na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Konkurs na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych (POWUZ) 1. Powiat: Kraków 2. Nr POWUZ: II 3. Miejsce POWUZ: Szkoła Podstawowa nr 25 w Krakowie 4. Przedmiot: Język angielski 5. Symbol grupy: SP-JA-GR 2 Imię i nazwisko nauczyciela: Joanna Buksa
Grupa realizująca projekt : Julia Jędryczko Elise Alvarez Marcin Kania Jaromir Wojakowicz Małgorzata Ćwiklik Gabriela Szuta Agnieszka Rębacz Magdalena Dziduch
Jak jest obchodzony Dzień Flagi w poszczególnych krajach świata? Moduł: IX The Flag Day Temat projektu: Jak jest obchodzony Dzień Flagi w poszczególnych krajach świata? Czas realizacji : 10 godzin – 2 spotkania
Cele operacyjne projektu: - uczeń doskonali i rozwija sprawności językowe czytając, robiąc notatki, przygotowując prezentacje oraz opracowując w formie pisemnej i ustnej materiały dotyczące symboli narodowych poszczególnych państw, ich genezy i symboliki oraz sposobów obchodzenia Dnia Flagi w różnych krajach świata - uczeń poznaje i stosuje słownictwo związane z opisem symboli narodowych, historią ich powstania oraz słownictwo związane z obchodami świąt narodowych -uczeń stosuje, doskonali i uzupełnia słownictwo związane z żywieniem, kuchniami różnych narodów, ubraniami, tradycjami i zwyczajami - uczeń ćwiczy zdania w czasach przeszłych Past Simple i Past Continuous oraz czasie teraźniejszym Present Simple - uczeń stosuje konstrukcje There is.../There are i stronę bierną oraz tryb rozkazujący - uczeń szuka, selekcjonuje i opracowuje informacje dotyczące symboli narodowych, ich symboliki i genezy oraz informacji o różnych formach obchodów Dnia Flagi na świecie - uczeń jest świadomy znaczenia symboli narodowych oraz form godnego obchodzenia świąt narodowych w życiu każdego narodu uczeń uczy się szacunku dla symboli narodowych uczeń poprzez pracę w grupie uczy się budować prawidłowe relacje interpersonalne z rówieśnikami uczeń uczy się odpowiedzialności i sumienności w wykonywaniu podjętych przez siebie zadań.
Problemy szczegółowe (badawcze) do tematu projektu: - Jakie są symbole narodowe różnych krajów świata ? - Jak i kiedy powstały symbole narodowe w różnych krajach świata ? - Jakie są różnice pomiędzy symbolami narodowymi różnych krajów ? - Co reprezentują kolory i symbole na flagach różnych państw ? - Kiedy obchodzony jest Dzień Flagi i inne święta narodowe w różnych krajach świata ? - Jak obchodzony jest Dzień Flagi i inne święta narodowe w różnych krajach świata ? - Jakie uroczystości odbywają się w Dniu Flagi w różnych krajach świata ? - Jakie są typowe potrawy i napoje przygotowywane na obchody Dnia Fagi oraz innych świąt narodowych w różnych krajach świata i jak je przyrządzić? - Jakie ubrania lub stroje narodowe noszą ludzie różnych krajów świata podczas obchodów dnia flagi i innych świąt narodowych ? - Jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy obchodami dnia flagi w różnych krajach świata ?
Prezentujemy potrawy narodowe… samodzielnie wykonane
Z flagami państw poradziliśmy sobie znakomicie; niektórzy (Magda ) odkryli swój talent graficzny
Flagi państw zamieniły naszą salę w międzynarodową arenę
Marcin i Jaromir przygotowują prezentację z flagami wybranych państw
Wszstkie cele projektu zostały osiągnięte, a złożenia zrealizowane Wszstkie cele projektu zostały osiągnięte, a złożenia zrealizowane. Wszyscy bardzo sumiennie wykonali przydzielone zadania, co w efekcie końcowym złożyło się na prezentację wszystkich uczniów na forum grupy. Prezentacja miała formę programu telewizyjnego, w którym każdy z uczniów zaprezentował obchody Dnia Flagi w wybranych przez siebie krajach oraz sposobów wykonania tradycyjnych potraw przygotowywanych w tym dniu ( prezentacja w języku angielskim). Świetnie się bawiliśmy, poznaliśmy przepisy na nowe, często egzotyczne potrawy, dowiedzieliśmy się wiele na temat kultury, tradycji wybranych państw, a wszystko to potrafimy opowiedzieć w języku angielskim