Matematyka ciekawa, ciekawsza…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Zapałczane Zagadki.
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
GIMNAZJUM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ZALASEWIE
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Uczniowie klas I oraz II którzy uczestniczą w zajęciach w ramach projektu,,Aktywny w szkole, aktywny w życiu. Jak widać projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywizujące metody nauczania na zajęciach z optyki
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Jak obrabiać zdjęcia na komputerze w programie Picasa
Fotografia naszym życiem
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Sejm Dzieci i Młodzieży
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Pytania Fermiego i moje miasto
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Tworzywa sztuczne wokół nas
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcja prowadzona przez uczennice klasy VI „c”
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Opiekunowie: Bożena Karwacka Adam Balon. Wykonywaliśmy zdjęcia Publikowaliśmy je na stronie SP1, UM.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Zapis prezentacji:

Matematyka ciekawa, ciekawsza… Nauczyciel: mgr Marzena Kula Uczestnicy: Laura Staszak, Patrycja Korda, Mariola Pruska, Natalia Mętalewicz, Monika Zawistowska, Diana Czynko, Patrycja Gnaś (nieobecna na zdjęciu), Maksym Derecki, Krzysztof Olszewski, Aleksander Ochlik, Mateusz Wyszyński 1 z 20

Cele projektu Uczniowie dowiedzą się czym są pytania Fermiego i znajdą odpowiedzi na postawione pytania; Uczniowie dowiedzą się czym są anaglify i nauczą się tworzenia obrazów 3d; Wszyscy uczestnicy udoskonalą umiejętności tworzenia prezentacji w PowerPoincie i stworzą takowe; Uczniowie usystematyzują wiedzę na temat symetrii oraz nauczą się obsługi programu PhotoFiltre (odbicie lustrzane prawej bądź lewej strony twarzy) i wykorzystają to w czasie swojej prezentacji; Uczniowie nauczą się obsługi programu Gimp (obróbka zdjęć do tematu "zapałczane układanki". Ponieważ uczniowie pracowali w grupach to poszczególne cele dotyczą poszczególnych grup, a nie wszystkich uczestników. 2 z 20

Opis projektu Uczniowie podzieleni na grupy przygotowali „interaktywną wystawę” dla innych uczniów naszej szkoły. Wszystkie grupy przygotowały prezentacje w PowerPoint dotyczące określonego zagadnienia: Anaglify na lekcjach i nie tylko. Pytania Fermiego i moje miasto. Symetrie wokół nas. Zapałczane układanki. Interaktywność wystawy polegała na: wykonywaniu zapałczanych układanek przez uczestników pokazu, oglądaniu anaglifów w okularzch, wykonywaniu przez uczestników pokazu bądź prowadzących odbicia lustrzanego jednej strony swojej twarzy oraz anaglifów. Dodatkowa grupa nagrała kamerą cyfrową i zmontowała wideoklip dotyczący pracy pozostałych uczestników projektu. 3 z 20

Narzędzia i programy komputerowe Gimp - obróbka zdjęć do tematu „Zapałczane układanki; PhotoFiltre - odbicie lustrzane prawej bądź lewej strony twarzy oraz obróbka zdjęć do tematu „Symetrie”; PowerPoint – stworzenie prezentacji; Stphmkre – tworzenie anaglifów; Windows Movie Maker – montaż wideoclipu; Internet Explorer – wyszukiwanie informacji; Outlook Expres– konsultacje z nauczycielem i kontakt miedzy uczestnikami; 4 z 20

Organizacja pracy zespołów uczniowskich W projekcie brało udział 11 uczniów klasy 2a Gimnazjum Publicznego Nr 1 w Świnoujściu; Uczniowie sami dobrali się w grupy zadaniowe: anaglify 2 osoby, symetrie 2 osoby, pytania Fermiego 4 osoby, zapałczane układanki 2 osoby, techniczni 2 osoby. Jedna uczennica pracowała w dwóch grupach równocześnie. 5 z 20

Rola nauczyciela Moja pomoc okazała się niezbędna przy selekcji zebranych informacji. Udzieliłam pomocy w zakresie obsługi programu stphmkre do tworzenia anaglifów. Zorganizowałam z GWO okulary do oglądania anaglifów. Pomagałam w wykonaniu zdjęć do anaglifów. Pomogłam również w zdobywaniu informacji i wspólnie z grupą 2 odwiedziłam świnoujskie instytucje. Udzielałam porad w zakresie programów: Gimp i PhotoFiltre. Zorganizowałam kamerę cyfrową. Zaprosiłam za spotkanie nauczyciela fizyki, który pomógł nam w opisie anaglifów. Wspólnie z młodzieżą opracowałam scenariusz publicznej prezentacji projektu. 6 z 20

„Symetrie”- działania uczniów Zebranie informacji na temat symetrii, a w szczególności symetrii twarzy; Wykonanie zdjęć przedstawiających figury osiowosymetryczne; Zapoznanie z obsługą programu PhotoFiltre; Zapoznanie się z działaniem tablicy interaktywnej; Wykonanie prezentacji w PowerPoint; 7 z 20

