Katalog mody Olga Buszkiewicz Olga Buszkiewicz Patrycja Nowak Patrycja Nowak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
Advertisements

Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Nasze zwariowane życie
Coco Chanel (a raczej Gabrielle Bonheur Chanel) urodziła się 19 sierpnia 1883r. w Saumur, zmarła 10 stycznia 1971r w Paryżu. Pseudonim Coco przyjęła.
Moda damska w średniowieczu
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Czyli… Gabrielle Bonheur Chanel historia.
Autorytety wśród młodzieży
Gdańsk miastem wolności.
seksualizacji w mediach !!!
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
U fryzjera.
Dlaczego mężczyźni nie mają biustu ?
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
MIŁOŚĆ W EPOCE ROMANTYZMU…
Szacunek do dziewczyn i kobiet
„Człowiek - najlepsza inwestycja”
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Ubrania i ich nazwy.
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Kawały feministyczne.
W dzisiejszym świecie większość producentów,firm czy wydawców reklamując swoje artykuły skupia się na jak najlepszym ich zaprezentowaniu poprzez nagość,
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
Rozmyślanie przy porannej mgle ….
Marta Warych Kinga Sowik klasa 3LP
My kobiety ….
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Szymona Szymonowica w Zamościu
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
Historia zwykłej znajomości
U fryzjera.
Przed pojawieniem się na ziemiach polskich chrześcijaństwa używano tysięcy rodzimych imion, z których większość zaginęła bez śladu. Były to imiona.
Kacper Rysiewicz klasa V
Karla og Jonas Re ż. Charlotte Sachs Bostrup. Karla Karla to czternastoletnia dziewczyna, która pochodzi z Dani. Mieszka z swoimi rodzicami oraz dwójką.
Etyka nie tylko dla smyka. W erze cyfrowej w miasteczku Figurowo Geometryczne mieszkał pewien mały, wesoły chłopiec. Był najmłodszy z czwórki rodzeństwa,
Podstawowe zasady ubierania - czyli „Jak Cię widzą tak Cię piszą”
Specjalnie dla Ciebie Kochanie :*
STYLIZACJA I WIZAŻ.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
„Świadome macierzyństwo” Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Grupa młodych kobiet dociera na miejsce swoich wymarzonych wakacji…. Zaczynają poszukiwania jakiegoś hotelu i bardzo szybko znajdują pięciopiętrowy z napisem.
nowy niebezpieczny trend
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasze portrety – pozory a rzeczywistość.
Metody komunikacji.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Wykonała; Magdalena Budzik kl. VI
Metody komunikacji.
Historia fryzur i ubioru
„Migracje w naszym obszarze- przeszłość i teraźniejszość” Migracje mniejszości Żydowskiej na teren Łodzi Agata Szafrańska.
Ubiór 1.Wszystkie części garderoby powinny zawsze być czyste, odprasowane, znajdować się w idealnym porządku (np. przyszyte wszystkie takie same guziki,
Życie kiedyś i dziś r. Julia Michalak IF.
Wczoraj i dziś. Koszula Pończochy Suknia wierzchnia Pasek Obuwie Płaszcz.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Projekt pt.. Projekt wykonała klasa lla, pod przewodnictwem Pani Hanny Śniecińskiej Osoby biorące udział w projekcie zostały podzielone na dwa zespoły.
Ciemna strona GMO.
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
I zapomnij, że jesteś, kiedy mówisz, że kochasz…
Wolność – kocham i rozumiem
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
LGBT+ GDAŃSK dr Anna Strzałkowska.
STRÓJ GALOWY czyli jak się ubierać, a jak nie podczas uroczystości szkolnych w IV LO – poradnik dla klas pierwszych (i nie tylko)
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
Republika Federalna Niemiec
Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting.
Zapis prezentacji:

