Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fale dźwiękowe.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
DŹWIĘK KAMERTONY.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM Z FIZYKI
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
1.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Dźwięk.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Fale dźwiękowe. Dźwięk ● Dźwięk to wrażenie słuchowe. Jest ono spowodowane falą akustyczną, która rozchodzi się w ośrodku sprężystym. Mogą to być ciecze,gazy,i.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: III Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Kantego w Poznaniu ID grupy: 97/69_MF_G2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Hałas wokół nas Semestr/rok szkolny: I semestr 2010/2011

HAŁAS WOKÓŁ NAS

Spis treści: Przedstawienie grupy Kilka słów o akustyce Czym jest hałas? Skutki hałasu Nasze doświadczenia Ruch drgający Dodatkowe projekty Podziękowania

Zdjęcie grupy Zdjęcie grupy

Prezentacja grupy Pan prof. Janusz Pużanowski – sympatyczny opiekun Dawid Bera – Linux wśród humanistów Daria Majewska – lider grupy Joanna Sikora – kronikarz Natalia Paszyn – sekretarz Hubert Kowalski – grupowy grafik Wojciech Babiaczyk – aktywny uczestnik Uczestnicy: Paulina Bryl, Klaudia Woźna, Kinga Ciereszko, Alicja Nowak, Marta Mroczkowska.

Kilka słów o akustyce „Akuo”- z języka greckiego słyszę Źródłem dźwięku są ciała drgające, których częstotliwość musi być większa niż o 16Hz. f<16Hz infradźwięki (poddźwięki) f>2000Hz ultradźwięki (naddźwięki)

Rodzaje drgań akustycznych Ton – dźwięk prosty, mający sinusoidalny przebieg, określoną częstotliwość i amplitudę. Dźwięk – drgania podstawowe i ich wielokrotności Hałas – szum, zbiór różnych częstotliwości

Wielkości opisujące drgania Natężenie – głośny , cichy Wysokość – cieńki, niski Barwa – (brzmienie) cecha dźwięku

Czym jest hałas?

Skutki hałasu POZYTYWNE NEGATYWNE poczucie bezpieczeństwa upośledzenie sprawności słuchu określanie położenia (echolokacja) uszkodzenia struktur anatomicznych narządu słuchu obcowanie z muzyką zaburzenia funkcji fizjologicznych organizmu integracja z otoczeniem rozwoju różnego typu chorób

Nasze doświadczenia

Demonstracja rezonansu akustycznego Potrzebne przyrządy: kamerton menzurka z wodą Cel : ustalenie takiej wysokości słupa powietrza przy której słyszalne było wzmocnienie dźwięku drgającego kamertonu, jego warunkiem był fakt iż częstotliwość drgania kamertonu była równa częstotliwości drgań słupa powietrza nad wodą.

Przebieg doświadczenia Wlewanie wody do menzurki regulując wysokość słupa powietrza nad woda Wprawialiśmy kamerton w drgania o częstotliwości (440Hz ton A) i umieszczaliśmy go nad górną częścią menzurki.

Wnioski : Na takiej zasadzie działają instrumenty muzyczne np. pudło skrzypiec, fortepianu, bałałajki – drgające w nim powietrze wzmacnia dźwięki powstające z drgającej strun. H

Rezonans wahadeł Wprawiając w drgania wahadło 1 po pewnym czasie zaobserwujemy, że wahadło 4 drga . Wahadła 2 i 3 nie. Ich długości nie są równe długości wahadła 1.

Rezonans akustyczny Ustawiamy w sąsiedztwie dwa kamertony. Uderzamy młoteczkiem w jeden z nich. Po paru sekundach wyciszamy dłonią drgania kamertonu uderzonego młoteczkiem. Usłyszymy dźwięk, którego źródłem jest drugi kamerton.

Wyjątkowe doświadczenie Abyśmy lepiej mogli zrozumieć problem hałasu, który towarzyszy nam w każdej dziedzinie życia, postanowiliśmy dokonać pomiarów natężenia dźwięku w miejscu tak nam bliskim, w którym spędzamy ponad połowę dnia – w naszym kochanym LO ;-) Umożliwiły nam to 2 decybelomierze jakie mieliśmy w posiadaniu, cierpliwość i wytrwałość w dokonywaniu pomiarów.

Parter To tu mijają się uczniowie udający się na wf , pełni entuzjazmu kibice naszej szkolnej drużyny i osoby czekające choćby na lekcję geografii w Sali nr 15 lub wos’u w 13 ;-)

Miejsca pomiarów- 1 pietro Spokój, jak zawsze ;-) ( ale tylko podczas lekcji )

Sala od wf’u Tu zawsze jest głośno i bardzo pogodnie. Fakt, że nasza sala jest duża, powoduje rewelacyjne efekty dźwiękowe np. podczas kibicowania w trakcie meczów ;-)

Biblioteka Tutaj zawsze jest cicho i spokojnie. Panuje tu atmosfera nauki ;-)

Boisko Gdy jest ciepło, spędzamy tutaj większość naszych przerw, co znacznie rzutuje na poziom natężenia dźwięku w tym miejscu.

