Wielkopolski Model Asystenta Rodziny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Advertisements

Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Jestem aktywny i aktywizuję innych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
System wsparcia dziecka i rodziny
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Projekt Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Model realizacji usług o określonym standardzie w powiecie
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Szkoła Współpracy.
2 Projekt CWDR Rekomendacje dla WKDS Projekt 2011 – 2012 Geneza projektu.
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownik socjalny, asystent rodziny jako partnerzy placówek opiekuńczo-wychowawczych w pracy.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Zawód z przyszłością!. W całej Polsce działa tylko ok doradców zawodowo-edukacyjnych! zawodowo-edukacyjnych!
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
ROPS Poznań Konsultacje z PUP grupa docelowa projektu i instrumenty aktywizacji edukacyjnej PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
PORADNICTWO ZAWODOWE we FRANCJI
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
USTAWA z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Dorota Bortnowska Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 19 czerwca 2008 r. Podsumowanie realizacji PIW EQUAL z.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
ASYSTENTURA RODZINY.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Zapis prezentacji:

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Warsztaty: Poznań, 6-7-8 czerwca 2011 r. Uczestnicy: przedstawiciele OPS, MOPR, PCPR, Ośrodków Adopcyjno-Opiekuńczych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny CEL: wypracowanie Wielkopolskiego Modelu Asystenta Rodziny Prowadzący: Krzysztof Korona – psycholog kliniczny

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny KOMU POTRZEBNYJEST MODEL? Propozycja dla decydentów Ujednolicenie jakości pracy Dookreślenie zapisów Ustawy

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny TECHNIKA DEBAT Debaty prowadzone były w małych pięcioosobowych zespołach. Zadaniem zespołów było podjęcie dyskusji nad argumentami ZA i PRZECIW przyjęciu kryterium kompetencji i zachowań asystenta rodziny (AR). W podsumowaniu dyskusji zespołowej podjęto następujące propozycje kryteriów kompetencji i zachowań asystenta rodziny:

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Kryterium : kompetencje zawodowe AR, profil psychologiczny Kryterium: zachowań AR w stosunku do podopiecznych:

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Kryterium : kompetencje zawodowe AR , profil psychologiczny AR może być każda osoba ze średnim lub wyższym wykształceniem, która posiada udokumentowane doświadczenie zawodowe w pracy z dzieckiem i z rodziną Proces rekrutacji na stanowisko AR powinien być prowadzony przez komisję rekrutacyjną, w skład której powinni wchodzić miedzy innymi: pracownik socjalny i psycholog posiadający odpowiednie doświadczenie zawodowe Komisja rekrutacyjna powinna decydować o sposobie i metodach prowadzenia rekrutacji na stanowisko AR, biorąc pod uwagę zadania jakie będą mu zlecane

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Kryterium: zachowań AR w stosunku do podopiecznych: Pomoc rodzinie AR realizuje w oparciu o zasady przestrzegania prawa AR nie ingeruje w system światopoglądowy rodziny pod warunkiem, że system ten nie godzi w szeroko rozumiany interes dziecka, nie narusza przepisów prawa, lub nie stanowi zagrożenia dla zdrowia w tym zdrowia psychicznego AR swoje działania w pracy z rodziną opiera o bezpośrednią współpracę z pracownikiem socjalnym i konsultacje z powołaną „grupą roboczą ds. pomocy rodzinie”

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny GRUPA ROBOCZA ds. POMOCY RODZINIE to zespół różnych specjalistów zatrudnionych w instytucjach lokalnych, działających na rzecz pomocy rodzinie AR w swojej pracy posługuje się przede wszystkim edukacją. Prowadzi ją we wszystkich obszarach życia rodziny. Dostarcza rodzinie potrzebnej wiedzy do rozwiązania problemu AR nie prowadzi psychoterapii rodziny, chyba, że dysponuje uzyskanymi wcześniej stosownymi kwalifikacjami

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny AR nie ingeruje w kwestie religijne rodziny i nie zajmuje się „religijnym rozwojem duchowym” chyba, że system religijny stanowi zagrożenie dla zdrowia podopiecznego (np. udział w sektach) AR powinien poinformować rodzinę, iż w przypadku naruszania przez rodzinę przepisów prawa, informacje takie będą przekazywane do organów ścigania AR powinie poinformować rodzinę, że jego praca jest dokumentowana. Pełnoletni podopieczni mają prawo wglądu w tworzoną dokumentację. AR powinien poinformować podopiecznych, że jego praca z rodziną jest konsultowana z GRUPĄ ROBOCZĄ ds. POMOCY RODZINIE i z PRACOWNIKIEM SOCJALNYM. Rodzina powinna być poinformowana o zasadach zachowywania poufności

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny AR nie zajmuję się „kontrolą higieny osobistej członków rodziny” ale prowadzi edukację w tym zakresie AR edukuje rodzinę w zakresie prowadzenia budżetu ale nie decyduje o sposobie wydawania pieniędzy przez podopiecznych AR przestrzega zasad tajemnicy zawodowej podopiecznych i nie udziela postronnym osobom pozyskanych informacji o rodzinie w tym także dziennikarzom i dalszej rodzinie AR nie uczestniczy w organizowanych uroczystościach rodziny, którą wspiera AR nie chodzi na wywiadówki do szkoły i nie wyręcza rodziców w odpowiedzialności za realizację obowiązku szkolnego ale utrzymuje stały kontakt ze szkołą

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny AR nie zajmuje się sprzątaniem mieszkania i gotowaniem. Prowadzi natomiast w tym zakresie edukację, sam podejmując decyzję o sposobach edukacji AR powinien odbyć szkolenie w formie treningu interpersonalnego AR powinien opracować wspólnie z rodziną plan pracy, w którym szczegółowo są przedstawione cele pracy, ilość spotkań w miesiącu i sposób w jaki będą mierzone efekty pracy rodziny i AR

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny AR nie powinien udzielać informacji o swoim prywatnym numerze telefonu a kontakty z rodziną podopiecznych opierać o zasady opracowanego planu współpracy AR decyzje o przerwaniu kontaktu z rodziną konsultuje z Grupą Robocza ds. Pomocy Rodzinie

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny PODSUMOWUJĄC: 1. Model ma to do siebie, że można go modyfikować, w zależności od: warunków, zmieniającej się rzeczywistości, możliwości i specyfiki np. określonego obszaru 2.Model ma to do siebie, że sam w sobie jest celem do którego się dąży

Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Dziękuję za uwagę Radosław Dukat tel. 61 8567 313 rops@rops-wielkopolska.poznan.pl