Podsumowanie projektu „Doświadczenie klucz do kariery”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Mój staż z Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Program Leonardo da Vinci
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Podsumowanie projektu „Zagraniczne staże zawodowe szansą rozwoju osobistego” Ostróda, 14 grudnia 2012 r.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Podsumowanie projektu pt
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
Od 12 sierpnia do 8 września odbywałam staż w angielskiej firmie EuroPartnership Agency, zajmującej się organizacją stażów dla uczniów i studentów z całej.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu „Doświadczenie klucz do kariery” Ostróda, 29 września 2008 r.

„ Za wszelkie treści rozpowszechniane w ramach projektu odpowiada wyłącznie Promotor. Narodowa Agencja oraz Komisja Europejska nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania informacji, publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu”.

Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się Przez Całe Życie”. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

O projekcie Projekt jest trzecim realizowanym przez Powiat Ostródzki w ramach Programu Leonardo da Vinci. Na jego organizację Promotor otrzymał kwotę dofinansowania w wysokości 67 991 euro.

Powiat Ostródzki z siedzibą Koordynator Projektu: PROMOTOR PROJEKTU Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie Koordynator Projektu: DOROTA HENKE

PARTNER PO STRONIE BRYTYJSKIEJ EuroPartnership Agency Ltd

Firma EuroPartnership Agency Ltd była odpowiedzialna za: - wyselekcjonowanie miejsc stażu - zapewnienie zakwaterowania, wyżywienia - zapewnienie lokalnego transportu dla uczestników - zapewnienie prawidłowego przebiegu praktyk - organizację zajęć kulturowych i rekreacyjnych - we współpracy z promotorem za monitoring stażu i bieżące zarządzanie - zapewnienie opieki i pomocy uczniom w miejscu odbywania praktyki - wydanie certyfikatów potwierdzających odbycie praktyki

Grupa uczestników z dyrektorką Europartnership Agency Ltd Małgorzatą Kuklińską

Szkoły biorące udział w projekcie: Zespół Szkół Zawodowych im. Sandora Petöfi w Ostródzie 2. Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. 9 Drezdeńskiej Brygady Artylerii w Morągu 3. Zespół Szkół w Dobrocinie 4. Zespół Szkół Zawodowych im. S. Staszica w Ostródzie

CZAS TRWANIA STAŻU Cztery tygodnie tj: 7 Lipiec – 1 sierpień 2008 roku

UCZESTNICY PROJEKTU

40 uczniów kształcących się w zawodzie UCZESTNICY PROJEKTU 40 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa, technik handlowiec oraz technik ekonomista z pierwszych, drugich i trzecich klas.

Opiekunowie Pani Anna Rutkiewicz – Głozak ZSZ im. S. Staszica w Ostródzie Pani Danuta Abramowicz - ZSZ im. S. Petofi w Ostródzie Pani Monika Matusiak –Starostwo Powiatowe

Cele projektu Skonfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką Poznanie wymogów Europejskiego Rynku Pracy Wzbogacenie umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim Zwiększenie mobilności i pewności siebie uczestników projektu Nawiązanie znajomości w wielokulturowym środowisku

Korzyści z udziału w projekcie Jako korzyści wynikające z projektu uczestnicy wskazują w raportach m.i.n.: udoskonalenie umiejętności językowych zdobycie doświadczenia zawodowego poznanie brytyjskiej kultury i zwyczajów nabranie pewności siebie uzyskanie referencji pomocnych przy poszukiwaniu pracy w przyszłości nawiązanie nowych znajomości

Korzyści z udziału w projekcie Ponadto uczestnicy projektu otrzymają dokument EUROPASS – MOBILNOŚĆ, który jest dokumentem europejskim oficjalnie poświadczającym szczegółowe informacje dotyczące umiejętności i kompetencji zdobytych przez jego posiadacza podczas okresu spędzonego w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych.

PRZYGOTOWANIA DO WYJAZDU Przygotowanie uczniów do stażu przebiegało na trzech płaszczyznach: Językowej Pedagogicznej Kulturowej

PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE Przed wyjazdem uczniowie uczestniczyli w 30 godzinnym kursie języka angielskiego, który obejmował naukę porozumiewania się w codziennych sytuacjach oraz naukę słownictwa branżowego. Zajęcia przeprowadził native speaker Pan Peter Dowell z King’s School of English w Ostródzie.

PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE

Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, utrwalenie zdolności rozwiązywania konfliktów, radzenie sobie ze stresem przezwyciężenie trudności wywołanych rozłąką z rodziną i bliskimi Zajęcia przeprowadzili pedagodzy ze szkół uczestniczących w projekcie: Pani Maria Kropidłowska – Ostróda Pani Helena Śliwińska – Morąg

PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE

PRZYGOTOWANIE KULTUROWE Zostało przeprowadzone w dwóch fazach: Krajowej mające na celu zapoznanie uczestników z kulturą Wielkiej Brytanii panującymi tam zwyczajami, stylem życia Brytyjczyków zarówno w środowisku pracy jak i prywatnym. Zajęcia te przeprowadził Pan Peter Dowell z King’s School of English w Ostródzie. Zagranicznej przeprowadzone przez partnera projektu – „Welcome Meeting” Podczas tego spotkania uczniowie zostali zapoznani z topografią miasta, otrzymali mapę miasta Plymouth z zaznaczonym miejscem zamieszkania i miejscem stażu, a także informacją na temat połączeń autobusowych. Ponadto w ramach przygotowania kulturowego angielski partner oprowadził uczniów po mieście.

