ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody numeryczne część 1. Rozwiązywanie układów równań liniowych.
Advertisements

Opracowała: Maria Pastusiak
TRÓJKĄTY Karolina Szczypta.
Kim był Pitagoras? Pitagoras (ur. ok. 572 p.n.e. na Samos) to grecki matematyk, filozof, mistyk kojarzony ze słynnym twierdzeniem matematycznym nazwanym.
Tematyka kursu z informatyki dzień 3
Kartka w kratkę czy maszyna do obliczeń?
QUIZ MATEMATYCZNY.
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Prawidłowe odpowiedzi.
BINGO MATEMATYCZNE 2011 RÓWNANIA
Zastosowania geodezyjne
Zastosowania geodezyjne
Algorytm Rochio’a.
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
EXCEL podstawy (C) W.K
Rzutowanie w rzutach prostokątnych.
Wzory skróconego mnożenia Klikaj....
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
Matematyka Ubezpieczeniowa Laboratorium 2 Zadanie 1.0 – przygotowanie arkusza do kalkulacji rent.
Arkusz kalkulacyjny Excel
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Podstawy Informatyki II
Wyrażenia algebraiczne
Arkusze kalkulacyjne Wprowadzenie
IV OTWARTE MISTRZOSTWA OPOLA W PROGRAMOWANIU ZESPOŁOWYM
Microsoft Office Excel
Autor: Krystyna Bręk ZSZ im. Gen. I.Prądzyńskiego w Augustowie
Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie Małgorzata Medycka.
Formuły i funkcje w excelu
Wstęp do algorytmiki Program ELI Marek Magiera
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
ARKUSZE KALKULACYJNE 1. ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE W EXCELU 2
2010 © Uniwersytet Rzeszowski | 1 Temat: Autor: Jan Kowalski Ocena zagrożeń ludności cywilnej we współczesnych konfliktach zbrojnych.
Weź udział w teście! a bc Arkusz kalkulacyjny Kijo 2009.
Prezentacja danych w postaci wykresu
Arkusze kalkulacyjne Wybrane kategorie funkcji
Technologie informacyjne EXCEL I
Technologie informacyjne EXCEL I
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Temat: Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego
Na początek kilka pojęć z arkusza
Proste obliczenia w arkuszu
Opracowała: Iwona Kowalik
Statystyka ©M.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010
Obliczanie średniej wartości grupy liczb j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Adresowanie komórek w Excelu
E XCEL INACZEJ Przygotował: Przemysław Kacperski.
Materiały szkoleniowe Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
TEMAT: WPROWADZENIE DO ARKUSZA KALKULACYJNEGO EXCEL
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Projektowanie postaci formularza:
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Zbiory – podstawowe wiadomości
Zapis prezentacji:

ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania i udziel poprawnej odpowiedzi. Powodzenia!

1.Arkusz kalkulacyjny to: dokument tekstowy, zwany inaczej arkuszem, program przeznaczony do wykonywania różnego rodzaju obliczeń oraz prezentowania i analizowania ich wyników, program do wykonywania jedynie wykresów, program do wykonywania obliczeń matematycznych

2. Podstawowymi elementami budowy arkusza kalkulacyjnego są: A) okienko, wiersz, pole wpisu, B) kolumna, pasek zadaniowy, linijka robocza, C) kolumna, wiersz, komórka, D) siatka, wykres, opis

3. Kolumny w arkuszu kalkulacyjnym to: A) pionowe rubryki oznaczone wielkimi literami alfabetu (A, B, C itd.) B) poziome rubryki oznaczone kolejnymi liczbami naturalnymi (1, 2, 3 itd..) C) pola służące do wpisu oznaczone literą i cyfrą, np.. A1, B12 itd.. D) pionowe rubryki oznaczone kolejnymi liczbami naturalnymi (1, 2, 3 itd..)

4. Wskaż prawidłowy adres komórki położonej w kolumnie G GH 12 3 G 5 GF G 7

5. Wskaż formułę, która wykonuje obliczenie-iloczyn liczb położonych w komórce A2 i B2 =A2+B2 =A2^2*B2 =A2/B2 =A2*B2

Teraz chwilka przerwy Poczekaj na polecenie od nauczyciela, by rozpocząć dalszy ciąg testu

6. W komórce C1 wpisano formułę wykonującą wyrażenie: 172. 3-23 6. W komórce C1 wpisano formułę wykonującą wyrażenie: 172.3-23. Wskaż prawidłowy zapis formuły, tak aby można było obliczyć wartość wyrażenia dla kolejnych par liczb znajdujących się w kolumnach A i B A B C 1 17 23 2 56 32 =3*A1^2-B1 =3*17^2-23 =3*A1^3/B1 =3*A2^2-B2

7. Do komórki C2 wpisano formułę liczącą obwód prostokąta 7. Do komórki C2 wpisano formułę liczącą obwód prostokąta. Który zapis formuły jest prawidłowy, jeśli będziemy obliczać obwód pozostałych prostokątów o bokach danych w kolumnie A i B? =A2*B2 =2*(A2+B2) =2*A2*B2 =A3+B3 A B C 1 BOK1 BOK2 OBWÓD PROSTOKĄTA 2 25 42 3 14 34

8. Klasa 2a organizuje zabawę karnawałową 8. Klasa 2a organizuje zabawę karnawałową. W celu dokonania analizy wydatków uczniowie sporządzili arkusz kalkulacyjny. Wskaż odpowiednią formułę, która powinna być wpisana do komórki B8. A B 1 Fundusz klasowy 150 zł 2 WYDATKI KOSZT 3 Napoje 38 ZŁ 4 Słodycze 25 ZŁ 5 Dekoracja Sali 30 ZŁ 6 Zaproszenia 18 ZŁ 7 nagrody 8 RAZEM 9 SALDO (różnica między funduszem klasy, a wszystkimi kosztami) =B1+B3+B4+B5+B6+B7 =SUMA(B3:B7) =SUMA(B1:B7) =B3+B4+B5

9. Wskaż odpowiednią formułę, która powinna być wpisana do komórki B9. 1 Fundusz klasowy 150 zł 2 WYDATKI KOSZT 3 Napoje 38 ZŁ 4 Słodycze 25 ZŁ 5 Dekoracja Sali 30 ZŁ 6 Zaproszenia 18 ZŁ 7 nagrody 8 RAZEM 9 SALDO (różnica między funduszem klasy, a wszystkimi kosztami) = B8-B1 = SUMA(B3:B7) = B1-B8 = B1-B2

10. Do której komórki wpiszemy formułę „=0,22*A2” B C D E 1 liczba x 1/22*x 22*x 22% liczby x 222% liczby x 2 255 D2 E2 C2 B2

Mała chwilka przerwy Poczekaj na polecenie nauczyciela, by rozpocząć dalszy ciąg testu

11. Poniższy wykres to wykres: słupkowy liniowy kołowy kolumnowy

12. Najwięcej dziewcząt jest w klasie: 2b 2c 2d

13. Najmniej uczniów uczęszcza do klasy: 2b 2c 2d

14. W klasie 2b: A) jest tylu uczniów co w klasie 2c B) jest mniej chłopców niż w klasie 2a C) jest najwięcej dziewcząt D) jest tyle samo dziewcząt, co w klasie 2d

15. Z poniższego wykresu nie da się odczytać: średniej ocen klasy ilości chłopców w klasie stanu liczbowego klasy najliczniejszej klasy

To już koniec tej części testu Poczekaj chwilę. Na prośbę nauczyciela zamknij prezentację i uruchom plik arkusza kalkulacyjnego „zadanie”, który znajduje się na pulpicie