WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu 17.03.2010 r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Plan Działań Wspierających w praktyce.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie organizacji Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rozporządzenia MEN: 17 listopada 2010 r.
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Anna Olczak PPP nr 1 Gdańsk
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu 17.03.2010 r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy ucznia. Chłopak wyszedł z wypadku wyłącznie z potłuczeniami . Przed wypadkiem chłopak dobrze się uczył, chętnie pracował społecznie . Jego rodzina jest rodziną pełną, zainteresowaną Maćkiem . Chłopak może liczyć na ich wsparcie i wszelką pomoc.

Karta indywidualnych potrzeb ucznia 1. Imię i nazwisko ucznia Maciej Kowalski 2. Nazwa szkoły oraz oznaczenie oddziału Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Częstochowie ul. Leśna 30 klasa II b 3.a. Oznaczenie orzeczenia lub opinii- numer, data wydania -

3.b. Informacja dotycząca potrzeby objęcia ucznia pomocą psychologiczno- pedagogiczną stwierdzoną w wyniku przeprowadzonych działań pedagogicznych Uczeń w sytuacji kryzysowej. Uczeń po wypadku komunikacyjnym w dniu 17.03.2010 r. , w którym zginęły 2 osoby- koledzy ucznia. Uczeń prowadził samochód. Maciej ma problemy emocjonalne , związane z przeżytą sytuacją traumatyczną - depresja , silne wahania emocji. Obecnie znacznie obniżona motywacja do uczenia się

Obszar I- funkcje poznawcze , w tym funkcje percepcyjno- motoryczne 4. Zakres, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne Obszar I- funkcje poznawcze , w tym funkcje percepcyjno- motoryczne Mocne strony- rozwój funkcji percepcyjno - motorycznych harmonijny Trudności rozwojowe i edukacyjne – przed wypadkiem brak Wniosek: wymaga pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Obszar II- funkcjonowanie społeczno- emocjonalne (środowisko rodzinne i rówieśnicze). Motywacja Mocne strony- uczeń przed wypadkiem dobrze funkcjonował społecznie, lubiany przez kolegów, może liczyć na ich wsparcie. Dobrze również funkcjonował w sferze emocjonalnej- zrównoważony, prawidłowo kontrolował emocje, właściwie reagował w sytuacjach trudnych . Motywacja przed wypadkiem prawidłowa Trudności rozwojowe i edukacyjne - sytuacja traumy spowodowała zakłócenia emocjonalne- chwiejność nastroju, depresyjność, zaburzenia koncentracji uwagi. Wniosek: Wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej Obszar III - wiedza i umiejętności szkolne, zainteresowania Mocne strony- dotychczas przyswojona wiedza i umiejętności szkolne są na zadowalającym poziomie. Trudności rozwojowe i edukacyjne -aktualne funkcjonowanie psychofizyczne powoduje ograniczone możliwości przyswajania wiedzy i zagrożenie brakami w materiale szkolny

5. Zalecane przez zespół formy pomocy, sposoby i okres jej udzielania Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia Okresowe udzielanie wsparcia emocjonalnego przez pedagoga szkolnego- do trzech miesięcy Uzupełnianie braków w wiedzy i umiejętnościach szkolnych na zespołach dydaktyczno -wyrównawczych z j. polskiego i matematyki przez okres 3 miesięcy Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w celu ustalania bieżącej diagnozy i uzyskiwania wskazówek do pracy z uczniem.

6. Ustalone przez dyrektora szkoły formy, sposoby i okresy udzielania pomocy oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane Udział ucznia w zajęciach specjalistycznych o charakterze terapeutycznym prowadzonych przez pedagoga szkolnego Okres udzielania pomocy- trzy miesiące Wymiar godzin- 1 godzina tygodniowo Osoba odpowiedzialna- pedagog szkolny- Teresa Sobczyk Udział ucznia w zespole dydaktyczno – wyrównawczym z j. polskiego i matematyki Wymiar godzin- 2 godziny tygodniowo (1godz.- j. polski, 1 godz. matematyka) Osoba odpowiedzialna- j. polski – Halina Mróz Data i podpis

7. Ocena efektywności pomocy psychologiczno - pedagogicznej 8. Termin spotkania zespołu 9. Podpisy osób biorących udział w spotkaniu zespołu 28.03.2010r. Janina Kowalczyk…………………….. Ewa Olczyk……………………………. Iza Piątek……………………………….

Plan działań wspierających 1. Imię i nazwisko ucznia 2. Nazwa szkoły oraz oznaczenie oddziału 3.Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno - pedagogicznej Poprawa funkcjonowania emocjonalnego ucznia ( zwiększenie stabilności emocjonalnej, poprawa koncentracji uwagi, zwiększenie motywacji) Uzupełnienie braków w wiadomościach szkolnych

Plan działań wspierających 4.Działania realizowane z uczniem w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej Zajęcia specjalistyczne o charakterze terapeutycznym Diagnoza stanu ucznia Określenie zasobów ucznia Udzielanie wsparcia emocjonalnego Pomoc w uwalnianiu emocji Obarczanie od poczucia winy uczenie nowych sposobów radzenia sobie w otaczającej rzeczywistości Zajęcia wyrównawcze Zwiększanie wiedzy i umiejętności szkolnych w zakresie ……

Plan działań wspierających 5. Metody pracy z uczniem rozmowa indywidualna stworzenie warunków sprzyjających lepszemu funkcjonowaniu ucznia-otoczenie życzliwością , wsparciem, rozumienie problemu ucznia 6. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych Wydłużenie czasu pracy na lekcji Wstrzymania się od wystawiania ocen negatywnych przez okres 1 miesiąca Możliwość wypowiadania się w dowolny sposób prze okres 3 m.

Plan działań wspierających 7. Działania wspierające rodziców ucznia Porady i konsultacje dla rodziców 8. Zakres współdziałania z poradnią psychologiczno- pedagogiczną i innymi instytucjami porady i konsultacje dla nauczycieli Nawiązanie współpracy ze stowarzyszeniem na rzecz ofiar wypadków

Opracował zespół w składzie: ▪ Dorota Sikora, PPP - P nr 1 w Częstochowie ▪ Barbara Tubielewicz, PPP - P nr 2 w Częstochowie, ▪ Katarzyna Piaskowska, PPP – P nr 3 ▪ Beata Wochal, PPP – P nr 3 w Częstochowie, ▪ Elżbieta Doroszuk, RODN „WOM” w Częstochowie