Katalog mody Olga Buszkiewicz Olga Buszkiewicz Patrycja Nowak Patrycja Nowak

Kilka s ł ów o modzie… Moda - wszyscy o niej mówią. Słowo to w ostatnich dziesięcioleciach zrobiło niebywałą karierę. Symbolizuje postęp, indywidualną wolność, luksus, dobrobyt. Także ważny sektor gospodarki. Moda odgrywa przemożną rolę w formowaniu współczesnej cywilizacji. Ale co to właściwie jest: moda? I skąd wzięła się jej potęga, tak znaczna, że młodzi ludzie na całym świecie gotowi są wydać setki złotych na kupno wymarzonych spodni lub butów? Moda jako fenomen cywilizacyjny narodziła się we Francji, zaś słowo "modus" pochodzi z łaciny i znaczy tyle co "sposób". Pojęcie to pojawiło się w XVII wieku na francuskim dworze, znanym z odzieżowych ekstrawagancji. Moda to po prostu szybko zmieniający się gust i estetyka w kulturze, cywilizacji i stylu życia. Szczególnie w naszych czasach zmiany te mają fundamentalne znaczenie. Krój spodni, rodzaj użytego do ich produkcji materiału, kolor, marka określają pozycję społeczną ich właściciela, jego cechy charakteru a nawet upodobania seksualne. To, czym okrywamy ciało, można łatwo i bez większych problemów zmienić - czego o samym ciele powiedzieć nie można. Właśnie dlatego tak kochamy modę, że pozwala nam ukryć cielesne mankamenty i polubić własne odbicie w lustrze. Moda to oczywiście nie tylko ubranie. To również fryzura, makijaż, różne dodatki, obuwie (bardzo ważne!), wreszcie akcesoria takie jak samochód, mieszkanie, sposób spędzania czasu, ulubiona muzyka a nawet kuchnia. Dzisiejsza moda jest zwierciadłem cywilizacyjnych przemian. Wystarczy przypomnieć sobie, jak wyglądała Warszawa i inne polskie miasta jeszcze kilka lat temu. Wniosek z tego, że moda jest bardzo ściśle związana z polityką. Przykładem są Chiny z okresu władzy Mao, kiedy wzorem wodza wszyscy mieszkańcy tego kraju nosili niebieskie, workowane uniformy i płócienne czapki. Dziś przykładem powiązania mody z polityką są państwa wojującego islamu, gdzie kobiety zmuszane są do noszenia tradycyjnej sukni, okrywającej szczelnie ciało od stóp do głów a mężczyźni obowiązkowo mają wąsy. W krajach naszego regionu, moda zmienia się bardzo szybko, ponieważ jest ważnym elementem gospodarki. Popyt na tekstylia stymuluje konsumpcję i wyrównuje różnice społeczne i różnice pomiędzy mężczyznami i kobietami. Kobiety noszące spodnie są dziś widokiem tak oczywistym, że mało kto zastanawia się nad historią ruchu emancypacyjnego. Nikt też nie dziwi się na widok chłopców, noszących długie włosy a dziewcząt - krótkie. Potęga mody w cywilizacji zachodniej narodziła się w latach sześćdziesiątych wraz z rewolucją społeczno-obyczajową. Było to dziesięciolecie przełomowe w wielu dziedzinach. Pierwszy człowiek postawił nogę na Księżycu, trwała wojna w Wietnamie, zamordowany został prezydent Kennedy. Dziewczyny zaczęły nosić mini, koncerty Beatlesów i Rolling Stones'w wprawiały nastolatki w euforię. Dokonano pierwszego przeszczepu serca. Zaczęto otwarcie mówić i pisać o seksie a seksualność człowieka uwolniona została z purytańskiej obroży. Młodzież, która w 1968 roku wyszła na ulice miast Europy by protestować przeciwko zastałym strukturom społecznym, stworzyła własną, alternatywną kulturę której wyrazem była prowokująca starszą generację powierzchowność. Już w latach sześćdziesiątych roku zachodnie instytuty badania opinii społecznej zaczęły sporządzać analizy konsumenckich zachowań młodzieży na potrzeby przemysłu. Obliczono na przykład, że ile wydawały na kupno ubrań tygodniowo roku brytyjskie nastolatki w 1965 roku i jakim budżetem dysponował francuski dziewiętnastolatek. Wiadomo więc, że w 1967 roku młodzież w wieku lat zakupiła aż 60 procent wszystkich artykułów odzieżowych. Przedsiębiorcom szukających nowych rynków dało to bardzo wiele do myślenia. Młodzi ludzie stali się cenioną i hołubioną grupą konsumencką. Wykształciła się też moda na naśladowanie młodzieży wśród starszych. Młodość stała się towarem i stałym elementem strategii marketingowych. Wpływ szybko zmieniającej się mody na poglądy i sposób myślenia ludzi najłatwiej prześledzić na przykładzie... spodni. Jeszcze w latach pięćdziesiątych ta część ubioru zarezerwowana była niemal wyłącznie dla