Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
ocenianie, które pomaga się uczyć
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dojrzałość szkolna dziecka
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Innowacyjne techniki, budujące sukces edukacyjny ucznia w zakresie kompetencji kluczowych w obszarze ICT z wykorzystaniem twórczego myślenia. Marzena Busz.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
NASZE SIEDEM CUDÓW ŚWIATA.!
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Czym jest Integracja?.
Regulamin Szkoły z klasą
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Rozwój społeczny dziecka
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
To dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa wykraczająca poza więzi rodzinno- koleżeńsko-przyjacielskie.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Rodzice nie muszą być samotni
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
KLASA Społeczno-prawna
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie się to szereg działań zmierzających do uściślenia pozytywnych relacji między osobami. Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie się to szereg działań zmierzających do uściślenia pozytywnych relacji między osobami.

Jest to wzajemna motywacja osób uwzględniająca pracę w grupach; kreowanie stosunków opartych na wzajemnej pomocy i wsparciu, przyjaźni i koleżeństwie, odpowiedzialności, obowiązkowości itp.. Jest to wzajemna motywacja osób uwzględniająca pracę w grupach; kreowanie stosunków opartych na wzajemnej pomocy i wsparciu, przyjaźni i koleżeństwie, odpowiedzialności, obowiązkowości itp..

Metody integracyjne mają ułatwić kontakt między osobami. Ich celem jest zintegrowanie, zespolenie grupy, zbudowanie w niej jedności; odprężają i relaksują, wprowadzają dobry nastrój i życzliwą atmosferę, zapewniają poczucie bezpieczeństwa i tożsamości z grupą, uczą efektywnej komunikacji, pomagają uporządkować problemy, uczą twórczego myślenia i współpracy, dostarczają świetnej zabawy. Są pomocne przy przełamaniu onieśmielenia i budowaniu wzajemnego zaufania, przy wzajemnym poznawaniu się uczestników grupy. Sprzyjają doskonaleniu komunikacji oraz rozwijaniu empatii i zrozumienia. Pomagają w przekształceniu luźnego zbioru jednostek we wspólnotę osób, które się znają i choćby w minimalnym stopniu nawiązały więzy. A więzi są podstawą wspólnej pracy i współdziałania. Metodami integracyjnymi mogą być spotkania z ludźmi, dyskutowanie z nimi na dany temat itp..