(na podstawie badań ankietowych)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Katarzyna Szypuła-Sajon
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
B-learning na kierunku ‘dziennikarstwo i komunikacja społeczna’
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
[odpowiedzi spontaniczne]
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zapis prezentacji:

(na podstawie badań ankietowych) Zastosowanie Internetu i technik komputerowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na podstawie badań ankietowych)

Hipoteza badawcza: Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii wzrasta zainteresowanie edukacją prowadzoną na odległość, za pośrednictwem komputerów, z wykorzystaniem Internetu.

Cele wizyt w Internecie: komunikacja informacja edukacja rozrywka

Informacje poszukiwane w Internecie przez uczących się języka polskiego 85% 40% 27% 20% 5% Znaczenie słów Pisownia Reguły gramatyczne Ćwiczenia Wymowa

Pozostałe informacje szukane przez uczących się na stronach internetowych: historia Polski polska kultura geografia Polski podręczniki do nauki języka polskiego słowniki

Kompetencje, które uczący się chcieliby rozwijać za pośrednictwem Internetu 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% Czytanie ze zrozumieniem Słuchanie ze Mówienie Pisanie Słownictwo Gramatyka

Kompetencje, które uczący się chcieliby rozwijać za pośrednictwem kursu multimedialnego 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 1 Czytanie ze zrozumieniem Pisanie Mówienie Słuchanie ze Gramatyka Słownictwo

Wiarygodność i miarodajność testowania za pośrednictwem Internetu – opinie 48% 44% 4% 0% Raczej nie Raczej tak Nie wiem Zdecydowanie tak nie

Wiarygodność i miarodajność testowania za pośrednictwem Internetu Testy powinny zawierać pytania, na które prawidłowa odpowiedź jest w jak najmniejszym stopniu przypadkowa i trudna do szybkiego odnalezienia w pomocach.

Efektywność e-learningu w porównaniu z nauczaniem tradycyjnym 52% 24% 16% 8% 0% Raczej nie Nie wiem Raczej tak Zdecydowanie tak nie

Ocena kursu na podstawie wyników nauczania Wiarygodność ewaluacji => zestawienie kursów online z tradycyjnymi - ta sama treść, różne sposoby przekazu. Brak oceny – potrzeba przeprowadzenia badań.

Kompetencje kształcone za pośrednictwem kursów multimedialnych – zestawienie oczekiwań studentów i lektorów 100% 90% 80% 70% 60% Uczący się 50% 40% 30% Lektorzy 20% 10% 0% 1 Lektorzy 2 3 4 Uczący się 5 6 1 2 3 4 5 6 Uczący się 66% 58% 61% 33% 57% 39% Lektorzy 95% 79% 63% 58% 37% 37% [1- słownictwo, 2- słuchanie ze zrozumieniem, 3- gramatyka, 4- czytanie ze zrozumieniem, 5 -mówienie, 6- pisanie]

Potrzeba korzystania z komputera i Internetu podczas zajęć – deklaracje uczących się i lektorów 70% 60% 50% Lektorzy 40% 30% Uczący się 20% 10% 0% Uczący się 1 2 3 Lektorzy 4 5 1 2 3 4 5 Lektorzy 64% 32% 4% 0% 0% Uczący się 20% 43% 25% 1% 10% [1- zdecydowanie tak, 2- raczej tak, 3- nie wiem, 4- zdecydowanie nie, 5- raczej nie]

Najczęściej pojawiające się uzasadnienia przeciw urozmaicenie procesu kształcenia, łatwiejsze zdobywanie informacji z zakresu gramatyki i ortografii oraz kultury i historii, możliwość korzystania z ćwiczeń interaktywnych, dostęp do bieżących informacji możliwość nauki w każdym miejscu na świecie. brak bezpośredniego kontaktu z prowadzącym oraz innymi uczącymi się, konieczność poświęcenia na naukę większej ilości czasu, obecność na stronach internetowych wielu niepoprawnych tekstów i materiałów.

Zalety szkoleń tradycyjnych i e-learningowych