VA i VB z SP216 W WARSZAWIE i PROJEKT „NIE BÓJ ŻABY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FROGS.
Advertisements

PŁAZY POLSKI.
projekt Ośrodka Działań Ekologicznych „Źródła” z Filią w Warszawie
Żaby.
Lekcja przyrody w klasie V Dział: Człowiek w środowisku
Płazy.
WYKONAŁA: ALEKSANDRA LECHOWKA
Kacper Siedlecki SP 350 w Warszawie klasa II C
PŁAZY – zwierzęta dwóch środowisk.
Piżmak należy do zwierząt ziemno-wodnych żyjących w koloniach
SALAMANDRA Wykonała Klaudia kl. 4b.
Fauna regionu zawiera zarówno gatunki górskie, jak i nizinne
Nie tylko ryby pływają w wodzie
Ropuchy rodzina płazów bezogonowych
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Płazy występujące w Polsce
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Park narodowy Ujście Warty
GADY-BUDOWA I PRZYSTOSOWANIE DO ŻYCIA Wykonała : Ola Chojnacka kl. VI
Płazy autor: Agnieszka Baraniec uczący: Aleksandra Macura.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Prezentowane zdjęcia autorstwa Anny Rychłej powstały podczas prac terenowych prowadzonych w ramach w/w wymienionych projektów. Chcielibyśmy w ten sposób.
Wszystkie ptaki są pod ścisłą OCHRONĄ!!!
Drawieński Park Narodowy.
JADOWITE ŻABY.
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Szkoła Podstawowa nr 48 w łodzi
PŁAZY PROWADZĄCY: Cezary Molenda uczeń klasy IIc
PARK NARODOWY „UJŚCIE WARTY”
„Wiosenne przebudzenie ”
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Nasz udział w projekcie ,,Nie bój żaby”
Bioróżnorodność na Mierzei Wiślanej
Rok Kanału Bydgoskiego
Członkowie Klubu Naszej Ziemi, działającego w Szkole Podstawowej w Borkowie Kościelnym, jako jedna z czterech szkół w Polsce, wzięli udział w warsztatach.
KSIĄŻAŃSKI PARK KRAJOBRAZOWY Ciekawe tereny leśne w mojej okolicy
GADY POLSKI.
Ekosystem wodny Oceany Wykonały: Zofia Pietrzak, Joanna Żmijewska.
Lasy w mojej okolicy Dawid Musiał SOSW Frysztak.
Lekcja w laboratorium biologicznym
Lasy w mojej okolicy.
Staw.
Polskie płazy Polish amphibians
ZWIERZĘTA JEZIOR I STAWÓW
FLORA I FAUNA ROZTOCZA.
- Kręgowce dwóch środowisk
Zwierzęta kręgowe..
MAGURSKI PARK NARODOWY
 6a  bezkręgowce  Daria Borawska  Klaudia Dąbkowska.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
1.10. Zasady klasyfikacji organizmów
Bioróżnorodność roślin i zwierząt Całoroczna turystyka Czyste powietrze- brak fabryk Zwarty kompleks Walory kulturowe (stare cmentarze, pomniki bohaterów,
Olga Wojtasik KL.VIB NATALIA LECHOWSKA KL.VIB
Warszawa, 23 czerwca 2015 r. MAŁA RETENCJA GÓRSKA W NADLEŚNICTWIE BALIGRÓD.
Opracowała Bożena Smolik Konsultant Arleta Poręba-Konopczyńska
Projektowanie eksploatacji i rekultywacji w kierunku przyrodniczym
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Gęś gęgawa Jakub Mastela.
Gady Charakteryzacja Gatunku
- Nadleśnictwo drawsko
Wojewódzki Konkurs Fotograficzny
Przygotował Kacper Skonieczny
Nasze Nadleśnictwo Miechowicka Ostoja leśna
ŻABA WODNA. PŁAZY KRAJOWE PODLEGAJĄCE OCHRONIE GATUNKOWEJ (wybrani przedstawiciele)
:51 Pójdźka.
Mandarynka 29 lipca 2018.
Obszary Natura 2000 Wykonali: Barbara Badzińska Michał Dziędziel.
W MUZEUM ŁOWIECTWA I JEŹDZIECTWA
Zapis prezentacji:

VA i VB z SP216 W WARSZAWIE i PROJEKT „NIE BÓJ ŻABY” AUTORSTWA OŚRODKA DZIAŁAŃ EKOLOGOCZNYCH” ŹRÓDŁA”

POCZĄTEK W grudniu 2010 roku przystąpiliśmy do projektu, chcąc tym samym zgłębić tajemnice o płazach i zapoznać się z ich ochroną.