5 LIPCA 2008 r. – wyjazd na staż

Pierwsze spotkanie z rodzinami goszczącymi

MIASTO NASZYCH PRAKTYK Welcome to Plymouth

PLYMOUTH MIASTO NASZYCH PRAKTYK

Praktyki odbywały się od poniedziałku do piątku. Pierwszy dzień stażu Uczniowie przez 4 tygodnie odbywali praktyki w brytyjskich hotelach oraz przedsiębiorstwach. Praktyki odbywały się od poniedziałku do piątku.

Uczniowie podczas praktyk

Uczniowie podczas praktyk

Uczniowie podczas praktyk

Uczniowie podczas praktyk

Uczniowie podczas praktyk

Uczniowie podczas praktyk

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Na kręglach

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Na kręglach

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Sobotnie popołudnie na lodowisku.

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Czwartkowy wieczór w barze na pysznych, angielskich hamburgerach 

„Nie samą pracą człowiek żyje…” … i bilardzie

A w weekendy ... Wycieczka do PAIGNTON ZOO

A w weekendy ... Wycieczka do PAIGNTON ZOO

A w weekendy ... Wycieczka do Kents Caven…

A w weekendy ... … oraz Torquey

A w weekendy ... Wyjście do National Aquarium w Plymouth

2 sierpnia 2008 r. z powrotem w Polsce „Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej”

STAŻ WIDZIANY OCZAMI UCZESTNIKÓW ”Praktyka w Wielkiej Brytanii różni się od praktyk zawodowych w szkole. Tutaj jesteśmy traktowani jak normalni pracownicy. Bardzo podoba mi się to, że mam w biurze własne obowiązki i że to co ktoś pokaże mi raz muszę zapamiętać i powtarzać codziennie. Tutaj trzeba być odpowiedzialnym i dokładnym, ponieważ nikt nie siedzi za mną i nie mówi mi od razu kiedy zrobię coś źle, sama muszę wyłapać swoje błędy i szybko je naprawić. Gdybym mogła jeszcze raz wybierać czy wyjechać na taki staż na pewno bym się zgodziła.” ANNA WOCIÓR

STAŻ WIDZIANY OCZAMI UCZESTNIKÓW „Trafiłam na bardzo fajną host rodzinę. Pracowałam w administracji w większej firmie, podoba mi się podejście do pracy ludzi mieszkających w Wielkiej Brytanii. Mieszkałam z moją przyjaciółką lecz z co najmniej kilkunastoma ludźmi z mojej grupy widywałam się codziennie.” LENA PELC

STAŻ WIDZIANY OCZAMI UCZESTNIKÓW „Pracowałam w administracji z bardzo miłymi ludźmi. Wyszukiwałam informacje, tworzyłam bazę danych oraz dokumenty. Mieszkałam u bardzo miłej rodziny. Szkoliłam swój angielski i zwiedzałam z przyjaciółmi miasto.” JOANNA PŁAZA

STAŻ WIDZIANY OCZAMI UCZESTNIKÓW „Praktykę odbywałyśmy w firmie "Property Links". Jesteśmy bardzo zadowolone z miejsca praktyki. Pracowało się nam tam bardzo dobrze. Atmosfera w pracy była bardzo miła.” ANNA SOTNIK JUSTYNA MYŚLIŃSKA

Konkurs „Staż Leonardo widziany oczami uczestników” Uczestnicy stażu mogą wziąć udział w konkursie organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Należy swoje doświadczenia, wrażenia i opinie ze stażu Leonardo da Vinci, wyrazić w dowolnej formie literackiej - reportaż, artykuł, felieton, esej, wiersz lub formie artystycznej – fotografia, komiks, film, prezentacja multimedialna. W pracach należy zawrzeć jaki wpływ wywarł staż na życie uczestnika w obszarze zdobytego doświadczenia życiowego, nabycia nowych umiejętności, wyboru ścieżki kariery zawodowej oraz poznania innych kultur. Prace będą przyjmowane do 31.12.2008 r.

Konkurs „Staż Leonardo widziany oczami uczestników” LAUREACI KONKURSU OTRZYMAJĄ NAGRODY ZA MIEJSCE: I – cyfrowy aparat fotograficzny II – odtwarzacz MP3 III – słownik multimedialny BLIŻSZYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ: DOROTA HENKE MONIKA MATUSIAK Lub strona internetowa Fundacji: www.leonardo.org.pl zakładka Aktualności KARTA UCZESTNIKA ORAZ REGULAMIN KONKURSU DOSTĘPNE W STAROSTWIE POWIATOWYM W POKOJU NR 22

Prezentację przygotowała: MONIKA MATUSIAK Dziękuję za uwagę Koordynator projektu Dorota Henke Starostwo Powiatowe w Ostródzie Wydział Rozwoju Lokalnego tel. 089 642 98 32 e-mail: dorota@powiat.ostroda.pl