„POSTAW NA RODZINĘ”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

"Kącik Rodzinny" – zabawa i edukacja dla dzieci i matek
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
ZNACZENIE RODZINY W ŻYCIU DZIECKA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Prezentacja multimedialna
„Czym skorupka za młodu...”
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
A PROBLEM UZALEŻNIEŃ OD NARKOTYKÓW
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROGRAM WYCHOWAWCZY.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Poradnik szczęśliwej rodziny
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Rodzina - Źródłem życia, szacunku I miłości.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
RODZINA.
POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W POSŁUDZE CARITAS KIELECKIEJ Kielce, 22 października 2009 r.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
środowisko wychowawcze
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

„POSTAW NA RODZINĘ”

W JAKIM CELU ? czyli zasadność omawianego programu: Już pierwszy punkt Ustawy o Systemie Oświaty stwierdza, że szkoła winna wspierać rodzinę w jej wychowawczej roli; Uświadamiać ogromną rolę rodziny w prawidłowym rozwoju dziecka; Uwrażliwiać na potrzeby, relacje i realizację zaspokajania podstawowych potrzeb dziecka.

DEFINICJA RODZINY: rodzina - jest podstawową komórką społeczną; rodzina - jest najstarszą i najbardziej podstawową formą współżycia ludzi; rodzina – to wzajemne więzi między jej członkami; rodzina – to system o wyraźnej strukturze i zależnościach w zaspokajaniu podstawowych potrzeb jej członków.

Podstawowe funkcje i potrzeby rodziny: funkcja prokreacyjna; f. ekonomiczna; f. opiekuńcza; f. socjalizacyjna; f. wychowawcza; f. kulturowa; f. stratyfikacyjna; f. religijna; f. rekreacyjna. potrzeby uczuciowe; p. bezpieczeństwa; p. poznawcza; p. aktywności; p. samodzielności, wzrostu, rozwoju; p. kontaktu społecznego; p. przynależności; p. akceptacji; p. poczucia sensu życia/duchowa.

W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI TO WŁAŚNIE RODZICE SĄ ODPOWIEDZIALNI ZA REALIZACJĘ POTRZEB SWOICH DZIECI !!!

STRUKTURA RODZINY:

Mnogość relacji w rodzinie dodatkowo ją ubogaca.

ZASADY POZYTYWNEGO WYCHOWANIA: Akceptacja Docenianie Okazywanie uczuć Dostępność Obliczalność Autorytet

ZASADY POZYTYWNEGO WYCHOWANIA C.D. Akceptacja – syn może być podobny do ojca, a córka do matki, ale równie dobrze dzieci mogą stanowić zupełne indywidualności względem swoich rodziców. Akceptacja buduje poczucie bezpieczeństwa i przeświadczenie, że jest się kochanym takim jakim się właściwie jest. Ad.2 Docenianie – rodzice powinni doceniać nawet najmniejsze sukcesy dzieci i sami uczyć swe pociechy doceniania czynów innych. Docenianie swoich dzieci i ich czynów buduje postawę wdzięczności i umiejętnego odczytywania wartości.

ZASADY POZYTYWNEGO WYCHOWANIA C.D. Okazywanie uczuć – przykład rodziców okazujących sobie pozytywne uczucia uczy dzieci okazywania swoich uczuć względem innych. Okazywanie uczuć niweluje niepotrzebną atmosferę niezrozumienia, napięcia i stresu. Ad.4 Dostępność – bycie otwartym na wspólne spędzanie czasu, na zabawy, pomoc w lekcjach, czyli przebywanie z dziećmi rodzi poczucie bezpieczeństwa i bycia kochanym. Dostępność eliminuje przekonanie, że dziecko jest pozostawione same sobie, niekochane, czy niepotrzebne.

ZASADY POZYTYWNEGO WYCHOWANIA C.D. Obliczalność – panowanie nad sobą, zachowania adekwatne do sytuacji, a także prawidłowe reakcje rodziców uczą dzieci. Obliczalność buduje prawidłowe postawy i zachowania dzieci, chroniąc przed brakiem kontroli i nieobliczalnymi poczynaniami. Ad.6 AUTORYTET – wzajemny szacunek, zrozumiałe postępowanie i konsekwentne działania budują autorytet rodzica w oczach dziecka.

GDY ZAISTNIEJE PROBLEM powiadom Policję Ośrodek Pomocy Społecznej instytucje odpowiedzialne za przeciwdziałanie przemocy domowej skorzystaj z Niebieskiej Linii (0 801 12 00 02) skontaktuj się z poradnią leczenia odwykowego skorzystaj z pomocy świetlicy socjoterapeutycznej ZORIENTUJ SIĘ dobro Twojej rodziny jest najważniejsze!

IDŹ ZA PRZYKŁADEM ŚWIĘTEJ RODZINY

KILKA PRAKTYCZNYCH PORAD Rozmawiaj z dziećmi, mów często jak ważne i kochane są dla Ciebie. Utrzymuj z nimi dobry kontakt, przypominaj, że zawsze mogą na Ciebie liczyć. Podkreślaj, że rodzina jest najważniejsza na świecie, a dzieci stanowią jej istotną część. Nie bądź pobłażliwy, ani surowy dla swoich pociech ale staraj się zachowywać równowagę. Każdą wolną chwilę spędzajcie aktywnie razem z rodziną, bo właśnie tak powinno być!

UDZIAŁ SZKOŁY Warsztaty umiejętności wychowawczych; Kampania „Cała Polska czyta dzieciom”; Kampania z USA „Family Day”; Angażowanie się w pasje swoich dzieci; Działania w imprezach szkolnych, wydarzeniach sportowych, piknikach; „Postaw na rodzinę” czyli stały, systematyczny kontakt i współpraca Rady Pedagogicznej z rodzicami i dziećmi…

PODSUMOWANIE Rodzicu nigdy nie zapominaj, że jesteś dla dziecka najważniejszy! Potrzebuje ono Twojej bliskości i wsparcia! Poświęcaj dziecku jak najwięcej czasu, aby nauczyło się troszczyć o innych, okazywać im szacunek i budować relacje przyjaźni. Poprzez rodzinę Twoje dziecko uczy się otaczającego świata. KAŻDEGO DNIA BUDUJ DOBRE, TWÓRCZE ŻYCIE SWOICH DZIECI !!!

prezentacja przygotowana przez Katarzynę Kowalską w oparciu o Poradnik dla nauczycieli pt. „Postaw na rodzinę” Jolanty Terlikowskiej Bądkowo, dn. 15.04.2011 r.