mężczyzn. Dziś, znane przysłowie o mężczyźnie który "nosi spodnie" - a więc rządzi, nie ma już żadnego sensu. Jedno z francuskich pism poświęconych modzie wydrukowało w 1967 roku tłustym drukiem tytuł: "Zalewa nas moda na spodnie!" W owym czasie, po awangardowe kolekcje trzeba się było wybrać do salonu Courr?ges w Paryżu. Kilka lat później, spodnie były już wśród kobiet równie rozpowszechnione i popularne jak wśród dziewcząt. W tym samym roku, hitem sezonu były dżinsy. Nosili je masowo uczestnicy studenckich demonstracji. Niebieskie robociarskie spodnie wywoływały tak silne kontrowersje, że szefowie wielu firm zabraniali swym pracownikom noszenie ich biurze (w wielu miejscach zakaz ten utrzymał się do dziś). Większości Czytelników Innej Strony trudno sobie pewnie wyobrazić, że w owym czasie obowiązywał w szkołach nakaz noszenia mundurków. Klasyczny męski garnitur też zresztą ulegał zmianom. Stał się bardziej obcisły, podkreślający figurę. Pojawiła się moda na kolorowe krawaty i koszule. Nie sposób nie wspomnieć o fryzurach. W latach sześćdziesiątych większość dorosłych uważała, że długie włosy, jakie nosili członkowie zespołu The Beatles (i masowo ich wielbiciele i naśladowcy) są okropne, niemęskie i niemoralne. Zdarzało się, że długowłosych zatrzymywała policja. Chłopak który zapuszczał włosy miał "przerąbane" w szkole lub na uczelni. Święte oburzenie, potępianie i przepowiadanie końca świata nic nie pomogło. W bardzo krótkim czasie, w krajach zachodnich rozwinął się przemysł, produkujący modną konfekcję i wszystkie związane z nią towary na potrzeby młodych konsumentów. Do ich produkcji używano materiałów takich jak plastik, sztuczną skórę lub plusz. Wszystkie ówczesne trendy powracają dziś przetworzone i udoskonalone: Op-Art, moda hippisowska, przeźroczyste lub pokryte aluminium folie. Powszechnie wiadomo, że wielu słynnych projektantów mody jest homoseksualistami. I to właśnie moda, która stymuluje przemiany obyczajowe, w dużym stopniu jest dziś motorem emancypacji gejów. Ale - ten temat już rozwinąłem w innym artykule. Moda - wszyscy o niej mówią. Słowo to w ostatnich dziesięcioleciach zrobiło niebywałą karierę. Symbolizuje postęp, indywidualną wolność, luksus, dobrobyt. Także ważny sektor gospodarki. Moda odgrywa przemożną rolę w formowaniu współczesnej cywilizacji. Ale co to właściwie jest: moda? I skąd wzięła się jej potęga, tak znaczna, że młodzi ludzie na całym świecie gotowi są wydać setki złotych na kupno wymarzonych spodni lub butów? Moda jako fenomen cywilizacyjny narodziła się we Francji, zaś słowo "modus" pochodzi z łaciny i znaczy tyle co "sposób". Pojęcie to pojawiło się w XVII wieku na francuskim dworze, znanym z odzieżowych ekstrawagancji. Moda to po prostu szybko zmieniający się gust i estetyka w kulturze, cywilizacji i stylu życia. Szczególnie w naszych czasach zmiany te mają fundamentalne znaczenie. Krój spodni, rodzaj użytego do ich produkcji materiału, kolor, marka określają pozycję społeczną ich właściciela, jego cechy charakteru a nawet upodobania seksualne. To, czym okrywamy ciało, można łatwo i bez większych problemów zmienić - czego o samym ciele powiedzieć nie można. Właśnie dlatego tak kochamy modę, że pozwala nam ukryć cielesne mankamenty i polubić własne odbicie w lustrze. Moda to oczywiście nie tylko ubranie. To również fryzura, makijaż, różne dodatki, obuwie (bardzo ważne!), wreszcie akcesoria takie jak samochód, mieszkanie, sposób spędzania czasu, ulubiona muzyka a nawet kuchnia. Dzisiejsza moda jest zwierciadłem cywilizacyjnych przemian. Wystarczy przypomnieć sobie, jak wyglądała Warszawa i inne polskie miasta jeszcze kilka lat temu. Wniosek z tego, że moda jest bardzo ściśle związana z polityką. Przykładem są Chiny z okresu władzy Mao, kiedy wzorem wodza wszyscy mieszkańcy tego kraju nosili niebieskie, workowane uniformy i płócienne czapki. Dziś przykładem powiązania mody z polityką są państwa wojującego islamu, gdzie kobiety zmuszane są do noszenia tradycyjnej sukni, okrywającej szczelnie ciało od stóp do głów a mężczyźni obowiązkowo mają wąsy. W krajach naszego regionu, moda zmienia się bardzo szybko, ponieważ jest ważnym elementem gospodarki. Popyt na tekstylia stymuluje konsumpcję i