„Moje dziecko i Internet”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badanie zagrożeń związanych z poznawaniem nowych osób
Advertisements

Opracowała: Nikola Falińska 1b
Dzień bezpiecznego Internetu 2011
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
„Test małego internauty”
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Dziecko w cyberprzestrzeni
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Bezpiecznie w sieci.
Opracowała: mgr A. Gałęzewska-Grysak
STOP.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
Autor: Paweł Szwarnowski Klasa: VI „a”
Komputer - przyjaciel czy wróg?
JESTEŚMY BEZPIECZNI W INTERNECIE.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Bezpieczny internet.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Kodeks Bezpiecznego internauty
Bezpieczeństwo w SiECi
„Bezpieczna Dwunastka
Czym jest Internet? Czym właściwie jest Internet? Po pierwsze jest to globalna sieć połączonych ze sobą komputerów. Drugim elementem są zasoby znajdujące.
„Dziecko w sieci” – badanie zagrożeń związanych z poznawaniem ludzi przez Internet wśród dzieci w wieku lat października 2004.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Punkt 4 kodeksu 2.0 NIE PODAJEMY SWOICH DANYCH I NIE ZAWIERAMY ZNAJOMOŚCI Z NIEZNANYMI OSOBAMI W INTERNECIE. STOSUJEMY ZASADY OGRANICZONEGO ZAUFANIA.
B e z p i c n y I n t e r.
Bezpieczny Internet.
„Internet jest cudownym narzędziem, by szerzyć słowo boże i wspierać pokój na świecie" - twierdzi Jan Paweł II – patron naszej szkoły.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
JESTEŚMY BEZPIECZNI W INTERNECIE.
Bezpieczny internet.
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Co to jest Netykieta? Netykieta to zbiór zasad kulturalnego i prawidłowego korzystania z Internetu. To regulamin poprawnego zachowania się w Sieci,
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Przygotowała Laura Górecka
Bądź bezpieczny w internecie
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
W jaki sposób bezpiecznie korzystać z internetu?
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Bezpieczeństwo w sieci
BEZPIECZEŃSTO W SIECI.
8 LUTY 2011 – DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE ODBYWAJĄ SIĘ PRZEZ CAŁY MIESIĄC LUTY.
@ WIRTUALNA SIEĆ – REALNE ZAGROŻENIE. Czy wiesz, jakie są wirtualne
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Maria Wójcik Klasa 2H.  Nigdy nie można w 100% zaufać komuś poznanemu w sieci. Nie spotykaj się zbyt pochopnie z internetowymi znajomymi w prawdziwym.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
W świecie bezpiecznego internetu
Przygotował: Jakub Leńczowski
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bezpieczne korzystanie z internetu Zapamiętaj!. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu Nigdy nie podawaj nikomu swoich haseł bo ktoś może narobić,,bałaganu”,
WIRTUALNA SIEĆ – REALNE ZAGROŻENIE
Aleksander Kuliński klasa II A
Nie ufaj osobom poznanym w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
Zapis prezentacji:

„Moje dziecko i Internet” Diagnoza skali zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu przeprowadzona wśród uczniów klasy V b w Szkole Podstawowej Nr 28 w Rybniku.

O Ankiecie: Ankieta była anonimowa, uczniowie zostali jedynie poproszeni o określenie swojej płci Ankieta - mówiąc ogólnie – bada zachowania dziecka w Internecie, a dokładniej skupia się na trzech obszarach zagrożeń, na jakie może być narażone dziecko w sieci. Są to: zagrożenia związane z poznawaniem nowych ludzi w Internecie, zagrożenia związane z uzależnieniem od Internetu zagrożenia związane z kontaktem dziecka z nielegalnymi treściami Ankieta składa się z trzech zasadniczych części I część – bada poziom świadomości dziecka na temat niektórych zagrożeń II cześć – bada skalę zagrożeń III część to test dr. Kimberly Young z uniwersytetu w Pitsburgu sprawdzający uzależnienie od Internetu

Czy słyszałeś/słyszałaś o zagrożeniach związanych z poznawaniem ludzi przez Internet? Świadomość tego, że poznawanie nowych przez Internet może być niebezpieczne (w niektórych okolicznościach) jest bardzo wysoka wśród uczniów klasy V b. Nie mniej jednak dwie uczennice nie słyszały o takim zagrożeniu.

Gdzie słyszałeś/słyszałaś o zagrożeniach związanych z poznawaniem ludzi przez Internet? Największy odsetek uczniów o zagrożeniach związanych z poznawaniem ludzi przez Internet, dowiedziało się z telewizji. Zawdzięczamy to na pewno kampanii, jaką prowadziła na ten temat telewizja i ze słynnym hasłem tej kampanii „Nigdy nie wiesz, kto jest po drugiej stronie”. Zadowalający jest fakt, że równie wysoki odsetek dzieci o zagrożeniach dowiedziało się od rodziców.

Czy uważasz, że podawanie obcym w Internecie prywatnych informacji o sobie może być niebezpieczne? Na 24 ankietowanych zdecydowanie na „tak” jest tylko 13 uczniów, niepokojący wydaje się być fakt, że 4 uczniów nie widzi niebezpieczeństwa w podawaniu obcym w Internecie swoich danych. Dziewczęta mają mniejszą świadomość zagrożenia niż chłopcy.

Czy uważasz, że spotkanie w rzeczywistym świecie z osobą poznaną w sieci, może być niebezpieczne? Niepokojący jest fakt, że 5 dzieci nie widzi niebezpieczeństwa w spotkaniu w świecie rzeczywistym osoby zapoznanej w sieci. Tylko 5 uczniów jest zdecydowanych, że taka sytuacja może być niebezpieczna.

Czy wiesz, że komputer i Internet mogą wywołać uzależnienie? Uczniowie mają wysoka świadomość, że Internet i komputer mogą wywołać uzależnienie, tylko 3 uczniów nie ma świadomości w tym zakresie.

Z Internetu najczęściej korzystasz? Ile średnio czasu dziennie spędzasz w sieci? Większość badanych uczniów najczęstszy kontakt z Internetem ma w domu. 3 spośród badanych przekraczają dozwolony czas, jaki dziecko może dziennie spędzać w sieci. Jedno badane dziecko (dziewczynka) odpowiedziała, że spedza w Internecie ponad 5 godzin dziennie, co daje 35 godzin tygodniowo! Zwrócić na ten fakt uwagę rodziców (to może być Pani/Pana) dziecko. Czy to możliwe, żeby rodzic tego nie zauważył?

Jeśli masz w domu komputer podłączony do Internetu, to w jakim miejscu domu jest on ustawiony? Czy w domowym komputerze, z którego korzystasz jest zainstalowany program filtrujący treści internetowe? Większość uczniów korzysta z komputera, który znajduje się „poza zasięgiem wzroku rodziców”. Można mniemać, że w tych sytuacjach rodzic ma ograniczony wgląd w to co dziecko w sieci robi, jakie strony wyświetla. Dość duży problem pojawił się w związku z programem filtrującym treści z Internetu. Tylko 4 uczniów oznajmiło, że taki program został zainstalowany na komputerze z którego korzystają. Można podejrzewać, że tam, gdzie dzieci odpowiedziały „nie wiem”, nie ma takiego programu, gdyż trudno nie zauważyć, że go nie ma (program wyświetla komunikaty i dziecko na pewno zauważyłoby to).

Z jakich usług internetowych korzystasz? Uczniowie korzystają z wielu usług internetowych: najczęściej przeglądają strony www, wykorzystują komunikatory i e-mail oraz grają w gry. Piszą też blogi lub prowadza swoje strony www. Rzadziej korzystają z zakupów przez Internet, czatów i grup dyskusyjnych. Nie mają do czynienia z serwisami P2P.

Czy zdarzyło Ci się podać komuś poznanemu w Internecie? Swoje zdjęcie lub zdjęcie kogoś z rodziny? swój e-mail? Swój numer telefonu? Swój adres zamieszkania? Większość badanych uczniów nigdy nie podaje wyszczególnionych danych osobowych. Jednak 9 uczniów podało chociaż raz swój e-mail, a 8 uczniów przynajmniej raz udostępniło swoje zdjęcie. Rzadziej uczniowie decydują się podać swój numer telefonu i adres zamieszkania.

