Kontrakt menedżerski
Spis treści Definicja Elementy Rodzaje Zalety Wady
Definicja kontraktu menedżerskiego Kontrakt menedżerski to umowa cywilnoprawna, na mocy której przyjmujący zlecenie (zarządca) zobowiązuje się za wynagrodzeniem, do stałego wykonywania czynności zarządu przedsiębiorstwem zleceniodawcy (przedsiębiorcy) w jego imieniu i na jego rzecz.
Elementy kontraktu menedżerskiego przedmiot umowy, obowiązki stron, odpowiedzialność zarządzającego, zadania do wykonania i kryteria oceny efektywności ich realizacji, samodzielność zarządzającego, czas trwania umowy, wynagrodzenie i dodatki motywacyjne, elementy socjalne, złoty parasol, czyli odprawa.
Rodzaje kontraktów menedżerskich kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach państwowych kontrakty menedżerskie w jednoosobowych spółkach Skarbu Państwa umowy o zarządzanie majątkiem Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach prywatnych
Zalety kontraktu menedżerskiego duża swoboda w ich tworzeniu kontrakt menedżerski może być zawarty w formie umowy o pracę lub umowy prawa cywilnego, menedżer negocjuje swoje przywileje i obowiązki, pensja menedżera zwykle składa się z części stałej i zmiennej, uzależnionej od wyników, "złote parasole"
Wady kontraktu menedżerskiego menedżerowie na kontraktach opodatkowani są tak samo jak zwykli pracownicy. zakaz konkurencji odpowiedzialność menedżera z tytułu sprawowania zarządu opiera się na zasadzie winy
Bibliografia Kozioł L., Motywacja w pracy, determinanty ekonomiczno- organizacyjne, s. 199-209 Kozioł L., Doskonalenie systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie, s. 117-131 http://mfiles.pl/pl/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna