Czy wykładowcy i studenci są gotowi na otwartość? Marcin Grynberg IBB PAN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
uczyć się języka angielskiego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Rodzic jako doradca zawodowy
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI. Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI Akademia Młodych Noblistów Konferencja Olsztyn Prof. Mirosław Grewiński.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Okręgowa Izba Radców Prawnych w Kielcach Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach Stowarzyszenie.
Założenia PROJEKTU
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Zespół Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
TIK w pracy nauczyciela
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
Małe dziecko w systemie edukacji
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Pola i fale: Ćwiczenia 5: Fala płaska w ośrodku bezstratnym
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Moja wymarzona szkoła Autor: Weronika Wałaszek. Spis treści 1. Wstęp 2. Dyrektorzy 3. Nauczyciele 4. Plan Lekcji 5. Wolne dni.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Zapis prezentacji:

Czy wykładowcy i studenci są gotowi na otwartość? Marcin Grynberg IBB PAN

student

dom

Posłuszeństwo49%16% Podmiotowość41%77% Wyobraźnia20%57% World Values Survey

przedszkole

wieś 37,5% głównie 6-latki krótko miasto 75,9% 3–6 -latki dłużej

wieś vs. miasto

szkoła

rola MEN powolne reakcje na zmiany w świecie brak procedur dla nauczycieli brak zachęt do efektywnych szkoleń dla nauczycieli brak współpracy szkół z naukowcami

coraz lepiej wykształceni, ale za krótkie kursy sfrustrowani technologicznie zacofani nauczyciele

nuda stres brak wzorców brak umiejętności wyższych ALE: doceniają uczniowie

stres uczeńnauczyciel

nakłady

* przepracowani * niedokształceni * sfrustrowani * nakierowani na model patentowy - wykład i ćwiczenia wykładowca

nie dostają tego, czego i jak oczekują s tudia to szkółka nie widzą głębszego sensu kształcenia się nie pytają nie umieją współpracować studenci

wnioski u czniowie nie widzą sensu w uczeniu się, brak im aktywności, pracy w grupach i poczucia odpowiedzialności, s tudenci nie widzą sensu w tym, co robią, d o uczniów i studentów nie mówi się ich językiem, w ykładowcy rzadko odchodzą od wykładu, w szyscy się boją.

przyszłość Miękko –rozmawiać ze sobą, rozwiązywać konflikty –pracować zespołowo –wzbudzać ciekawość –moderować lekcje i radzić sobie z grupą Twardo –współczesne metody – gry, symulacje, wizualizacje –podpowiedzi dla nauczycieli –prawdziwe projekty szkolne

przyszłość praktycznie (specjalnie dla bibliotekarzy) uczniów na uczelnie Studenci uczą uczniów Otwarte treści studentów dla studentów

podziękowania Instytut Badań Edukacyjnych, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku, Monika Koblak, nauczycielka w Liceum z Maturą Międzynarodową im. I. Bergmana w Warszawie, rysunki: tymek borowski/czosnekstudio.comczosnekstudio.com pokłon dla moich uczniów, przedszkolaków i studentów

ź ródła Instytut Badań Edukacyjnych html?showall=&start=1http://eduentuzjasci.pl/pl/raport-o-stanie-edukacji html?showall=&start=1 World Values Survey 1. Wikimedia Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku 1.Stres wśród dzieci i młodzieży - skala zjawiska w województwie podlaskim (