Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

Dr hab. Fryderyk Zoll, prof. UJ i ALK
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Ministerstwo Gospodarki
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Zakaz prowadzenia reklamy ukryta problemy z produkt placement
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
FINANSOWANIE NADAWCÓW PUBLICZNYCH – UWAGI DO ZAŁOŻEŃ NOWEJ USTAWY O MEDIACH ELEKTRONICZNYCH... Artur Nowak-Far SGH.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
badania rynku turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Internet 2006: rozwój e-commerce
Spam w Europie i w Polsce
Katedra Marketingu Usług
Alan Bacarese, Martin Polaine, czerwiec 2005
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Definicja: Sponsoring jest to.
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego
Odwrócony łańcuch dystrybucji
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Źródła prawa podatkowego
PLUS CAMERIMAGE FORUM 2009 „X MUZA A TEMIDA” Lucyna Sas-Swadźba.
Agata Blady, Komunikado PR,
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Głosujesz swoimi pieniędzmi
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Stosunki prawne.
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Piotr Magda PRZEPISY KARNE W ŚWIETLE WYMOGÓW KONSTYTUCYJNYCH I DYREKTYW TECHNIKI PRAWODAWCZEJ Jachranka, 6 marca 2015 r. Projekt jest współfinansowany.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Kartele cenowe - nielegalne porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Problem prawa właściwego w przypadku naruszeń w sieci Internet dr Marek Świerczyński Uniwersytet Śląski Konferencja naukowa poświęcona bezpieczeństwu w.
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
T. Skoczny Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Konkurencja a polityka konkurencji
Prawo gospodarcze Unii Europejskiej
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
DZIAŁANIA GRUPY ROBOCZEJ ART.29
Publiczne prawo konkurencji
spotkanie informacyjne
Publiczne prawo konkurencji
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Definicja i podstawowe uregulowania pomocy publicznej
Lokowanie produktu, sponsorowanie
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA   Dr Ewa Skrzydło-Tefelska SK&S Polski członek GALA

Product placement w Unii Europejskiej Obecna regulacja Dyrektywa 89/552: brak bezpośredniej regulacji product placement „Reklama telewizyjna powinna być łatwo rozpoznawalna jako taka i wyodrębniona z innych elementów programu” [art. 10 ust. 1] „Kryptoreklama jest zakazana”[art. 10 ust. 4]

Product placement w Unii Europejskiej Obecna regulacja Dyrektywa 89/552: Product placement nie jest bezpośrednio zakazany; Poszczególne przypadki product placement mogą być klasyfikowane jako zakazana kryptoreklama; Konstrukcja sponsoringu jako próba legalizacji product placement

Warunki legalności sponsorowania programów telewizyjnych: treść i czas nadawania sponsorowanych programów nie może podlegać takim wpływom sponsora, by mógł on ograniczyć odpowiedzialność i niezależność redaktorską nadawcy w odniesieniu do programów; wyraźne oznaczenie sponsora (logo oraz/lub nazwa sponsora na początku oraz/lub końcu programu); nie mogą zachęcać do zakupu lub wynajęcia produktów lub usług sponsora lub osoby trzeciej; zakaz sponsorowania przez podmioty produkujące/sprzedające w ramach głównego przedmiotu działalności produkty tytoniowe; ograniczenia dotyczące sponsorowania przed podmioty produkujące/sprzedające produkty/zabiegi lecznicze; zakaz sponsorowania wiadomości i programów publicystycznych.

Product placement w regulacji krajowej Państw Członkowskich UE zbliżona regulacja działalności reklamowej na skutek implementacji Dyrektywy 89/552; brak bezpośredniej regulacji product placement; ogólne zasady: postulat łatwej rozpoznawalności reklamy oraz zakaz reklamy ukrytej (zgodnie z Dyrektywą); prawdopodobieństwo kwalifikacji jaskrawego przykładu product placement jako ukrytej reklamy.

Proponowany kierunek zmian Dyrektywy 89/552 w zakresie product placement Nowość - definicja product placement: “Any form of audiovisual commercial communication consisting of the inclusion of a reference to a product, a service or the trademark thereof so that it is featured within a programme, normally for payment or for similar consideration” Product placement poddany zostaje takim samym wymogom jakościowym i ograniczeniom jak reklama sensu stricto.

W przypadku audycji sponsorowanych/zawierających product placement: sponsorzy nie mogą mieć wpływu na treść oraz program audycji w sposób naruszający niezależność nadawcy (media service provider); widzowie muszą być poinformowani o sponsorowaniu/dokonaniu product placement w ramach audycji; fakt istnienia product placement musi zostać podany do wiadomości widzów na początku audycji w celu uniknięcia wprowadzenia widzów w błąd; audycje nie mogą zawierać bezpośredniej zachęty do zakupu towarów/usług.

Ponadto: w ramach świadczenia usług linearnych nie wolno umieszczać product placement pochodzącego od podmiotów, których głównym przedmiotem działalności jest produkcja lub sprzedaż papierosów i innych wyrobów tytoniowych; sformułowano zakaz sponsorowania/product placement w programach informacyjnych, dokumentalnych oraz tzw. current affairs broadcast; sformułowano zakaz product placement w programach dla dzieci.

Formy komunikowania ukrytych treści reklamowych – doświadczenia USA Infomercials (np. programy, które “udają” niezależne audycje, choć w rzeczywistości stanowią płatne ogłoszenia); Misleading formats (np. treści reklamowe w gazetach przedstawiane jako niezależne artykuły); Search Engines (umieszczanie w ramach wyników wyszukiwania pozycji, które w rzeczywistości stanowią płatne ogłoszenia).

Nowe formy product placement – doświadczenia USA product integration; product immersion; plot placement; title placement; paid spokesperson.

Regulacja product placement w USA Elastyczna polityka Federalnej Komisji Handlowej (FTC); Ogólna regulacja na podstawie art. 5 Federal Trade Commission Act: działanie lub przyjęta praktyka jest oszukańcza, jeśli złożone zapewnienia lub brak informacji, mogą wprowadzić w błąd konsumenta działającego rozsądnie w danych okolicznościach; ZASTRZEŻENIE: zapewnienia lub brak informacji muszą być istotne (tj. mogą wpłynąć na zachowanie lub decyzje podejmowane przez konsumenta w odniesieniu do danego produktu lub usługi).

Zgodnie ze stanowiskiem FTC: działanie lub przyjęta praktyka jest nieuczciwa na gruncie art. 5 Federal Trade Commission Act, jeśli powoduje lub stwarza prawdopodobieństwo spowodowania znaczącego uszczerbku dla konsumenta, jeśli konsument nie mógł go uniknąć działając rozsądnie i jeśli działanie takie lub praktyka nie stanowią korzyści równoważących uszczerbek w stosunku do konsumentów lub konkurencji. FTC może przedsięwziąć odpowiednie kroki przeciwko reklamodawcy w zakresie product placement, jeśli przez konstrukcję product placement przemycane są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd oświadczenia dotyczące cech produktu.