Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biznes na Pomorzu Zachodnim – zarabiamy czy pomagamy? Anna Kornacka.
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Warszawa Hotel Marriott
Jak Rzad moze wspierac spoleczna odpowiedzialnosc biznesu
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
FUNDUSZE STRUKTURALNE – CO DALEJ ?
ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Przedsiębiorcy i rozwój
T.Szumlicz, konferencja RzU: Ochrona konsumentów ...
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Prezentacja raportu końcowego z badania pt.: Ocena wsparcia działalności innowacyjnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Instytut Gospodarki.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
# y IX Światowe badanie nadużyć gospodarczych Ryzyko nadużyć gospodarczych na rynkach wschodzących Warszawa, 29 czerwca 2006 D ORADZTWO B IZNESOWE E RNST.
System wsparcia funduszy kapitałowych inwestujących w małe i średnie przedsiębiorstwa MINISTERSTWO GOSPODARKI I PRACY DEPARTAMENT POLITYKI REGIONALNEJ.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
Ostrów Wielkopolski 24 listopada 2011r.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Polska prezydencja w Unii Europejskiej.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Ocena użyteczności metody CAF 2006 Prezentuje: Marek Jefremienko.
Szkolenia, Coaching, PR.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Lewiatan wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Bezpieczeństwo IT w polskich firmach raport z badań
7. Edycja konkursu Raporty Społeczne 2013 (podstawowe dane)
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
10/8/ :29:04 AM Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania ® Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania ® Warszawa, ul. Rakowiecka 32 (metro.
STAN SYSTEMU POŻYCZKOWO-GWARANCYJNEGO DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW szanse i wyzwania Barbara Bartkowiak VIII FORUM KORPORACYJNE Finansowanie polskich.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
To finansowy obszar zdrowej gospodarki państwa, którego dochody osiągane z produkcji niezakazanej przez prawo. Są ukrywane w całości lub w części przed.
WPROWADZENIE DO LIGI ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU. Liga Odpowiedzialnego Biznesu to program edukacyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu budujący nowe kadry.
Odpowiedzialny Senior PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ.
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zależność ryzyko-dochód wybranych spółek odpowiedzialnych społecznie
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
W kształtowaniu instrumentów rynku pracy
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, 7 - 8 listopada 2005 Co firmy sądzą o odpowiedzialności społecznej biznesu? Porównanie postaw i praktyk na Węgrzech, w Polsce i na Słowacji Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, 7 - 8 listopada 2005 Enabling a Better Environment for CSR in CEE Countries Project

Informacje o badaniu Celem projektu jest nawiązanie i podtrzymanie dialogu w Europie Środkowej i Wschodniej, dotyczącego wartości i sposobów promowania odpowiedzialności społecznej firm Badanie przeprowadzono w ostatnim kwartale 2004 roku i pierwszym kwartale 2005 W badaniu wzięły udział 154 firmy z Polski, 150 firm z Węgier oraz 150 firm ze Słowacji. Przedsiębiorstwa zostały wybrane z grupy 500 firm o najwyższym obrocie i/lub liczbie pracowników Wśród polskich firm 84% to firmy prywatne, a 16 % jest własnością skarbu państwa

Rozumienie koncepcji odpowiedzialności społecznej firm - główni interesariusze

Rozumienie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw

Polska – kodeksy etyczne Badanie 2003 Badanie 2005 Czy w Pana (Pani) firmie istnieje kodeks etyczny postępowania pracowników? Nie wiem 6% Tak, spisany 22% Nie wiem 11% Tak, spisany 23% Nie 20% Nie 32% Tak, niespisany 34% Tak, niespisany 34%

Kodeksy etyczne - korzyści postrzegane przez polskie firmy

Polska – roczne raporty społeczne oraz środowiskowe

Korzyści płynące z wdrażania praktyk odpowiedzialnego biznesu Badanie 2005 Badanie 2003 Polska

Główne bariery na drodze do wdrażania praktyk odpowiedzialnego biznesu Badanie 2005 Badanie 2003, Polska

Ryzyko związane z wprowadzeniem praktyk odpowiedzialnego biznesu

Rola i oczekiwane wsparcie od kluczowych interesariuszy Wsparcie ze strony rządu, organizacji pozarządowych, właścicieli i pracowników (3.5 = zdecydowanie pomocne, 1.5 = zdecydowanie niepomocne) Niskie oczekiwania polskich firm wobec rządu

Wpływ polityki rządu na inwestycje w działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu Firmy z Polski najbardziej zdecydowanie wypowiadają się na temat braku istnienia odpowiedniej polityki rządu zachęcającej do inwestowania w działania z zakresu CSR

Działania umożliwiające poprawę praktyk odpowiedzialnych społecznie

Wnioski z badania Polscy menedżerowie (80%) znacznie częściej niż w innych krajach postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu jako etyczne działanie Znacznie rzadziej (mniej niż 1/5 polskich respondentów) wskazują na rozumienie odpowiedzialnego biznesu jako relacje z interesariuszami i rozwiewanie ich obaw. Ten ostatni wynik był najczęściej wskazywany przez badanych menedżerów na Słowacji i Węgrzech. Bardzo podobnie w badanych krajach są definiowani główni interesariusze firmy. We wszystkich krajach pierwsze trzy wskazywane grupy to: akcjonariusze, klienci i pracownicy, choć występują nieznacznie różnice we wskazaniach procentowych.

Wnioski z badania cd.   Duże podobieństwa występują również w zakresie definiowania głównych barier i ryzyka związanego z wprowadzaniem zasad odpowiedzialnego biznesu. Wskazywane zagadnienia są związane głównie z finansami: wyższe koszty, negatywny wpływ na rentowność czy brak przełożenia na sukces finansowy. Często wskazywany jest brak odpowiednich przepisów, co może dziwić w obliczu faktu, że badani menedżerowie właściwie w małym stopniu oczekują wsparcia rządu (najrzadziej jednak liczą na niego w Polsce). W Polsce też, mówiąc o wpływie polityki rządu na inwestycje w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu, określa się go zdecydowanie negatywnej w porównaniu z innymi badanymi krajami.

www.odpowiedzialnybiznes.pl Forum Odpowiedzialnego Biznesu Warszawa, ul. Myśliwiecka 10/2 e-mail: biuro@fob.org.pl