Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Podstawy Turystyki/Wykład
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
KATEDRA REKREACJI AWF WROCŁAW 2013/2014
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
PODSTAWY TURYSTYKI DEFINICJA TURYSTYKI
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Województwo pomorskie –
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Technik Obsługi Turystycznej
Rodzaje turystyki na świecie
Przyjazne formy turystyki
Klasa rekreacyjno- zdrowotna w IV LO Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: -lubisz sport i rekreację, -chcesz organizować imprezy sportowo- rekreacyjne , -chcesz.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
wyjazdów turystycznych
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Produkty turystyki uzdrowiskowej
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Technik Turystyki Wiejskiej
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Turystuka Weekendowa.
Turystyka krajoznawcza
Produkt uzdrowiskowy.
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Podstawy aktywności ruchowej
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Turystyka zrównoważona
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Województwo Zachodniopomorskie
Turystyka motywacyjna
Opracowanie merytoryczne Michał Byliniak. Dobre praktyki przedsiębiorczości wiejskiej.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Motywacja © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Czas wolny dawniej a dziś.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Dr Małgorzata Pasławska Pedagogika czasu wolnego.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Organizacja działalności gospodarczej. Działalność gospodarcza Art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej mówi, że jest.
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Proces przewodzenia i kontrolowania
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Turystyka zrównoważona
Zapis prezentacji:

Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych PREZENTACJA NA TEMAT Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych

POTSZEBY WYJAZDÓW TURYSTYCZNYCH Potrzeby fizjologiczne urlop wypoczynkowy na plaży, w górach. uzdrowiska, wczasy odchudzające, szlaki spacerowe, wędrówki poprawiające kondycję fizyczną. Potrzeba bezpieczeństwa wyjazdy do miejsc niezagrożonych atakami terrorystycznymi. wybieranie najbezpieczniejszych środków transportu . Potrzeba przynależności odwiedziny krewnych i znajomych. uczestniczenie we wspólnych imprezach sportowych lub kulturalnych. służbowe podróże motywacyjne. Potrzeba uznania i szacunku (osiągnięcia, prestiż, autorytet, szacunek). Potrzeba samorealizacji (doskonalenie się, wiedza i rozumienie rzeczywistości, poznawanie, potrzeby estetyczne).

Hierarchia potrzeb ludzkich Ogólne przykłady POTRZEBY Przykłady w organizacji Fizjologiczne Bezpieczeństwa Przynależności Szacunku Samorealizacji Osiągnięcia Status Przyjaźń Stabilność Żywność Ambitna praca Stanowisko służbowe (tytuł) Przyjaciele w pracy System emerytalny Płaca podstawowa

Schemat zachowań ludzkich Potrzeby Motywacja Cel Wynik działanie 2 Motywy zachowań wynikają z potrzeb, ale również z zainteresowań, skłonności, przekonań oraz ideałów osobowości

Motywacja wyjazdów turystycznych Motywy związane z kulturą fizyczną i fizjologia udział w zajęciach sportowych pod dachem i aktywna rekreacja na otwartym powietrzu, jak: golf, wędrówki piesze, żeglarstwo, narciarstwo. podejmowanie zajęć związanych z poprawą zdrowia, sprawnością fizyczną i rehabilitacją. wypoczynek (relaks) - oderwanie się od stresów dnia codziennego. poszukiwanie ciepłego klimatu (słońca), relaks na plaży. Motywy kulturalne, psychologiczne i edukacyjne udział w festiwalach, przedstawieniach teatralnych, koncertach, zwiedzanie muzeów. realizacja zainteresowań osobistych: intelektualnych, rzemiosła i innych zajęć w czasie wolnym. odwiedzanie miejsc interesujących pod względem kulturalnym lub przyrodniczym. Motywy towarzyskie i etniczne spędzanie czasu w towarzystwie przyjaciół lub krewnych. udział w imprezach związanych z „obowiązkami” towarzyskimi - od wesel do pogrzebów.

Motywacje związane z pracą Motywacje: rozrywka, zabawa, przyjemność zawody sportowe/inne imprezy masowe. odwiedzanie parków tematycznych/wesołych miasteczek. dokonywanie zakupów w czasie wolnym. Motywacje religijne udział w pielgrzymkach. poszukiwanie samotności w celu prowadzenia medytacji i studiów. Motywacje związane z pracą prowadzenie działalności gospodarczej w sektorach prywatnym i publicznym, konferencje, spotkania, krótkie kursy. wyjazdy związane z wykonywaną pracą - personel lotniczy, kierowcy ciężarówek, obsługa serwisowa.

Kryteria klasyfikacji zjawisk turystycznych Kryterium motywacji (poszczególnym motywom, lub grupom motywów można przypisać różne rodzaje turystyki). Kryterium motywacji w ujęciu marketingowym (motywy grupuje się aby móc zdefiniować marketingowe/handlowe rodzaje turystyki). Klasyfikacja form turystyki według podstawowych cech wyjazdu (takich jak liczba, lub grupa wiekowa uczestników, pora roku i długość pobytu, rodzaj wykorzystywanej infrastruktury itd.). Klasyfikacja według preferowanych form zachowania turystów (bierny odpoczynek, uczestnictwo w imprezach, spacery pobyt w kawiarni itp.). Klasyfikacja według typowych/markowych grup produktów turystycznych (turystyka rowerowa, narciarska, uzdrowiskowa, agroturystyka, wczasy nad morzem). Klasyfikacja według funkcji turystyki (funkcja edukacyjna, zdrowotna, wypoczynkowa, etniczna, ekonomiczna).

Klasyfikacja zjawisk turystycznych według kryterium motywacji Motywy Rodzaj turystyki Fizyczne: Wypoczynek Leczenie Sport, rekreacja Turystyka wypoczynkowa Turystyka zdrowotna Turystyka sportowa, aktywna Psychiczne: Ucieczka od codzienności, rozrywka, pęd do przeżyć Turystyka nastawiona na przeżycia, (klubowa, oświatowa) Interpersonalne: Odwiedziny krewnych i znajomych Udział w życiu towarzyskim Ucieczka do natury, od codzienności Turystyka rodzinna Turystyka klubowa, integracyjna Turystyka przyrodnicza, wiejska Kulturalne: Poznanie innych krajów, miejsc Zainteresowanie sztuką, kulturą Motywy religijne Turystyka poznawcza, Turystyka edukacyjna Prestiżowe: Rozwój osobowości Chęć bycia uznanym i szanowanym Turystyka kongresowa, biznesowa, przeżycia

Klasyfikacja zjawisk turystycznych według kryterium motywacji w ujęciu marketingowym Rodzaj turystyki Rodzaj motywacji Turystyka wypoczynkowa - wypoczynek w celu regeneracji sił fizycznych i psychicznych - wypoczynek w uzdrowiskach Turystyka towarzyska - turystyka rodzinna - turystyka klubowa Turystyka sportowa - turystyka związana z aktywnym uprawianiem sportu - turystyka związana z pasywnym uczestniczeniem w imprezach sportowych Turystyka związana z gospodarką - podróże w interesach, - uczestnictwo w kongresach, targach itp.. - turystyka motywacyjna Turystka związana z polityką - turystyka dyplomatów - turystyka związana z uroczystościami politycznymi.

anzhelika melnik sofiia medianka