Kontrakt menedżerski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bądź świadomym konsumentem
Advertisements

Prawo cywilne dla menedżerów sprzedaży
Podstawy Prawne Biznesu
Dr Monika Mucha doradca podatkowy
Umowy o pracę umowy cywilne i kontrakt menedżerski
Jak w kryzysie zarządzać pracownikami? Letnie Warsztaty Lewiatana
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
PRAWNE FORMY DZIAŁANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ.
FORMY ZATRUDNIENIA.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Formy organizacyjno – prawne przedsiębiorstw
ZAKAZ KONKURENCJI W TRAKCIE I PO USTANIU STOSUNKU PRACY
Prywatyzacja przedsiębiorstw
Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
Stypendium Marii Curie
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
Formy organizacyjno-prawne działania przedsiębiorstw
Umowa zlecenia Umowa o dzieło Umowa agencyjna
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Podstawa prawna prowadzenia działalności gospodarczej
ZAKŁADANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Prawdy oczywiste Delegacje cz. 4 Delegacja przy umowie o dzieło lub zlecenie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
Formy zatrudnienia na rynku pracy
PRZEKSZTAŁCENIE SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO W SPÓŁKĘ
FORMY PRAWNO-ORGANIZACYJNE I WŁASNOŚCIOWE ORGANIZACJI
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Umowy cywilnoprawne związane z pracą
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Zarządzanie zagrożeniami
STOSUNEK PRACY Dr Jacek Borowicz.
Zasada swobody umów Typy umów
CO TO TAKIEGO Statut?.
Pozycja (prawa i obowiązki) doradców restrukturyzacyjnych w prawie restrukturyzacyjnym Założenia i cele ustawodawcy przy tworzeniu instytucji doradców.
Spółka jawna: „najbardziej osobowa” podstawa innych spółek osobowych; wspólnikami mogą być osoby fizyczne i inne podmioty, np. spółki kapitałowe.
Dr Jacek Borowicz. Art. 22. § 1. kodeksu pracy prawa Pracownik i Pracodawca obowiązki.
Status radnego Mgr Michał Kiedrzynek.
POJĘCIE PRZEDSIĘBIORCY W PRAWIE POLSKIM
Umowa zlecenia Pełnomocnik Forma 734 /2 kc Zastępca pośredni
Praca i relacje między pracownikiem a pracodawcą..
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Prawo pracy.
Warszawa, 27 stycznia 2016 r. Maciej Balcerowski
Podstawy prawa cywilnego
Formy zatrudniania pracowników. Prawa i obowiązki pracodawców i pracowników. Materiał pomocniczy dla nauczyciela. Autorka: Krystyna Nowak Projekt jest.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
„Umowy na rynku pracy” Marta Maciejuk radca prawny
3. SPÓŁKA JAKO ELEMENT NADZORU KORPORACYJNEGO
Mienie państwowe i jego prywatyzacja
UMOWA KOMISU Literatura:
Prowadzący: dr Joanna Kuźmicka-Sulikowska
Prawo cywilne z umowami w adm 2 Podmioty. Udział w obrocie gospodaczym
UMOWA SPEDYCJI Literatura:
Prawo cywilne z umowami w administracji 4 - zawarcie umowy. Tryby
UMOWA AGENCYJNA Literatura:
STOSUNEK PRACY Dr Jacek Borowicz.
DEPOZYT NIEPRAWIDŁOWY
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
Umowa Komisu Dorota Wieczorkowska
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
INTER Partner Nowe klauzule od 1 października 2018.
STOSUNEK PRACY Dr Jacek Borowicz.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
STOSUNEK PRACY Dr Jacek Borowicz.
Zapis prezentacji:

Kontrakt menedżerski

Spis treści Definicja Elementy Rodzaje Zalety Wady

Definicja kontraktu menedżerskiego Kontrakt menedżerski to umowa cywilnoprawna, na mocy której przyjmujący zlecenie (zarządca) zobowiązuje się za wynagrodzeniem, do stałego wykonywania czynności zarządu przedsiębiorstwem zleceniodawcy (przedsiębiorcy) w jego imieniu i na jego rzecz.

Elementy kontraktu menedżerskiego przedmiot umowy, obowiązki stron, odpowiedzialność zarządzającego, zadania do wykonania i kryteria oceny efektywności ich realizacji, samodzielność zarządzającego, czas trwania umowy, wynagrodzenie i dodatki motywacyjne, elementy socjalne, złoty parasol, czyli odprawa.

Rodzaje kontraktów menedżerskich kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach państwowych kontrakty menedżerskie w jednoosobowych spółkach Skarbu Państwa umowy o zarządzanie majątkiem Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach prywatnych

Zalety kontraktu menedżerskiego duża swoboda w ich tworzeniu kontrakt menedżerski może być zawarty w formie umowy o pracę lub umowy prawa cywilnego, menedżer negocjuje swoje przywileje i obowiązki, pensja menedżera zwykle składa się z części stałej i zmiennej, uzależnionej od wyników, "złote parasole"

Wady kontraktu menedżerskiego menedżerowie na kontraktach opodatkowani są tak samo jak zwykli pracownicy. zakaz konkurencji odpowiedzialność menedżera z tytułu sprawowania zarządu opiera się na zasadzie winy

Bibliografia Kozioł L., Motywacja w pracy, determinanty ekonomiczno- organizacyjne, s. 199-209 Kozioł L., Doskonalenie systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie, s. 117-131 http://mfiles.pl/pl/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna