ANALIZA PRZYPADKU ucznia Szkoły Podstawowej nr 11 w Gdańsku- Stogach objętego Interdyscyplinarną Pomocą Doradczą opracowała: mgr Joanna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
„POSTAW NA RODZINĘ”.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
LOKALNY SYSTEM POMOCY DZIECKU I RODZINIE w dzielnicy Gdańsk Stogi (1999 – 2009) Mężczyźni i kobiety wszystkich narodowości uznają, że ludzkość powinna.
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PEJZAŻ RODZINNY.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PRAWA CZŁOWIEKA.
Oparte są na budowaniu świadomości – wśród rodziców i wychowawców, że skuteczność podejmowanych działań zależy od współpracy wszystkich zainteresowanych.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
USTAWA z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Tytuł projektu: Centrum Integracji Uchodźców Nazwa projektodawcy: Fundacja Edukacji i Twórczości. kwiecień 2010 r. Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
ROLA ŚWIETLICY WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Indywidualny plan resocjalizacji
spotkanie naszą nadzieją."
Praca z dzieckiem agresywnym
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Praktyczne zastosowanie w profilaktyce agresji i przemocy
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownik socjalny, asystent rodziny jako partnerzy placówek opiekuńczo-wychowawczych w pracy.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PIEKOSZOWIE
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Pogotowie Opiekuńcze „OPOKA”
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Prawo Rodzinne w praktyce szkolnej
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
ASYSTENT RODZINY W GMINIE JEZIORANY
Grupy wychowawcze. Wychowankowie Ośrodka po zajęciach w szkole wracają do Internatu, który jest dla nich drugim domem.
środowisko wychowawcze
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Gdańskie Stowarzyszenie Pedagogów Praktyków M. Bemben Dyrektor PPP nr 6 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Bezpieczeństwo drogowe dla dzieci i młodzieży
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Program Pomocy Dziecku i Rodzinie
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Szkoła Promująca Zdrowie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

ANALIZA PRZYPADKU ucznia Szkoły Podstawowej nr 11 w Gdańsku- Stogach objętego Interdyscyplinarną Pomocą Doradczą opracowała: mgr Joanna Matyka mgr Anna Sykora

Identyfikacja problemu Brak zainteresowania chłopcem ze strony rodziców, matka nie zgłaszała się na wywiadówki, niekonsekwentna w swoich wypowiedziach czy podawanych informacjach- widać, że ma coś do ukrycia, często mówiła nieprawdę Chłopiec przychodził do szkoły głodny, zaniedbany, nieprzygotowany do zajęć, Na lekcjach zamyślony, senny Trudności w nauce (czytania, pisania ) Wzmożona agresja i napięcie psychoruchowe, duża nerwowość w stosunku do rówieśników

Dane o wychowanku i jego rodzinie. Chłopiec pochodził z rodziny niepełnej, dysfunkcyjnej (matka samotnie wychowująca syna, bez wsparcia najbliższej rodziny) Brak kontaktów z ojcem Matka nie potrafiąca zapewnić synowi poczucia bezpieczeństwa i miłości, niewydolna wychowawczo Osoba bezrobotna, lubiąca towarzystwo mężczyzn i alkoholu

w przypadku wdrożenia oddziaływań PROGNOZA NEGATYWNA w przypadku zaniechania działań będzie przyzwoleniem na patologiczne funkcjonowanie rodziny- alkoholizm matki może doprowadzić do jeszcze większych zaburzeń w sferze emocjonalnej chłopca, chłopiec będzie stwarzał olbrzymie trudności wychowawcze zaległości w nauce i wpływowość doprowadzą do zaburzeń w zachowaniu w przyszłości Wojtek może wejść w konflikt z prawem POZYTYWNA w przypadku wdrożenia oddziaływań poprawa funkcjonowania całej rodziny, wzmocnienie więzi poprawa funkcjonowania chłopca w szkole i w grupie rówieśników wyższa frekwencja i lepsze wyniki w nauce wzmocnienie kontaktów z matką Świadome dojście do roli matki uświadomienie szkodliwości postaw negatywnych

PODJĘTE DZIAŁANIA WOJTUŚ WYCHOWAWCA PEDAGOG STAŁA KONTROLA I WSPOŁPRACA Z RODZINĄ DYREKCJA WOJTUŚ WDROŻENIE ODPOWIEDNIEJ STRATEGII POMOCY DZIECKU i RODZINIE ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY OMÓWIENIE PRZYPADKU

ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY DYREKCJA G 11 FUNKCON. POLICJI KPVII PEDAGOG SP 11 PEDAGOG TERAPEUTA SP 11 KIEROWNIK REFERATU STRAŻY MIEJSKIEJ DORADCA ZAWODOWY PPP 6 CKU MOPS

POLICJA Interwencja specjalisty do spraw nieletnich Zmiana sytuacji dziecka: Właściwy ubiór, stosowny do panujących warunków atmosferycznych Lekcje odrabiane na bieżąco Wzrost frekwencji Właściwie wyposażony do zajęć

WYCHOWAWCA Zapewnił miejsce w świetlicy socjoterapeutycznej posiłek, lekcje, rozwój zainteresowań, imprezy okolicznościowe Wypoczynek letni- kolonie w Skarszewach

SĄD Wszczęto postępowanie opiekuńczo- wychowawcze Matce ograniczono władzę rodzicielską poprzez ustanowienie nadzoru kuratora W pierwszej fazie ustanowionego nadzoru matka zmieniła miejsce zamieszkania, utrudniała czynności

DOBRY DUCH RODZINY „Przyszywana BABCIA” czuwała nad bezpieczeństwem i dobrem dziecka. Informowała wychowawcę na bieżąco o sytuacji rodzinnej i pojawiających się nieprawidłowościach.

Dzięki podjętej interwencji: Dziecko otrzymało swoje, godne miejsce do nauki, odpoczynku i zabawy zobligowano matkę do pełniejszej i skuteczniejszej opieki nad Wojtkiem Kiedy matkę naprowadzono na właściwe tory zdecydowała się na wyjazd zarobkowy za granicę, a na czas wyjazdu powierzyła opiekę prawną nad synem „Babci”  Przebywając za granicą utrzymywała stały kontakt z wychowawcą, kuratorem i dyrekcją szkoły Obecnie pracuje w Polsce i stara się gromadzić fundusze na zapłatę za mieszkanie w TBS- ach

EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ Sytuacja życiowa i postawy opiekuńczo- wychowawcze diametralnie się zmieniły Matka dojrzała do swojej roli i co najważniejsze zrozumiała swoje uczucia w stosunku do własnego dziecka Wojtek prawidłowo i aktywnie funkcjonuje w szkole i w grupie rówieśniczej