Czy uzyskałeś/uzyskałaś pozwolenie od swoich rodziców na udostępnienie danych? Większość uczniów, która podawała obcym poznanym w Internecie informacje o sobie, nie uzyskała pozwolenia na to od swoich rodziców. Chłopcy rzadziej pytają o takie pozwolenie, aniżeli dziewczynki.

Czy umówiłbyś/umówiłabyś się na spotkanie w rzeczywistym świecie ze swoim internetowym znajomym, jeśli wydałby Ci się interesujący? Czy poinformowałbyś/poinformowałabyś kogoś o planowanym spotkaniu z osobą poznaną w sieci? Sześcioro spośród badanych uczniów jest na „tak” w sprawie umawiania się na spotkanie w rzeczywistym świecie z osoba poznaną w sieci i tylko połowa uczniów zdecydowanie poinformowałaby kogoś, że idzie na takie spotkanie!

W czyim towarzystwie poszedłbyś/poszłabyś na pierwsze spotkanie z osobą poznaną w Internecie? Największy odsetek uczniów poszedłby na spotkanie samotnie! W grupie tej zdecydowanie przeważają chłopcy! Dziewczynki sa bardziej skłonne pójść na takie spotkanie w towarzystwie rodziców.

Czy powiedziałeś/powiedziałaś o tym rodzicom? Czy surfując po sieci spotkałeś/spotkałaś się z treściami, które Cię przestraszyły, obraziły, zawstydziły lub zaniepokoiły? Czy powiedziałeś/powiedziałaś o tym rodzicom? W pytaniu o treści spotykane w sieci, celowo nie użyto słów: pornografia, wulgaryzm, agresja, faszyzm, ksenofobia (nie wszystkie są zrozumiałe dla uczniów), ale skupiono się raczej na sferze emocjonalnej. Ośmioro z badanych uczniów twierdzi, że spotkało się w Internecie z treściami, które wywołały w nich różne negatywne uczucia. Połowa z nich powiedziała o tym swoim rodzicom, a połowa nie. Wychowawca wyjasnia, że dziecko wcale nie musi poszukiwać szkodliwych dla niego stron. Może się na nie natknąć przypadkiem. Oto list jednego z rodziców zaczerpniety z forum dyskusyjnego dla rodziców:"Pewnego dnia moje dzieci szukając w internecie witryn ze zwierzętami trafiły na witrynę z seksem zoofilnym (http://www.*******.com) - kierowały się właśnie nazwą "ZOO" - jestem tym szalenie zbulwersowany i chciałbym do tego już nie dopuścić.” Zatroskany rodzic Inny przykład tez z forum dla rodziców: dziecko poszukuje informacji o lekturze „Mały książę” i natrafia na stronę o tematyce pedofilskiej.

Czy gdybyś spotkał/spotkała się z treściami, które by Cię zaniepokoiły, obraziły itp., czy powiedziałbyś/powiedziałabyś o ty swoim rodzicom? Zdecydowana większość twierdzi, że powiedziałaby swoim rodzicom, że spotkali się w sieci z treściami, które wywołały w nich przykre uczucia.

Czy rozmawiasz ze swoimi rodzicami o Internecie, czy pokazujesz im co Cię w sieci interesuje?

Test Kimberly Young dotyczący rozpoznawania stanu uzależnienia od Internetu Uczniowie mieli okazję rozwiązać test dr Kimberly Young z Uniwersytetu w Pitsburgu, która od wielu lat zajmuje się badaniami nad internetoholizmem. Wymienia ona osiem podstawowych kryteriów rozpoznawania uzależnienia od Internetu i twierdzi, że odniesienie pięciu z nich do własnych zachowań – biorąc pod uwagę okres ostatniego roku – może być niepokojące i może wskazywać na Zespół Uzależnienia od Internetu. Wśród 24 badanych uczniów, 21 nie wykazuje niepokojących objawów, natomiast 3 uczniów dokonało takiej samooceny, że można podejrzewać u nich objawy uzależnienia od Internetu!