I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Wychowanie fizyczne Komentarz do podstawy programowej
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Planowanie i organizacja obowiązkowych zajęć fakultatywnych
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Program wychowawczy szkoły
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej (nowa podstawa programowa)
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Wychowanie fizyczne w nowej podstawie programowej
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Propozycje tematów prac magisterskich
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
w praktyce pedagogicznej
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Szkoła Promująca Zdrowie
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Co nam się podoba! czyli wartościowe aspekty w-f.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Szkoła Promująca Zdrowie
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
WYCHOWANIE FIZYCZNE W SZKOŁACH PONADPODSTAWOWYCH
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ WYCHOWANIE FIZYCZNE W GIMNAZJUM I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ dr Bogumiła Przysiężna Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku

Co zmieni się w wychowaniu fizycznym? nastąpi odejście od zajęć prowadzonych w systemie klasowo – lekcyjnym uczeń będzie dokonywał wyborów form aktywności fizycznej kierując się swoimi zainteresowaniami i możliwościami podkreślona zostanie ranga zdrowia jako ważnej wartości w życiu człowieka planując treści edukacji będzie się częściej uwzględniać potrzeby ucznia nauczyciel otrzyma większą swobodę doboru treści kształcenia szkoła będzie musiała pracować nad ciekawą ofertą zajęć fakultatywnych szkoła bliżej życia

GIMNAZJUM – 360 godzin w systemie klasowo-lekcyjnym z uwzględnieniem podziału na grupy chłopców i dziewcząt (2 godziny w tygodniu). Zajęcia realizują zapisane w podstawie programowej treści i wymagania. w systemie zajęć fakultatywnych przynajmniej po 2 godziny zajęć LICEUM – 270 godzin w systemie klasowo-lekcyjnym z uwzględnieniem podziału na grupy chłopców i dziewcząt (1 godzina w tygodniu). Zajęcia realizują zapisane w podstawie programowej treści i wymagania. w systemie zajęć fakultatywnych (przynajmniej po 2 godziny zajęć).

Zajęcia w systemie klasowo – lekcyjnym Podstawa definiuje konkretnie to, co uczeń ma wiedzieć i umieć z zakresu różnych obszarów działania. Zapis określa jedynie to, co stanowi konieczne minimum, które musi stać się udziałem każdego ucznia. Po zrealizowaniu treści obowiązkowych, nauczyciel sam określa treści uzupełniające w zależności od możliwości swoich uczniów oraz warunków szkolnych.

Obszary edukacji w ramach systemu klasowo - lekcyjnego Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego Sporty całego życia i wypoczynek Bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista Trening zdrowotny Taniec Sport Edukacja zdrowotna

Przykłady wymagań względem ucznia - GIMNAZJUM Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego Uczeń wykonuje wybrany przez siebie zestaw prób do oceny wytrzymałości, siły i gibkości Trening zdrowotny Uczeń opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne, w tym wzmacniające mięśnie brzucha, grzbietu oraz kończyn górnych i dolnych, rozwijające gibkość, zwiększające wytrzymałość, a także ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.

do aktywności fizycznej Sporty całego życia i wypoczynek Uczeń wymienia miejsca, obiekty i urządzenia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej Sporty całego życia i wypoczynek Uczeń demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze Bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista Uczeń planuje szkolne rozgrywki sportowe według systemu pucharowego i „każdy z każdym Sport Uczeń opracowuje i wykonuje indywidualnie, w parze lub zespole dowolny układ tańca. Taniec Uczeń identyfikuje swoje mocne strony, planuje sposoby ich rozwoju oraz ma świadomość słabych stron, nad którymi należy pracować Edukacja zdrowotna

Przykłady wymagań względem ucznia - LICEUM Uczeń opracowuje i realizuje program aktywności fizycznej dostosowany do własnych potrzeb Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej Uczeń wylicza oraz interpretuje własny wskaźnik wagowo-wzrostowy (BMI) Trening zdrowotny Uczeń stosuje poznane elementy techniki i taktyki w wybranych indywidualnych i zespołowych formach aktywności fizycznej Sporty całego życia i wypoczynek Uczeń wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze Bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista

Uczeń mawia zasady racjonalnego gospodarowania czasem Uczeń wymienia i interpretuje przykłady konstruktywnego i destrukcyjnego zachowania się kibiców sportowych Sport Uczeń mawia zasady racjonalnego gospodarowania czasem Edukacja zdrowotna www.awf.gda.pl

Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń: stosuje w grze: odbicie piłki oburącz sposobem dolnym, zagrywkę, forhend i bekhend, zwody; ustawia się prawidłowo na boisku w ataku i obronie;

FAKULTETY Zajęcia fakultatywne - mogą być prowadzone zarówno w formie zajęć pozalekcyjnych, jak i zajęć pozaszkolnych. - fakultety stwarzają możliwość wyboru przez ucznia takiej formy zajęć sportowych, które odpowiadają jego umiejętnościom i zainteresowaniom. FAKULTETY SPORTOWY REKREACYJNY TANECZNY TURYSTYCZNY

Planując zajęcia fakultatywne szkoła powinna uwzględniać: lokalną tradycję w zakresie kultury fizycznej zainteresowania i potrzeby uczniów możliwości kadrowe i bazowe szkoły możliwość współpracy z różnymi instytucjami . Ważne: w odpowiednim czasie przedstawić ofertę i przeprowadzić zapisy!

Zwolnienia z zajęć fakultatywnych Uczeń, który systematycznie, w ramach właściwych instytucji pozaszkolnych, podejmuje aktywność fizyczną typową dla jednego z profili, może być zwolniony z udziału w fakultecie. Decyzję o zwolnieniu i sposobie oceniania ucznia podejmuje dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielem wychowania fizycznego. Sposób udokumentowania podejmowania pozaszkolnej aktywności fizycznej określa statut szkoły. Uczestnictwo w samodzielnie wybranej formie aktywności fizycznej może być dla ucznia źródłem sukcesu!!

Co zyskujemy dzięki zajeciom w ramach fakultetów? Uczeń – ćwiczy to, co lubi, a nie to, co narzuca mu szkoła. Nauczyciel – ma na zajęciach uczniów, którzy ćwiczą z większym zaangażowaniem. Szkoła – posiada ciekawszą, być może konkurencyjna ofertę.

Fakultet sportowy Umożliwia on uprawianie dyscypliny sportu oraz udział w systemie szkolnej i pozaszkolnej rywalizacji sportowej. Udział w fakultecie sportowym w szkole może być uzależniony od selekcji uwzględniającej predyspozycje ucznia do uprawiania wybranej dyscypliny sportu. Rozwijanie uzdolnień może odbywać się dodatkowo w ramach sekcji SKS.

Fakultet rekreacyjny Fakultet rekreacyjny umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej służącej zdrowiu, wypoczynkowi lub zabawie oraz udział w systemie wewnątrzszkolnej rywalizacji sportowej. Realizacja tego fakultetu jest nastawiona na przygotowywanie uczniów do systematycznej aktywności fizycznej w czasie wolnym. Fakultet może zawierać jedną lub kilka form aktywności fizycznej.

Udział w fakultecie rekreacyjnym nie może być wynikiem selekcji uwzględniającej sprawność i uzdolnienia uczniów. Dopuszcza się łączenie godzin zajęć w ramach określonych przez dyrektora szkoły. W ramach tego fakultetu istnieje możliwość organizacji zajęć dla uczniów z przeciwwskazaniami do wykonywania niektórych ćwiczeń fizycznych.

Fakultet taneczny Fakultet taneczny umożliwia udział w tanecznych formach aktywności fizycznej połączonej z elementami wiedzy o muzyce. Fakultet może obejmować jedną lub kilka form tańca. Udział w fakultecie tanecznym nie może być wynikiem selekcji uwzględniającej sprawność i uzdolnienia uczniów.

Uczniowie mogą zdobywać powszechne odznaki turystyczne. Fakultet turystyczny Fakultet turystyczny umożliwia udział w aktywności fizycznej połączonej z elementami krajoznawstwa i ekologii. Udział w fakultecie turystycznym nie może być wynikiem selekcji uwzględniającej sprawność i uzdolnienia uczniów. Uczeń w ramach fakultetu turystycznego zdobywa odznaki turystyczne. Dopuszcza się łączenie godzin zajęć w ramach określonych przez dyrektora szkoły. Uczniowie mogą zdobywać powszechne odznaki turystyczne.

A wszystko po to, aby uniknąć biernego wypoczynku …