wyrównuje różnice społeczne i różnice pomiędzy mężczyznami i kobietami. Kobiety noszące spodnie są dziś widokiem tak oczywistym, że mało kto zastanawia się nad historią ruchu emancypacyjnego. Nikt też nie dziwi się na widok chłopców, noszących długie włosy a dziewcząt - krótkie. Potęga mody w cywilizacji zachodniej narodziła się w latach sześćdziesiątych wraz z rewolucją społeczno-obyczajową. Było to dziesięciolecie przełomowe w wielu dziedzinach. Pierwszy człowiek postawił nogę na Księżycu, trwała wojna w Wietnamie, zamordowany został prezydent Kennedy. Dziewczyny zaczęły nosić mini, koncerty Beatlesów i Rolling Stones'w wprawiały nastolatki w euforię. Dokonano pierwszego przeszczepu serca. Zaczęto otwarcie mówić i pisać o seksie a seksualność człowieka uwolniona została z purytańskiej obroży. Młodzież, która w 1968 roku wyszła na ulice miast Europy by protestować przeciwko zastałym strukturom społecznym, stworzyła własną, alternatywną kulturę której wyrazem była prowokująca starszą generację powierzchowność. Już w latach sześćdziesiątych roku zachodnie instytuty badania opinii społecznej zaczęły sporządzać analizy konsumenckich zachowań młodzieży na potrzeby przemysłu. Obliczono na przykład, że ile wydawały na kupno ubrań tygodniowo roku brytyjskie nastolatki w 1965 roku i jakim budżetem dysponował francuski dziewiętnastolatek. Wiadomo więc, że w 1967 roku młodzież w wieku lat zakupiła aż 60 procent wszystkich artykułów odzieżowych. Przedsiębiorcom szukających nowych rynków dało to bardzo wiele do myślenia. Młodzi ludzie stali się cenioną i hołubioną grupą konsumencką. Wykształciła się też moda na naśladowanie młodzieży wśród starszych. Młodość stała się towarem i stałym elementem strategii marketingowych. Wpływ szybko zmieniającej się mody na poglądy i sposób myślenia ludzi najłatwiej prześledzić na przykładzie... spodni. Jeszcze w latach pięćdziesiątych ta część ubioru zarezerwowana była niemal wyłącznie dla mężczyzn. Dziś, znane przysłowie o mężczyźnie który "nosi spodnie" - a więc rządzi, nie ma już żadnego sensu. Jedno z francuskich pism poświęconych modzie wydrukowało w 1967 roku tłustym drukiem tytuł: "Zalewa nas moda na spodnie!" W owym czasie, po awangardowe kolekcje trzeba się było wybrać do salonu Courr?ges w Paryżu. Kilka lat później, spodnie były już wśród kobiet równie rozpowszechnione i popularne jak wśród dziewcząt. W tym samym roku, hitem sezonu były dżinsy. Nosili je masowo uczestnicy studenckich demonstracji. Niebieskie robociarskie spodnie wywoływały tak silne kontrowersje, że szefowie wielu firm zabraniali swym pracownikom noszenie ich biurze (w wielu miejscach zakaz ten utrzymał się do dziś). Większości Czytelników Innej Strony trudno sobie pewnie wyobrazić, że w owym czasie obowiązywał w szkołach nakaz noszenia mundurków. Klasyczny męski garnitur też zresztą ulegał zmianom. Stał się bardziej obcisły, podkreślający figurę. Pojawiła się moda na kolorowe krawaty i koszule. Nie sposób nie wspomnieć o fryzurach. W latach sześćdziesiątych większość dorosłych uważała, że długie włosy, jakie nosili członkowie zespołu The Beatles (i masowo ich wielbiciele i naśladowcy) są okropne, niemęskie i niemoralne. Zdarzało się, że długowłosych zatrzymywała policja. Chłopak który zapuszczał włosy miał "przerąbane" w szkole lub na uczelni. Święte oburzenie, potępianie i przepowiadanie końca świata nic nie pomogło. W bardzo krótkim czasie, w krajach zachodnich rozwinął się przemysł, produkujący modną konfekcję i wszystkie związane z nią towary na potrzeby młodych konsumentów. Do ich produkcji używano materiałów takich jak plastik, sztuczną skórę lub plusz. Wszystkie ówczesne trendy powracają dziś przetworzone i udoskonalone: Op-Art, moda hippisowska, przeźroczyste lub pokryte aluminium folie. Powszechnie wiadomo, że wielu słynnych projektantów mody jest homoseksualistami. I to właśnie moda, która stymuluje przemiany obyczajowe, w dużym stopniu jest dziś motorem emancypacji gejów. Ale - ten temat już rozwinąłem w innym artykule.

Do szko ł y i na studia

Do ko ść io ł a

Na ś lub

Na impreze,dyskoteke

Na spotkanie z przyjaciólmi

Do pracy

Spotkania z waznych okazji

Sportowa

Na pla ż e

Na kolacje lub randke

Do lozeczka