„Pytania Fermiego” - działania uczniów Zebranie informacji na temat E. Fermiego i dowiedzenie się na czym polegają pytania Fermiego; Zebranie danych potrzebnych do znalezienia odpowiedzi na postawione pytania Fermiego m. in. w Urzędzie Miasta Świnoujścia, stacji meteorologicznej; Znalezienie odpowiedzi na postawione pytania Fermiego: ”Jaka długa będzie kolejka na prom utworzona ze wszystkich samochodów zarejestrowanych w Ś-ciu?”, „Czy wystarczy miejsca na plaży, jeżeli wszyscy mieszkańcy Świnoujścia pójdą się opalać?”, „ Czy wieża utworzona z podręczników od matematyki świnoujskich uczniów będzie wyższa niż nasza latarnia morska?”, „Na ile kąpieli wystarczy każdemu mieszkańcowi Ś-cia wody z jednej ulewy?” Wykonanie prezentacji w PowerPoint; 8 z 20

„Anaglify” - działania uczniów Zebranie informacji na temat anaglifów, ich powstawania; Znalezienie gotowych anaglifów; Znalezienie programu do tworzenia anaglifów i nauczenie się jego obsługi; Wykonanie odpowiednich zdjęć z których można zrobić anaglify; Wykonanie anaglifów; Zapoznanie się z działaniem tablicy interaktywnej; Wykonanie prezentacji w PowerPoint. 9 z 20

„Zapałczane układanki” - działania uczniów Znalezienie bądź wymyślenie zadań typu zapałczane układanki; Rozwiązanie przygotowanych zadań; Wykonanie zdjęć obrazujących zadanie i jego rozwiązanie; Wykonanie prezentacji w PowerPoint; „Techniczni” - działania uczniów Uwiecznianie działań pozostałych uczestników na zdjęciach i filmie; Zapoznanie z obsługą programu Movie Maker; Zmontowanie wideoclipu; 10 z 20

„Symetrie”- rezultaty pracy Prezentacja zawierająca informacje na temat symetrii oraz test oparty na zdjęciach zrobionych przez uczniów. 11 z 20

„Pytania Fermiego” – rezultaty pracy Znalezienie odpowiedzi na pytania: „Czy wystarczy miejsca na plaży, jeśli wszyscy świnoujścianie pójdą się opalać?”, "Jaka długa będzie kolejka na prom utworzona ze wszystkich świnoujskich aut", "Czy wieża utworzona z podręczników matematyki świnoujskich uczniów będzie wyższa niż latarnia morska?", "Czy wystarczy deszczówki z jednej ulewy na kąpiel dla każdego Świnoujścianina?„ Prezentacja zawierająca krótkie informacje na temat Fermiego oraz wyjaśnienia i odpowiedzi na wymyślone przez nas pytania Fermiego dotyczące naszego miasta. 12 z 20

„Anaglify” –rezultaty pracy Samodzielnie wykonane anaglify Prezentacja zawierająca informacje na temat anaglifów, gotowe anaglify oraz anaglify wykonane przez uczniów. 13 z 20

„Zapałczane układanki” –rezultaty pracy Zdjęcia przedstawiające treść i rozwiązania zadań. Prezentacja zawierająca zadania typu „zapałczane układanki” Zadanie Wykonaj poniższą konstrukcję a następnie przesuń trzy zapałki,  tworząc trzy  kwadraty. Rozwiązanie 14 z 20

„Techniczni” – rezultaty pracy Zdjęcia i wideoclip dokumentujące prace nad projektem. Zdjęcia potrzebne do wykonania anaglifów. Zdjęcie lewe Zdjęcie prawe 15 z 20

Publiczna prezentacja projektu Prezentacja publiczna odbyła się w sali konferencyjnej naszej szkoły w formie wystawy interaktywnej. Brali w niej udział uczniowie różnych klas, nauczyciele i dyrekcja. Ze względu na duże zainteresowanie prezentację publiczną przeprowadziliśmy trzykrotnie jednego dnia. Ponieważ efektem naszej pracy są głównie prezentacje multimedialne, więc w czasie pokazu wykorzystaliśmy laptop, rzutnik i ekran, dwie grupy wykorzystały również tablicę interaktywną, aby zaprezentować swoje umiejętności. Interaktywność wystawy polegała na: wykonywaniu zapałczanych układanek przez uczestników, oglądaniu anaglifów w okularach, wykonywaniu przez uczestników bądź prowadzących odbicia lustrzanego jednej strony swojej twarzy oraz anaglifów na tablicy interaktywnej. 16 z 20

17 z 20

Wiem kim był Fermi i na czy polega specyfika jego pytań Potrafię obrabiać zdjęcia w programie Gimp Potrafię zrobić anaglif w programie Stphmkre Wiem jak znajdować odpowiedzi na pytania Fermiego 18 z 20

Potrafię zmontować filmik w Movie Maker Znam program PhotoFiltre Nauczyliśmy się lepszej obsłgi kompa, przełamaliśmy strach przed publicznymi wystąpieniami, nauczyliśmy się odpowiedzialności i pracy w grupach 19 z 20

Nauczyłam się robić anaglify, co interesowało mnie od dawna. Nauczyłam się jak przygotować, przeprowadzić i ocenić projekt przedmiotowy. Nauczyłam się robić anaglify, co interesowało mnie od dawna. Zamierzam prowadzić zajęcia pozalekcyjne właśnie metodą projektu. Będą to zajęcia okresowe, prowadzone nie tylko w szkole, ale również poza nią. 20 z 20