NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
Temat „ Oswajamy języki obce – język angielski w życiu codziennym” Przez cały rok niektórzy uczniowie klasy II a przygotowywali projekt z języka angielskiego. Jego temat to: „ Oswajamy języki obce – język angielski w życiu codziennym”
Na czym polegał nasz projekt? Uczestnicy tego projektu mieli za zadanie ułożyć scenariusz – oczywiście w języku angielskim – do różnych sytuacji. Była to np. sytuacja w sklepie, restauracji, czy też wskazywanie drogi. Następnym etapem było nakręcenie filmików do wcześniej przygotowanych scenariuszy. Ostatnim krokiem było opracowanie krótkich zadań, które w oparciu o filmiki będą rozwiązywane przez wszystkich tu obecnych.
Uczestnicy Aleksandra Jeż Zuzanna Krzywonos Justyna Kubas Radek Drabiec Kinga Krzyśko Joanna Nowińska Magdalena Borycka Filip Kurjański Damian Zdeb Agnieszka Zając Blanka Borkowska Joanna Drozd
Opiekunowie Dużą rolę w projekcie odgrywały też pani Katarzyna Tupaj i pani Bożena Kozubal. Nasza współpraca polegała głównie na tym, że panie dawały nam wskazówki do naszej pracy oraz poprawiały błędy. W razie problemu też chętnie służyły pomocą.
Cele projektu a) Poszerzenie oraz usystematyzowanie słownictwa i funkcji językowych Wykorzystanie słownictwa w życiu codziennym (np. w sklepie, restauracji itp.)
b) Rozwijanie pracy w grupie i indywidualnej Samodzielne zdobywanie i przetwarzanie informacji Rozwijanie umiejętności planowania i organizacji pracy oraz prezentowania i interpretowania efektów pracy własnej i zespołowej.
Restauracja Scenariusz, filmik oraz ćwiczenia do sytuacji w restauracji przygotowały: Aleksandra Jeż, Zuzanna Krzywonos oraz Justyna Kubas.
Sklep Sytuacją w sklepie odzieżowym zajęły się Kinga Krzyśko, Joanna Nowińska i Magdalena Borycka. Jak każdy uczestnik projektu ułożyły scenariusz, nakręciły filmik oraz opracowały zadania.
WSKAZYWANIE DROGI Damian Zdeb wraz z Filipem Kurjańskim nakręcili filmik oraz przygotowali scenariusz i zadania związane z tematem wskazywanie drogi.
POZNAWANIE PRZYJACIÓŁ Do przygotowania filmiku i zadań do tego ciekawego tematu o nawiązywaniu przyjaźni przyczynili się Justyna Kubas i Radek Drabiec.
U lekarza Przedstawieniem sytuacji u lekarza zajęły się Blanka Borkowska, Agnieszka Zając i Joanna Drozd.
Ćwiczenia Po napisaniu scenariusza i nakręceniu filmików uczestnicy mieli za zadanie opracowanie ćwiczeń w oparciu o scenariusz. Najczęściej było to uzupełnianie luk lub test wyboru ( prawda/fałsz, odpowiedzi a,b,c). Zdarzały się jednak też trudniejsze zadania jak np. pytania na które trzeba było odpowiedzieć pełnym zdaniem. Zapraszamy do obejrzenia przykładowych zadań.
Na koniec nasza opinia… Myślę, że przy pracy nad projektem było wiele zabawy, zwłaszcza w trakcie kręcenia filmików. Nauczyliśmy się między innymi współpracy ze sobą. Wszyscy uczestnicy włożyli w projekt dużo pracy oraz zaangażowania. Uważam, że jako klasa językowa bardzo dobrze poradziliśmy sobie z tym zadaniem, a zdobytą wiedzę wykorzystamy w czasie podróży wakacyjnych.
PODZIĘKOWANIA W imieniu wszystkich uczestników projektu chciałabym podziękować pani Katarzynie Tupaj i pani Bożenie Kozubal, które czuwały nad poszczególnymi etapami naszej pracy, udzielały wskazówek, dbały o poprawne wykonanie zadania.
Dziękuję za uwagę! Zapraszam do obejrzenia dalszej prezentacji - efektów naszej całorocznej pracy. Magdalena Borycka