NEGOCJACJE jako proces komunikowania się

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
Komunikacja interpersonalna
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
Komunikacja w zespole projektowym Przygotowała : Monika Bombol s2450.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
Komunikacja interpersonalna Część I
Kompetencje komunikacyjne
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Postawa asertywna.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Komunikacja.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja i jej formy :
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
Komunikowanie siĘ.
Metody komunikacji ludzi
PRZEMOC I AGRESJA.
Po co sie komunikowac?  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja międzyludzka na przestrzeni wieków.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Zapis prezentacji:

NEGOCJACJE jako proces komunikowania się

Komunikacja interpersonalna Słowo komunikowanie pochodzi z łacińskiego communico i oznacza „czynić wspólnym, coś z kimś dzielić”, a także „komuś czegoś użyczyć, udzielić, dopuścić do udziału”. Powszechnie rozumiana jest jako przekazywanie wiadomości pomiędzy nadawcą a odbiorcą. „Komunikacja interpersonalna jest podejmowaną w określonym kontekście wymianą werbalnych, wokalnych i niewerbalnych sygnałów (symboli) w celu osiągnięcia lepszego poziomu współdziałania”. /Z. Nęcki/

Łańcuch komunikacyjny NADAWCA PRZEKAZ KANAŁ ODBIORCA kto mówi? co mówi? w jaki sposób? do kogo? z jakim skutkiem? EFEKT

Typy zachowań uczestników procesu komunikacji Uległe - oznaczające tendencję do ucieczki, oparte jest na reakcjach instynktownych, jakie przejawia się w obliczu zagrożenia. Tego rodzaju zachowania są w komunikowaniu się mało efektywne. Agresywne - Osoba agresywna czuje w stosunku do innych złość czy nawet nienawiść. Szuka poklasku i uwagi, często przerywa innym, wtrąca się, wywyższa. Asertywne - definiowane jako umiejętność pełnego wyrażania siebie w kontakcie z inna osobą, czy osobami, oraz umiejętność stawiania i obrony własnych praw.

Skuteczność przekazu reguła 7%38%55% Badania antropologa, doktora psychologii - Alberta Merabiana

Sens i nonsens reguły 7%38%55% great, honey, love maybe, oh, really no, scram, terrible

KOMUNIKACJA WERBALNA

Komunikacja werbalna Komunikacja (dialog) składa się z mówienia i słuchania. Zazwyczaj koncentrujemy się na mówieniu i przekonywaniu przeciwnika. Tymczasem wielkie korzyści płynące z uważnego słuchania umykają nam bezpowrotnie Platon określił trzy główne powody, które najbardziej utrudniają ludziom porozumiewanie się: Chęć wykazania swej racji za wszelką cenę Zmiana tematu rozmowy Nieumiejętność słuchania

Skuteczne i pomocne słuchanie „Człowiek przeciętnie wykorzystuje jedynie 25 % umiejętności słuchania” Pracownicy po wysłuchaniu 10-minutowej prezentacji odtwarzają średnio tylko 50 % podawanych informacji, a po upływie 48 godzin – jedynie 25 % (Nichols 1957)

Uwarunkowania aktywnego i skutecznego słuchania Nadawca Odbiorca Komunikat werbalny Aktywne i skuteczne słuchanie Czynniki zewnętrzne Źródło: J. Stankiewicz „Komunikowanie się w organizacji”, Wrocław 1999.

Cechy dobrego słuchacza Obiektywizm Cierpliwość Wnikliwość Dokładność Otwartość Wrażliwość Wsparcie Szczerość

Mówienie Sztuka mówienia – świadome bądź nieświadome opanowanie przez nadawcę reguł i form używania języka. (Kopperschmidt 1976)

Sztuka mówienia ELEMENTY Jasne precyzyjne wypowiedzi Kultura wypowiedzi Poprawność gramatyczna Umiejętność milczenia Monologowy exposé Negocjacyjny dialog Polemiczna dyskusja Referatowe wystąpienie

Á propos kwantyfikatorów

Dziękuję za uwagę