Wielkopolskie 96,03 54,64 Zachodnio-pomorskie 95,50 53,43 Okręg 96,17 54,63 Kraj  

Średnie wyniki procentowe na poziomie rozszerzonym Obszar Średni wynik % Lubuskie 60,14 Wielkopolskie 60,88 Zachodnio-pomorskie 62,15 Okręg 60,22 Kraj  

Współczynnik łatwości zadań Poziom podstawowy Czytanie ze zrozumieniem ZADANIA 0.00 – 0.19 bardzo trudne - ----------- 0.20 – 0.49 trudne - 4, 5 0.50 – 0.69 umiarkowanie trudne 8, 12, 14, 9, 13 0.70 – 0.89 łatwe - 7, 6, 10, 1, 3, 11 0.90 – 1.00 bardzo łatwe - 2

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 4. Za pomocą jakich zabiegów językowych autor wyraził wątpliwości związane z niektórymi sądami prezentowanymi w akapicie 3.? Wypisz dwa i je nazwij. Rozpoznawanie charakterystycznych cech stylu i języka tekstu, nazywanie środków językowych. 0,42 trudne 5. W kontekście akapitu 3. wyjaśnij sens dwóch wyrażeń przyimkowych użytych w zdaniach: Świat przyszłości [...]będzie światem dostosowanym przez człowieka do człowieka. Tylko czy w ostatecznym rachunku dla człowieka? Odczytywanie sensu zastosowanego przeciwstawienia. 0,47

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 8. Autor stawia pytania: Czy [...] warto zaprzątać sobie głowę refleksją nad przyszłością? Nad kierunkiem i tempem rozwoju nauki? Napisz, jakiej udziela na nie odpowiedzi i jak ją uzasadnia. Odczytywanie sensu fragmentu tekstu. 0,56 um. trudne 14. Tekst został napisany w stylu A. popularnonaukowym. B. potocznym. C. naukowym. D. artystycznym. Rozpoznawanie charakterystycznych cech stylu i języka tekstu. 0,61

Rozpoznawanie zasady kompozycyjnej tekstu. 0,59 um. trudne Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 12. Akapit 6. jest uzupełnieniem treści akapitu 5. Wyjaśnij, na czym to uzupełnienie polega. Rozpoznawanie zasady kompozycyjnej tekstu. 0,59 um. trudne 9. W kontekście akapitu 3. wyjaśnij sens frazy: zaglądamy za horyzont zdarzeń. Odczytywanie sensu fragmentów tekstu. Stosowanie charakterystycznych cech języka tekstu do rozwiązania problemu. 0,63

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 13. Uzupełnij tabelę, wpisując w odpowiedniej rubryce literę „I”, jeśli zdanie zawiera informację, lub literę „O”, jeśli w zdaniu jest wyrażona opinia. Odróżnianie informacji od opinii. 0,68 um. trudne 7. Na podstawie tekstu podaj dwie konsekwencje wynikające z faktu, że świat rozwija się [...] szybciej niż refleksja nad nim. Odczytywanie sensu fragmentu tekstu. 0,70

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 6. Wskaż dwa problemy, których dotyczą pytania zadawane naukowcom przez Tomasza Rożka. Odczytywanie sensu fragmentu tekstu. 0,74 łatwe 3. Określenie horyzont poznania użyte przez autora tekstu w akapicie 2. to A. anafora. B. metafora. C. porównanie. D. apostrofa. Rozpoznawanie i nazywanie środków językowych. 0,85

1. 10. Od wyrazu „cybernetyka” utwórz: Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 10. Od wyrazu „cybernetyka” utwórz: - nazwę specjalisty w tej dziedzinie nauki , - nazwę wirtualnej przestrzeni . Odczytywanie sensu fragmentów tekstu. 0,79 łatwe 1. Wyjaśnij, czemu może służyć użycie przez Tomasza Rożka czterdziestu czterech zer w zapisie liczby, którą można przedstawić jako 1044. Odczytanie funkcji zabiegu językowego. 0,86

Zad. Polecenie i sprawdzana umiejętność Współcz. p 11. Wypisz dwa przykłady zastosowania współczesnej technologii w medycynie, podane przez Tomasza Rożka. Odtworzenie informacji sformułowanej wprost. 0,88 łatwe 2. Odwołując się do akapitu 1., wyjaśnij, na jakiej podstawie autor uznaje człowieka za istotę wyjątkową we Wszechświecie. Odczytywanie sensu fragmentu tekstu; przetwarzanie informacji. 0,97 b. łatwe

W teście sprawdzającym rozumienie tekstu nieliterackiego najwięcej trudności sprawiało zadania sprawdzające umiejętności rozpoznawania charakterystycznych cech stylu i języka tekstu, nazywania środków językowych, rozpoznawania zależności między akapitami, odczytywania sformułowań metaforycznych, odczytywania intencji autora.

Współczynnik łatwości zadań Wypracowanie - poziom podstawowy Treść 0,45 Kompozycja 0,56 Styl 0,56 Język 0,51 Zapis 0,47

Współczynnik łatwości zadań Wypracowanie - poziom rozszerzony Treść 0,56 Kompozycja 0,72 Styl 0,68 Język 0,69 Zapis 0,51

Najważniejsze kierunki pracy w przygotowaniu uczniów do egzaminu maturalnego

W zakresie czytania ze zrozumieniem ćwiczmy: na poziomie komunikacji: rozpoznawanie użytych w tekście zabiegów i środków stylistycznych i językowych oraz określanie ich funkcji, rozpoznawanie stylu wypowiedzi i wskazywanie charakterystycznych dla niego środków, określanie intencji wypowiedzi (np. aprobata, krytycyzm, ironia, polemizowanie),

na poziomie struktury tekstu: określanie zależności między częściami tekstu, określanie kompozycyjnej funkcji cząstek tekstu, np.: pierwszego/ostatniego zdania, pierwszego/ostatniego akapitu, innych ważnych kompozycyjnie cząstek tekstu, określanie tematyki akapitów i większych całości, sporządzanie planu tekstu, by unaocznić jego strukturę i prześledzić tok myśli, odnajdywanie w tekście wskaźników spójności oraz językowych elementów porządkujących wypowiedź, odnajdywanie/formułowanie tezy, wskazywanie i formułowanie argumentów i przykładów,

na poziomie znaczeń: odczytywanie słów i sformułowań użytych w funkcji metaforycznej, odczytywanie myśli przewodniej akapitów, większych fragmentów i całości tekstu, objaśnianie znaczeń trudniejszych słów i sformułowań, w tym znajdujących się w poleceniach.

Ucząc pisania wypracowań, praktykujmy: określanie na podstawie tematu koniecznych składników wypracowania, ukierunkowaną przez temat analizę i interpretację fragmentów lektur, odwoływanie się do kontekstu całego dzieła (lub innego kontekstu wskazanego w temacie) ściśle w związku z wytyczonymi kierunkami interpretacji, formułowanie wniosków ściśle w związku z tematem, z naciskiem na potrzebę podsumowania i uogólniania treści zawartych w rozwinięciu wypracowania,

Nie zapominajmy o: ćwiczeniach słownikowych, ciągłym odnawianiu potrzebnych wiadomości z zakresu nauki o języku, nieustannej kontroli czytelnictwa lektur.