ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania i udziel poprawnej odpowiedzi. Powodzenia!
1.Arkusz kalkulacyjny to: dokument tekstowy, zwany inaczej arkuszem, program przeznaczony do wykonywania różnego rodzaju obliczeń oraz prezentowania i analizowania ich wyników, program do wykonywania jedynie wykresów, program do wykonywania obliczeń matematycznych
2. Podstawowymi elementami budowy arkusza kalkulacyjnego są: A) okienko, wiersz, pole wpisu, B) kolumna, pasek zadaniowy, linijka robocza, C) kolumna, wiersz, komórka, D) siatka, wykres, opis
3. Kolumny w arkuszu kalkulacyjnym to: A) pionowe rubryki oznaczone wielkimi literami alfabetu (A, B, C itd.) B) poziome rubryki oznaczone kolejnymi liczbami naturalnymi (1, 2, 3 itd..) C) pola służące do wpisu oznaczone literą i cyfrą, np.. A1, B12 itd.. D) pionowe rubryki oznaczone kolejnymi liczbami naturalnymi (1, 2, 3 itd..)
4. Wskaż prawidłowy adres komórki położonej w kolumnie G GH 12 3 G 5 GF G 7
5. Wskaż formułę, która wykonuje obliczenie-iloczyn liczb położonych w komórce A2 i B2 =A2+B2 =A2^2*B2 =A2/B2 =A2*B2
Teraz chwilka przerwy Poczekaj na polecenie od nauczyciela, by rozpocząć dalszy ciąg testu
6. W komórce C1 wpisano formułę wykonującą wyrażenie: 172. 3-23 6. W komórce C1 wpisano formułę wykonującą wyrażenie: 172.3-23. Wskaż prawidłowy zapis formuły, tak aby można było obliczyć wartość wyrażenia dla kolejnych par liczb znajdujących się w kolumnach A i B A B C 1 17 23 2 56 32 =3*A1^2-B1 =3*17^2-23 =3*A1^3/B1 =3*A2^2-B2
7. Do komórki C2 wpisano formułę liczącą obwód prostokąta 7. Do komórki C2 wpisano formułę liczącą obwód prostokąta. Który zapis formuły jest prawidłowy, jeśli będziemy obliczać obwód pozostałych prostokątów o bokach danych w kolumnie A i B? =A2*B2 =2*(A2+B2) =2*A2*B2 =A3+B3 A B C 1 BOK1 BOK2 OBWÓD PROSTOKĄTA 2 25 42 3 14 34
8. Klasa 2a organizuje zabawę karnawałową 8. Klasa 2a organizuje zabawę karnawałową. W celu dokonania analizy wydatków uczniowie sporządzili arkusz kalkulacyjny. Wskaż odpowiednią formułę, która powinna być wpisana do komórki B8. A B 1 Fundusz klasowy 150 zł 2 WYDATKI KOSZT 3 Napoje 38 ZŁ 4 Słodycze 25 ZŁ 5 Dekoracja Sali 30 ZŁ 6 Zaproszenia 18 ZŁ 7 nagrody 8 RAZEM 9 SALDO (różnica między funduszem klasy, a wszystkimi kosztami) =B1+B3+B4+B5+B6+B7 =SUMA(B3:B7) =SUMA(B1:B7) =B3+B4+B5
9. Wskaż odpowiednią formułę, która powinna być wpisana do komórki B9. 1 Fundusz klasowy 150 zł 2 WYDATKI KOSZT 3 Napoje 38 ZŁ 4 Słodycze 25 ZŁ 5 Dekoracja Sali 30 ZŁ 6 Zaproszenia 18 ZŁ 7 nagrody 8 RAZEM 9 SALDO (różnica między funduszem klasy, a wszystkimi kosztami) = B8-B1 = SUMA(B3:B7) = B1-B8 = B1-B2
10. Do której komórki wpiszemy formułę „=0,22*A2” B C D E 1 liczba x 1/22*x 22*x 22% liczby x 222% liczby x 2 255 D2 E2 C2 B2
Mała chwilka przerwy Poczekaj na polecenie nauczyciela, by rozpocząć dalszy ciąg testu
11. Poniższy wykres to wykres: słupkowy liniowy kołowy kolumnowy
12. Najwięcej dziewcząt jest w klasie: 2b 2c 2d
13. Najmniej uczniów uczęszcza do klasy: 2b 2c 2d
14. W klasie 2b: A) jest tylu uczniów co w klasie 2c B) jest mniej chłopców niż w klasie 2a C) jest najwięcej dziewcząt D) jest tyle samo dziewcząt, co w klasie 2d
15. Z poniższego wykresu nie da się odczytać: średniej ocen klasy ilości chłopców w klasie stanu liczbowego klasy najliczniejszej klasy
To już koniec tej części testu Poczekaj chwilę. Na prośbę nauczyciela zamknij prezentację i uruchom plik arkusza kalkulacyjnego „zadanie”, który znajduje się na pulpicie