PRZYPOMNIJMY ZATEM KRÓTKO: Płazami i gadami zajmuje się nauka biologiczna zwana HERPETOLOGIĄ. Płazy mają 4 kończyny i wilgotną skórę. Mogą żyć na lądzie oraz w wodzie. W wodzie oddychają przez skórę, a na lądzie płucami. Składają jaja w wodzie. Z jaj wylęgają się kijanki, które pływają za pomocą ogona, a oddychają skrzelami.

SYSTEMATYKA GROMADA płazów występujących w Polsce dzieli się na 2 RZĘDY: OGONIASTE ( 5 gatunków)– do nich należą: SALAMANDRY- np. salamandra plamista TRASZKI- np. traszka grzebieniasta , traszka zwyczajna , traszka górska, traszka karpacka

BEZOGONIASTE( 13 gatunków) – do nich należą: ŻABY- np. żaba trawna, ż. wodna, ż. moczarowa, ż. dalmatyńska, ż. śmieszka, ż. jeziorkowa KUMAKI – np. kumak nizinny, k. górski

ROPUCHY – np. ropucha szara, r. zielona , r. paskówka RZEKOTKI – np ROPUCHY – np. ropucha szara, r. zielona , r. paskówka RZEKOTKI – np. rzekotka drzewna GRZEBIUSZKI – np. grzebiuszka ziemna

PAMIĘTAJMY! WSZYSTKIE GATUNKI PŁAZÓW W POLSCE SĄ OBJĘTE CAŁKOWITĄ OCHRONĄ GATUNKOWĄ!!!

WARSZTATY Już 8 stycznia 2011 r. przybyła do naszej szkoły pani Ewa, która przeprowadziła z uczniami pierwsze zajęcia. Dotyczyły one podziału płazów na grupy, czyli ich systematyki. Zaskoczenie dzieci było ogromne, gdy okazało się, że ropuchy to nie są żaby.

Następne warsztaty odbyły się niespełna miesiąc później , czyli 8 lutego i dotyczyły one zagrożeń, jakie czyhają na płazy, oraz sposobów ochrony tych zwierząt na terenie Polski. Elementem zajęć było odegranie krótkich scenek. No cóż…… nie powstydziłaby się takich niejedna grupa teatralna.

Praca odbywała się również w „gorącej” atmosferze.

INWENTARYZACJA Z utęsknieniem czekaliśmy wiosny, kiedy to miały rozpocząć się wiosenne, godowe migracje płazów do okolicznych zbiorników wodnych. Nadeszła upragniona chwila – 11 kwietnia 2011 roku w piękny słoneczny dzień udaliśmy się całą grupą na tzw. ŁACHĘ KULIGOWSKĄ w okolicy Wału Miedzeszyńskiego. Nie dopuszczaliśmy myśli, że możemy tam nie namierzyć płazów. NIE ZAWIEDLIŚMY SIĘ!!!

Gotowi do pracy, ale wcześniej głos zabrał pan HERPETOLOG.

Do roboty

Zaangażowanie młodych przyrodników było OGROMNE!!!!!

Z pogranicza ryzyka.

Główna bohaterka – ŻABA TRAWNA

W poszczególnych fazach rozwoju.

……i trochę większa

…… i całkiem spora

„Perełeczka” – TRASZKA ZWYCZAJNA

Ponad wszelką wątpliwość- żółty brzuszek

BADANY ZBIORNIK Badany przez nas zbiornik wodny to STARORZECZE Wisły o następujących cechach: Długość – 200 m Szerokość – 20 m Powierzchnia – 4000 m2 Kształt - nieregularny, eliptyczny Dno – grząskie, muliste Brzegi – 50% strome, 50% łagodne Odczyn wody – 6.5 pH Barwa wody – mętna, brązowa Stan zanieczyszczenia przez ludzi - duży

FAUNA I FLORA BADANEGO ZBIORNIKA WODNEGO Oprócz żyjących tam w ogromnych ilościach żab trawnych zauważyliśmy również: ROŚLINY ZWIERZĘTA rzęsa wodna traszka zwyczajna trzcina pospolita kaczki krzyżówki turzyce pijawki lekarskie nartniki

PODSUMOWANIE Korzyści płynące z naszego udziału w projekcie: Zdobycie ogromnej wiedzy na temat płazów. Uświadomienie sobie o potrzebach ich ochrony. Zapoznanie się ze sposobami tej ochrony. Przełamanie fobii pt. NIGDY NIE DOTKNĘ ŻABY. Uświadomienie sobie szkód, jakie czyni przyrodzie człowiek (oczywiście, że nie każdy). Świetna zabawa. Pokazanie wszem i wobec, że potrafimy być grzeczni i zdyscyplinowani.