Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
ZARZĄDZAJ JAKOŚCIĄ SWOJEGO ŻYCIA zgodnie z normą ISO 9001:2008
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZBIERAMY DARY RZECZOWE: odzież, obuwie, zabawki, książki, słodycze, żywność długoterminową, ziemiopłody DARY PRZEKAZANE ZOSTANĄ DZIECIOM POTRZEBUJĄCYM.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Studium Przypadku (case study)
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W RÓŻNYCH FORMACH AGONISTYKI SPORTOWEJ
Oferta edukacyjna Gimnazjum Sportowe 2010/2011. W nowoczesnych społeczeństwach ery globalizacji sport jest jedną z ważnych wartości kulturowych, wpływających.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Dlaczego warto studiować na Akademii Morskiej w Gdyni?
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Młodzież i jej autorytety
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Stowarzyszenie Kofe(m)ina
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Samorząd Uczniowski.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
,,Mój zawód”,,Mój zawód”. Bibliotekarz znany wśród młodzieży jako cicha podstarzała osoba, której zadaniem jest podać i odłożyć książkę na miejsce. Jednak.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
OBSZAR I – EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ WYMAGANIE 1.3- UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Dziecko romskie w szkole
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Zapis prezentacji:

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Politechnika Łódzka Wydział Organizacji i Zarządzania Koło Naukowe Zarządzania Produkcją i Konsultingu Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Anna Czerniak Aurelia Świąder

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Agenda Wprowadzenie Cel badania Metody badań Próba badawcza Wyniki badań Wnioski Sylwetki sławnych menedżerów Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 2

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wprowadzenie „Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek.” Janusz Korczak Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 3

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Cel badania Określenie najważniejszych czynników z okresu edukacji podstawowej mających wpływ na rozwój kariery menedżerskiej. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 4

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Metoda badań Instrumentalne case study – empiryczne badania pojedynczego przypadku. Wykorzystanie wielu źródeł i materiałów: wywiad swobodny, obserwacje, analiza źródeł zastanych: periodyki biznesowe, biografie badanych, informacje zawarte w Internecie. Możliwość przeniesienia wniosków na szerszą zbiorowość. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 5

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Próba badawcza Wywiady z menedżerami 25 osób Analiza biografii znanych osób 30 osób Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 6

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Próba badawcza Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 7

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wyniki badań Marzenia z dzieciństwa respondentów: kariera lekarza, kariera modelki, lot w kosmos, bycie księdzem, bycie żołnierzem, bycie strażakiem. Amerykańskie badania wykazały, że 96% dzieci czteroletnich darzy siebie wielkim szacunkiem i ma silny obraz siebie. Do 18 roku życia, jedynie 5% ma nadal dobre wyobrażenie o sobie. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 8

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wyniki badań Aż 60% respondentów uważa, że byli oni bardzo dobrymi uczniami. Nikt nie przyznał się do słabych osiągnięć w nauce. Prawie 8 osób na 10 ujawniło, że czytało w dzieciństwie książki nie będące lekturami szkolnymi. Czy to jednak jest prawda? Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 9

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wyniki badań 94% badanych osób, dla których łatwiej przyswajalne były przedmioty ścisłe wybrało uczelnie techniczne. Badania dowodzą, iż osoby z umysłami „ścisłymi” łatwiej uczą się przedmiotów humanistycznych. Ta zależność niestety nie działa w drugą stronę. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 10

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wyniki badań Udział w zajęciach pozalekcyjnych zdeklarowało aż 92% respondentów z czego aż 69% pełniło różne funkcje szkolne takie jak: przewodniczący samorządu szkolnego, przewodniczący samorządu klasowego, studenckiego, przewodniczący kół naukowych, skarbnik. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 11

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wnioski z badań Dzisiejsi menedżerowi: byli kreatywnymi uczniami, czytali książki nie będące lekturami, w większości lubili ścisłe przedmioty, czynnie uprawiali sport rozwijający rywalizację i cechy przywódcze, brali czynny udział w zajęciach pozalekcyjnych, studiowali dwa lub więcej kierunki (ok.60%), w większości kończyli studia, kontynuowali naukę po studiach i wydawali książki i publikacje. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 12

Wnioski ze źródeł obcych Menedżerami zostają osoby, które : w dzieciństwie automatycznie stawały się liderami grupy, są relatywnie wysokie i o miłej aparycji, wywodziły się z rodzin średniolicznych (troje dzieci w rodzinie), były najczęściej najstarsze z rodzeństwa, pochodziły z rodzin o rygorystycznym wychowaniu, rozwinęły w dzieciństwie inteligencję emocjonalną i duchową, miały skłonności do dominacji, ambicje, agresywność, zdolności retoryczne i elokwencje. Należy pamiętać o różnicach w zarządzaniu pomiędzy płciami. Kobiety zorientowane są bardziej na ludzi, mężczyźni natomiast na cele. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 13

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Wytyczne Większa ilość zajęć pozalekcyjnych rozwijających wyobraźnię, Wprowadzenie w szkołach zajęć z podstaw logiki i filozofii, Położenie większego nacisku na zajęcia sportowe, Zachęcanie dzieci i młodzieży do udzielania się w organizacjach szkolonych i poza szkolnych, Duży nacisk na naukę języków obcych od najmłodszych lat (kilku jednocześnie) - korelacja z nauczaniem matematyki, Wprowadzenie w szkołach zajęć określających role w grupie zwłaszcza przywództwo. http://illinoisearlylearning.org/tipsheets-pol/leader-pol.pdf Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 14

Sylwetki znanych menedżerów Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 15

Sylwetki znanych menedżerów Co ich łączy? bardzo dobre wyniki w nauce, angażowanie się w działalność organizacji szkolnych i poza szkolnych, różnorodne zainteresowania, solidne wykształcenie, wiara w siebie, pielęgnowanie swoich pasji. Co ich dzieli? pochodzenie, odmienny sposób wychowania przez rodziców, sytuacja materialna. Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 16

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Światem rządzą TECHNOKRACI Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 17