Ćwiczenia I.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Psychologia Zarządzania
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Zachowania organizacyjne
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Zakład pracy jako organizacja formalna.
Wyjątek: Na raz 60 szt. 35% 1 36,50 zł Cena detaliczna 210 zł Deklaracja członkowska 60 zł 1 26, 00 zł 40% Lider i Senior Dystrybutor.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
FUNKCJA PERSONALNA.
ORGANIZACJA JAKO STRUKTURA
KULTURA ORGANIZACYJNA
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Technologia chemiczna a zrównoważony rozwój – SEMINARIUM
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
WIEDZA O PAŃSTWIE I PRAWIE
GRC.
“Jakość życia seniorów w XXI wieku”
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
z języka angielskiego – czas Present Simple
Procesy grupowe A.Kawalec.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zarządzanie projektami
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Technologie informacyjne II
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Organizacja – misja, budowa, struktura organizacyjna.
Kultura - słowo o wielu znaczeniach
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
Międzynarodowe stosunki kulturalne
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Wprowadzenie teoretyczne
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
WPROWADZENIE Sprawy organizacyjne Problematyka przedmiotu.
Systemy informatyczne wprowadzenie
Międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej i rachunkowości MSSF/MSR Wprowadzenie.
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Wykształcenie a szczęście Badania korelacji między poziomem wykształcenia a miarami szczęścia Wszystkie badania potwierdziły korelację (małą, ok. 0.10)
Zmiany w kursie.. Dodawanie zasobu czy składowej.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Ćwiczenia. Dr Jacek Borowicz   Pok.121, budynek A  Informacje o kontakcie, dyżurach, ogłoszenia bieżące na stronie wydziałowej.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
środowisko wychowawcze
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Czynniki strukturotwórcze
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Kultura współczesnego świata
Zapis prezentacji:

Ćwiczenia I

Warunki zaliczenia Obecność na zajęciach – 5 punktów Aktywność – 15 punktów Test jednokrotnego wyboru, składający się z 15 pytań – 30 punktów Punktacja: 0 – 25 – ocena niedostateczna 26 – 30 – ocena dostateczna 31 – 35 – ocena plus dostateczna 36– 40 – ocena dobra 41 – 45 – ocena plus dobra 46 – 50 – ocena bardzo dobra

Przedsiębiorstwo jako system społeczny J. Gadawski, L. Gilejko i in., Socjologia gospodarki, wyd. II, Difin, Warszawa 2008, ss. 205-223.

Przedsiębiorstwo jako system społeczny Podejście organiczne: przedsiębiorstwo jako zespół ludzki powiązany ze sobą rozmaitymi zależnościami Podejście systemowe: struktura określonych powiązań normatywnych zmuszających pracowników do podporządkowania się im i tworzenia ról zawodowych → zbiór powiązanych ze sobą ról wyuczonych przez pracowników przekształca się w system społeczny.

Cechy charakterystyczne każdego systemu Morfologia Struktura Układ funkcji i pozycji Hierarchia Zdolność adaptacji Układ wartośći

Morfologia Firma składa się z jednostek i grup Złożoność systemu: różne funkcje pracownicze, grupy nieformalne, liderzy nieformalni, działacze, cechy społeczno-demograficzne pracowników (płeć, wiek, wykształcenie)

Struktura Stopień sformalizowania Układ komunikacyjny i informacyjny

Układ funkcji i pozycji Obowiązki pracownika bądź zespołu pracowniczego określają funkcję danego elementu w systemie Funkcje mogą być różnego rzędu Zakres funkcji wyznacza elementowi pozycję w firmie-systemie: im są one bardziej znaczące i złożone tym pozycja wyższa

Hierarchia Nadrzędność i podrzędność Uprawnienia i zakres władzy Autorytet i prestiż

Zdolność adaptacji Adaptacja do zmiennych warunków zewnętrznych, otoczenia Zdolność do przeobrażania otoczenia

Układ wartości Cele, zwyczaje, obyczaje, postawy, zachowania 1. funkcja integracyjna- ludzie akceptujący wartości danego systemu, są ze sobą bliżej związani i połączeni ideowo, a także bardziej skłonni do współpracy i ochrony tych wartości przed ich przeciwnikami; 2. funkcja inspiracyjna- system społeczny firmy poprzez swój układ wartości informuje swoich członków co należy robić i w jaki sposób; 3. funkcja zabezpieczająca- system społeczny określa morale każdego ze swoich członków, wskazuje im wzory pozytywne i negatywne i chroni ich przed innymi systemami.

Kultura organizacyjna