Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
40-lecie powołania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pucku
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Systemowe wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE DZIAŁAŃ SZKOŁY W PRACY Z UCZNIEM Z ZABURZONYM ZACHOWANIEM
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PIEKOSZOWIE
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3 Formy wsparcia dziecka i rodziny realizowane w poradni psychologiczno – pedagogicznej. Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3 w Gdańsku

System wspierania i pomocy DZIECKU I RODZINIE w Gdańsku

DZIECKO I RODZINA Kuratorzy sądowi POMOC SPECJALISTYCZNA PORADNIE PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNE Edukacja, wychowanie – szkoły, przedszkola DZIECKO I RODZINA Służba zdrowia - poradnie terapii rodzin, profilaktyczne, leczenia uzależnień Pomoc społeczna Organizacje pozarządowe – organizacja czasu wolnego, inna działalność wspierająca Służby mundurowe – straż miejska, policja Inne (formy aktywności samorządowej i lokalnej)

Model pomocy dziecku i rodzinie w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3 w Gdańsku

W odpowiedzi na potrzeby następujące formy pomocy: naszych klientów proponujemy następujące formy pomocy:

Dla dziecka w wieku od 0 do 6 lat Diagnoza wielospecjalistyczna : psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna Indywidualne konsultacje Indywidualna terapia psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna Terapia grupowa : Grupa wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci w wieku 2 do 4 lat z dysfunkcjami rozwojowymi i ich rodziców Grupa integracyjna wspomagania rozwoju dzieci w wieku 5 do 7 lat i wspierania ich rodziców w kompetencjach wychowawczych Grupa diagnostyczno – terapeutyczna dla dzieci w wieku 4 do 6 lat i ich rodziców Grupa dla dzieci 6 letnich „Kinezjologia edukacyjna w edukacji wczesnoszkolnej” Badania przesiewowe /na zgłoszenie przedszkoli, za zgodą, rodziców Obserwacja dzieci na terenie przedszkola

Dla dzieci w wieku szkolnym - Wielospecjalistyczna diagnoza trudności szkolnych i emocjonalnych: psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna w tym dzieci słabo widzących i słabo słyszących - Terapia indywidualna psychologiczna i pedagogiczna w tym słabo widzących i słabo słyszących Grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci z klas IV – V z trudnościami w nauce czytania i pisania Grupa psychoedukacyjna dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi z klas IV – VI Grupa wyrównująca szanse edukacyjne dla dzieci sześcioletnich z trudnościami w nauce Warsztaty psychologiczne dla klas: integracyjne, profilaktyczne z zakresu uzależnień, agresji i depresji, interwencyjne będące odpowiedzią na kryzys w klasie

Grupa twórczego myślenia

Propozycje dla rodziny Konsultacje i porady psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, lekarskie Dyżury na terenie przedszkoli i szkół Wykłady tematyczne dla rodziców m. in. na temat : - przeciwdziałania depresji i jej skutkom, - dorastania, - nadpobudliwości psychoruchowej, - dojrzałości szkolnej Interwencje dla rodzin w sytuacji kryzysu Konsultacje i spotkania terapeutyczne dla rodzin Cykl psychoedukacyjny „Szkoła dla Rodziców” Pomoc metodą videotreningu komunikacji Cykl warsztatów edukacyjnych dla rodziców dzieci z nadpobudliwością psychoruchową

Zajęcia metodą Weroniki Sherborne

Zespoły interdyscyplinarne na terenie poradni i szkoły. - Cel: rozwiązywanie problemów ucznia i rodziny. Skład: dyrektor poradni, psycholog i pedagog, którzy diagnozowali problem dziecka na terenie poradni, pedagog szkolny, wychowawca, wybrani nauczyciele przedmiotowi, kurator sądowy, pracownik socjalny, lekarz specjalista, rodzice, uczeń (jeśli jest to wskazane),

Utrudnienia w udzielaniu pomocy rodzinie Brak gotowości do zmian w rodzinie ( wówczas szkoła prosi o wgląd sądu w sytuację rodzinną dziecka) Trudności we współpracy między instytucjami, które są do tego powołane ( sądownictwo, opieka społeczna, służba zdrowia, oświata) Niewystarczająca ilość miejsc świadczących bezpłatną terapię rodzinną Oczekiwanie natychmiastowych zmian –trudności w rozumieniu jej psychologicznego mechanizmu i wytrwałości w procesie pomocy rodzinie Trudności nauczycieli w rozumieniu objawów dziecka jako zaburzeń, a nie jego złej woli czy tylko braku wychowania

Propozycje zmian koordynacja współpracy między oświatą, sądownictwem, pomocą społeczną i służbą zdrowia zwiększenie dostępności do bezpłatnej terapii rodzin psychoedukacja rodziców i nauczycieli w zakresie psychologicznych mechanizmów zapobiegania i terapii zaburzeń zachowania i emocji

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