Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Szkolenie dla beneficjentów dotacji
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
I NFORMACJE O P OWSZECHNYM S PISIE R OLNYM 2010 I N ARODOWYM S PISIE P OWSZECHNYM L UDNOŚCI I M IESZKAŃ 2011.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
II Posiedzenie Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
94 LAT INSPEKCJI PRACY W POLSCE
Przygotował Andrzej Potucha
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Kompendium wiedzy Główny Urząd Statystyczny NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ 2011 Na potrzeby NSP 2011 od dnia.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
POWIEDZ NIE PROMILOM !!!.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
V Konferencja Miasta w Internecie Zakopane 20 – 22 czerwca 2001 ArkadiuszZłotnicki Portal samorządowy.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
PROMOCJA SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO w województwie pomorskim
Języki mniejszościowe oraz język regionalny naszym wspólnym bogactwem – kampania promująca używanie języków mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
KAMPANIA EDUKACYJNA Projektu „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania odpadów Komunalnych (ZTPOK) dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Wojewódzka Konferencja promująca produkt projektu Platforma Flexicurity dla MSP Świnoujście, Andrzej Stępnikowski Projekt współfinansowany.
Zmiany w Planie Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
WYDZIAŁ PREWENCJI KWP W KATOWICACH Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie reagujesz – akceptujesz” Katowice, wrzesień 2011r.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ 2011
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2018 rok
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
Zapis prezentacji:

Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław Łagodziński Radca Generalny Rzecznik Prasowy Prezesa GUS

Cele i założenia programu promocji NSP 2011 poinformowanie opinii publicznej o spisie, jego organizacji i przebiegu, nakłonienie ludności do akceptacji spisu i czynnego w nim uczestnictwa, pobudzenie poczucia obywatelskiego obowiązku, potrzeby uczestnictwa w ważnym społecznie działaniu, pomoc w skutecznej realizacji obowiązku spisowego, edukacja najmłodszej części społeczeństwa poprzez specjalny program edukacyjny. 2

Adresaci działań promocyjnych NSP 2011 społeczeństwo – wszystkie grupy i kategorie społeczne, stowarzyszenia, organizacje (w tym stowarzyszenia mniejszości narodowych i grup etnicznych), uczniowie szkół gimnazjalnych i licealnych, studenci szkół wyższych, przedstawiciele administracji państwowej i samorządowej, media wszystkich kategorii i rodzajów, działające na terenie Polski. 3

Podstawowe materiały promocyjne kierowane bezpośrednio do ludności biorącej udział w NSP 2011 List Generalnego Komisarza Spisowego do ludności objętej spisem, Ulotki informacyjne. Opracowanie – październik/listopad 2011 r. 4

Działania promocyjne kierowane do całego społeczeństwa - wg form promocji: drukowane: list Generalnego Komisarza Spisowego, ulotki, broszura informacyjna, zamówione teksty w wydawnictwach periodycznych itd., graficzne: plakaty, logo spisu na wydawnictwach GUS, kalendarze, teczki informacyjne, audiowizualne: spoty, audycje, panele dyskusyjne, wątki fabularne, filmy instruktażowe do samospisu, prezentacja spisu w portalach internetowych: strona spisowa spis.gov.pl w tym moduł FAQ, informacje o spisie na zewnętrznych portalach informacyjnych, wystąpienia medialne ekspertów GUS: konferencje, wywiady, spotkania, konsultacje, działania edukacyjne: zakładka edukacyjna na spis.gov.pl, akcja Dzienniczek Spisowy Ucznia NSP

Specjalne działania edukacyjno- promocyjne kierowane do młodzieży gimnazjalnej i licealnej oraz studentów Po doświadczenia wyniesionych z działań promocyjnych podjętych w spisach próbnych Zespół planuje następujące działania skierowane do młodzieży: zakładka edukacyjna w portalu spisowym, Dzienniczek Spisowy Ucznia do NSP 2011, promocja lekcji spisowej, współpraca ze szkołami wyższymi, w tym współpraca z systemami bibliotecznymi. 6

Działania promocyjne kierowane do odbiorców instytucjonalnych nawiązanie współpracy z: instytucjami publicznymi, organizacjami wyznaniowymi, społecznymi oraz stowarzyszeniami, współpraca z portalami urzędów wojewódzkich, współpraca z portalami urzędów gmin. 7

Działania informacyjno-promocyjne kierowane do mediów: drukowanych, audialnych i audiowizualnych, elektronicznych. Rodzaje działań: pilne informacje Rzecznika Prasowego Prezesa GUS o tematyce spisowej, wywiady i briefingi, konferencje prasowe w GUS i w urzędach statystycznych, zakładka dla prasy w Portalu Informacyjnym GUS, bieżący monitoring mediów. 8

Podstawa: Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków i sposobu rozpowszechniania audycji propagujących idee narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2011 roku. (Projekt rozporządzenia obecnie w trakcie konsultacji społecznych). Planujemy produkcję 3 audycji promocyjno-informacyjnych (spoty) Emisja spotów odbędzie się w TVP 1, TVP 2, TVP Info, 16 ośrodkach regionalnych oraz w Programie 1, 2 i 3 Polskiego Radia i w 17 rozgłośniach regionalnych; spoty dostępne będą także na Rozpoczęcie emisji - styczeń 2011 r. Inne działania skierowane do mediów publicznych: Wątki spisowe w serialu telewizyjnym, Przesłanie Prezesa i inne nagrania promujące NSP 2011, Panele dyskusyjne, Bieżące informacje spisowe. Działania informacyjno-promocyjne kierowane do mediów publicznych 9

Pozostałe działania informacyjno- promocyjne promocja logo NSP na materiałach i publikacjach statystyki publicznej, wystawy tematyczne, plakaty NSP 2011, gadżety spisowe roll-upy, baner na budynku GUS, 10

Współpraca z urzędami statystycznymi konferencje prasowe w urzędach statystycznych, transmisja w postaci audio comiesięcznych konferencji prasowych Prezesa GUS, wystąpienia przedstawicieli urzędów statystycznych w mediach lokalnych, redystrybucja materiałów informacyjnych do prasy terenowej, monitoring mediów lokalnych, witryny informacyjne w urzędach statystycznych, realizacja akcji edukacyjnej Dzienniczek Spisowy Ucznia do NSP 2011 w szkołach. 11

Dziękuję za uwagę 12