Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Badania w Public Relations program zajęć dydaktycznych z przedmiotu
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Społeczności w Internecie
1 Opinie i preferencje polityczne przedsiębiorców Raport z ilościowych badań telefonicznych Sopot, październik 2006.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Poprawność informacji prasowych
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Metodologia badań ewaluacyjnych
Badania opinii publicznej
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Agata Blady, Komunikado PR,
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
1 Prezentacja wyników badań Warszawa, Listopad 2006 PR FORUM 2006.
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Public Relations w lokalnej firmie
turystów zagranicznych
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
BARIERY WG. WAŁBRZYSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW Wałbrzych, marzec 2011 roku SONDAŻ BIZNESU.
Czerwiec 2007 Przygotowała Kinga Soczewka BRIEFINDEX - wyniki piętnastej fali badania.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
ESS a badania rynku i opinii EUROPEJSKI SONDAŻ SPOŁECZNY, RUNDA 4 „Polska a Europa. Kontynuacje i zmiany” Warszawa, 13 stycznia 2010 Prezentujący: Stanisław.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Media i kultura Natalia Brylowska Obserwatorium Kultury
Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Zapis prezentacji:

Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski

2 Cel i metodologia badawcza Cel badania Zbadanie opinii badanych liderów komunikacji na temat problemu korupcji w mediach i PR. Rodzaj badania Niniejszy Raport przedstawia wyniki badania zrealizowanego za pomocą sondażu telefonicznego CATI (Computer Assisted Telephone Interview), przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC na zamówienie Związku Firm Public Relations. Badanie przeprowadzono na analogicznej próbie i za pomocą tej samej metodologii, których użyto przy realizacja podobnego badania w listopadzie 2004 roku, co pozwala na porównanie wyników tej fali badania z falą poprzednią. Sondaż telefoniczny CATI przeprowadza się za pomocą wywiadów ankieterskich prowadzonych za pośrednictwem telefonu, w oparciu o standardowy komputerowy kwestionariusz. Badanie przeprowadzono w dniach 20 stycznia – 11 kwietnia Charakter próby próba celowa; dobór na podstawie bazy Klienta – respondenci z 3 grup: dziennikarze (1/3 badanych) specjaliści marketingu (1/3 badanych) PR-owcy (1/3 badanych) wielkość próby N = 290

3 Wiarygodność mediów w Polsce i UE - porównanie z poprzednią falą Podstawa procentowania – wszyscy respondenci

4 Wpływ na media - porównanie z poprzednią falą Podstawa procentowania – wszyscy respondenci

5 Przypadki kryptoreklamy za opłatą - porównanie z poprzednią falą (TOP 3 BOXES) Przypadki kryptoreklamy za opłatą – w poszczególnych mediach - porównanie z poprzednią falą (TOP 3 BOXES) Podstawa procentowania – wszyscy respondenci

6 Przypadki kryptoreklamy za opłatą Przypadki kryptoreklamy za opłatą Q3. Jak często zdarza się Panu(i) spotykać w mediach materiały o określonej firmie, osobie lub instytucji przedstawiane jako redakcyjne, a tak naprawdę będące efektem pośredniej lub bezpośredniej płatności … ? Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=290)

7 Q5. Media publikują materiał o firmie lub produkcie w zamian za płatną reklamę pojawiającą się w innym miejscu tego medium. Media ogólnopolskie i regionalne - porównanie z poprzednią falą (Q7) – TOP 2 BOXES Podstawa procentowania – wszyscy respondenci MEDIA OGÓLNOPOLSKIEMEDIA REGIONALNE

8 Q10/Q20. Źródła informacji, firmy, agencje PR, władze wywierają presję finansową lub polityczną na media, nakłaniając je do prezentowania pochodzących od nich informacji. Media ogólnopolskie i regionalne - porównanie z poprzednią falą (Q13/Q18) – Istnieją naciski na media Podstawa procentowania – wszyscy respondenci MEDIA OGÓLNOPOLSKIEMEDIA REGIONALNE

9 Q11/Q21. Media ulegają naciskom zewnętrznych i działających na komercyjnych zasadach źródeł informacji, firm, agencji PR, władz itd. – i publikują pochodzące do nich materiały. Media ogólnopolskie regionalne - porównanie z poprzednią falą (Q14/Q19 – Media ulegają tego typu naciskom) Podstawa procentowania – wszyscy respondenci MEDIA OGÓLNOPOLSKIEMEDIA REGIONALNE

10 Poziom etyczny mediów porównanie z poprzednią falą Poziom etyczny mediów Ogólnie rzecz biorąc, praktyka polegająca na płaceniu przez zewnętrzne i pozaredakcyjne źródła informacji za publikacje w mediach jest powszechnie akceptowana – w mediach ogólnopolskich porównanie z poprzednią falą Podstawa procentowania – wszyscy respondenci średnia (skala 5-punkt.)

11 Poziom etyczny mediów - porównanie z poprzednią falą Poziom etyczny mediów Ogólnie rzecz biorąc, praktyka polegająca na płaceniu przez zewnętrzne i pozaredakcyjne źródła informacji za publikacje w mediach jest powszechnie akceptowana – w mediach regionalnych i lokalnych - porównanie z poprzednią falą Podstawa procentowania – wszyscy respondenci średnia (skala 5-punkt.)

12 Częstość występowania złych praktyk Częstość występowania złych praktyk Proszę powiedzieć, czy Pana(i) zdaniem występowanie złych praktyk na styku reklamy, mediów i PR-u: Podstawa procentowania – wszyscy respondenci (N=290)