Sekretariat Ze względu na rangę tego miejsca i osób tam przebywających, jest tu spokojnie, nawet podczas przerw ;-)

Wyniki pomiarów -parter

Pierwsze piętro

Drugie piętro

Wnioski Na podstawie naszych badań wnioskujemy, że poziom hałasu w naszej szkole znacznie przekracza normę, która wynosi 45dB. Jednakże nam to nie przeszkadza i powoduje, że czujemy się w niej miło i bezpiecznie ;-)

Ruch drgający To powtarzający się ruch wokół punktu równowagi. Cechy ruchu drgającego: -ruch odbywa się tam i z powrotem po tym samym torze, - powtarza się w równych odstępach czasu.

JAKIMI WIELKOŚCIAMI OPISAĆ RUCH DRGAJĄCY? A (amplituda) to największe wychylenie ciała z położenia równowagi, jednostką jest jednostka długości, amplituda może przyjmować wartości dodatni jak i ujemne T (okres drgań) to czas, w którym ciało wykonuje pełne drganie; jednostką jest jednostka czasu f (częstotliwość drgań) jest to liczba drgań wykonanych w ciągu jednej sekundy; jednostką jest herc (Hz)

Czym jest Herc? Jeden Hz (herc) oznacza, że ciało wykonało jedno drganie w ciągu jednej sekundy. Pięćdziesiąt Hz (herców) oznacza, że ciało wykonało pięćdziesiąt drgań w ciągu jednej sekundy.

Związek częstotliwości z okresem

Dodatkowe projekty W związku z tym, że jesteśmy bardzo ambitni i temat naszej prezentacji obudził w nas zaciekawienie problemem hałasu w jego fizycznym aspekcie uczestniczyliśmy w wielu dodatkowych przedsięwzięciach związanych z tym tematem. Np. w zajeciach w Instytucie fizyki UAM

Dzięki uprzejmości naszego opiekuna, sobotnie przedpołudnie 27. 11 Dzięki uprzejmości naszego opiekuna, sobotnie przedpołudnie 27.11.2010 spędziliśmy w towarzystwie Pana Profesora Rufina Makerewicza, Dyrektora Instytutu Fizyki UAM. Mieliśmy okazję wysłuchać specjalnie przygotowanego dla nas wykładu, w którym aktywnie uczestniczyliśmy i wejść do celowo wygłuszonego pomieszczenia, w którym jest podczas ciszy 0dB i brak pogłosu. Zrobiło to na nas ogromne wrażenie i trochę zaniepokoiło ;-)

Wrażenia niezapomniane

Co za pasja…

Wow… ;-)

Wykład…

Wykład prof. Florka Jak co semestr, uczestniczyliśmy w wykładzie prowadzonym przez Pana prof. Wojciecha Florka, którego temat brzmiał : „Co to jesz szczególna teoria względności ?” Mimo trudnego zagadnienia, charyzma jaką prezentował profesor dodawała nam sił i zapału do aktywnego uczestnictwa. Dowiedzieliśmy się kilku fascynujących rzeczy, np. że Elvis nadal żyje ;-)

Kilka wspomnień…

Kolorowa prezentacja…

Wnioski: Natężenie hałasu zależy stricte od wielu czynników, np. od ilości osób przebywających na danym terenie, budulca pomieszczenia czy innych czynników w zewnętrznych.

Tytułem końca… Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszego projektu, ponieważ spojrzeliśmy na aspekt hałasu z zupełnie innej perspektywy. Wcześniej żadne z nas nie pomyślałoby że akustyka może być tak ciekawą dziedziną fizyki, której elementy towarzyszą nam na każdym kroku naszego licealnego życia ;-) Na potwierdzenie-kilka zdjęć z naszych zajęć ;-)

Męski punkt widzenia ;-)

Pomiar ;-)

Dodatkowe źródła informacji

Połączeni przez fizykę…

Dziękujemy ;-) Daria Majewska Natalia Paszyn Joanna Sikora Dawid Bera Huber Kowalski Wojtek Babiaczyk

Podziękowania dla… Pana prof. Janusza Pużanowskiego za cierpliwość i pasje jaką prezentował co czwartek Pana prof. Rufina Makerewicza za sobotni wykład Pań prof. Beaty Kaczmarek i Małgorzaty Rożek, które charytatywnie pomagały nam w papierkowej robocie Całej grupy Asów Kompetencji, którzy mimo gorszych lub lepszych dni w 3LO aktywnie brali udział w zajęciach

Bibliografia Jadwiga Salach „Wybieram fizykę” zakres rozszerzony dla szkół ponadgimnazjalnych, Kraków 2007 Janice Van Cleave „Fizyka dla każdego dziecka, 101 ciekawych doświadczeń” WSiP, Wa-wa 1994 James A. Haught „Nauka w nanosekundę-ilustrowane odpowiedzi na 100najczęściej zadawanych pytań” Skóczyński i S-ka, Wa-wa 1997 Michał Halaunbrenner „Ćwiczenia praktyczne z fizyki”- kurs podstawowy , WSiP, 1976 Notatki sporządzone przez uczestników projektu z wykładów, w jakich brali udział

Koniec ! Dziękujemy za uwagę 