SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn.27.03.2012 odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Recepta na demokrację w naszej szkole
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
Jak działa demokracja w szkole?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

SZKOLNA TELEGAZETA

Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę zaproszeni zostali m. in., pani Dyrektor, pani Wicedyrektor, Rada Samorząd u Uczniowskiego, pani Pedagog, przedstawiciel Rady Rodziców, przedstawiciele wolontariatu szkolnego oraz uczniowie!

Dyskusja prowadzona była na podstawie : prezentacji przedstawiającej życie naszej szkoły oraz przepisy prawne je regulujące (statut) urny stworzonej na potrzeby debaty, do której każdy mógł wrzucić swój pomysł na szkołę plakatów wykonanych z okazji tego spotkania przez uczniów klas I, w których odpowiedzieli na pytanie: czego szkoła ma prawo oczekiwać od nas, a czego my od szkoły? Dziękujemy za zaangażowanie!

Wnioski z plakatów Pierwszoklasiści pokazali, że są świadomi obowiązków jakie mają w szkole. Mają oczekiwania związane głownie z zapewnieniem ich odpowiedniej rozrywki (dyskotek), pomocy dydaktycznych oraz ciekawie prowadzonych lekcji. Nie mają oni jednak realnych pomysłów na zmiany, najprawdopodobniej dlatego, że nie są do końca świadomi jak wiele mogą zdziałać sami.

Wnioski z urny Recepta na demokrację w szkole W urnie znalazło się kilkanaście propozycji i sugestii tego co można zmienić w naszej szkole. Wśród kilku irracjonalnych pomysłów znalazło się kilka przemyślanych propozycji, takich jak: -Konkurs na najlepszego ucznia w szkole -Zorganizowanie zamykanych szafek, w których uczniowie mogliby trzymać swoje rzeczy -poszerzenie oferty pomocy dydaktycznych

Wnioski z debaty -Demokracja w naszej szkole funkcjonuje poprawnie, ale można ją jeszcze wzmocnić. -Samorząd nie zna wszystkich swoich praw. -Współpraca między samorządem uczniowskim, a innymi organami jest, ale powinna być lepsza. -Samorząd sam powinien zabiegać o kontakty z uczniami. -Grono pedagogiczne i dyrekcja są otwarte na problemy i kontakt z uczniami, na nowe pomysły, jeżeli będą przemyślane i zaplanowane. -Samorządy klasowe odgrywają ogromną rolę. Powinny być bardziej aktywne i kontaktować się częściej z radą samorządu.

Wnioski z debaty -W szkole zostanie stworzona skrzynka pt. "Mam problem", do której anonimowo będzie można wrzucać pytania, na które chcemy znać odpowiedź. Wystarczy napisać klasę, a problemy będą rozwiązywane przez pedagoga na godzinach wychowawczych. -Forma debaty będzie zdecydowanie częściej stosowana w życiu szkoły -Na portalu społecznościowym Facebook.com została stworzona specjalna strona, na której znajdują się wnioski z debaty i pomysły na zmiany w szkole. NaDemokracje Zachęcamy do jej odwiedzenia!

Członek Rady SU powinien być…. Podczas rozmowy przeprowadziliśmy wśród wszystkich uczestników ćwiczenie polegające na napisaniu przez każdego cech dobrego kandydata do reprezentowania samorządu uczniowskiego. Oto cechy jakie zostały wskazane przez uczestników debaty: -miły -odpowiedzialny -wyrozumiały -pewny siebie -pomysłowy -rozważny -Swoboda wypowiedzi i nawiązywania kontaktów -rozsądny -pomocny - stanowczy - uczciwy - odważny - ambitny - kompetentny - kreatywny

RECEPTA NA DEMOKRACJĘ W NASZEJ SZKOLE NA FACEBOOK`U! Chcesz współdecydować o życiu szkoły oraz poznać wyniki debaty pt.: Recepta na demokrację w szkole? POLUB NAS! Czekamy na twoje sugestie! Gimnazjum Nawojowa Recepta Na Demokrację