Jak przygotować i zamieścić relację w serwisie ?
Zapoznaj się z przykładowymi prezentacjami klikając w linki: Biblioteka we współczesnym świecie zwróć uwagę, że jest to skończona całość, można zrozumieć, o co chodzi bez konieczności wysłuchania osoby prezentującej Biblioteka we współczesnym świecie Aaa… marka potrzebna od zaraz Akcja promocyjna muzeum – zwróć uwagę, że filmik umieszczony w serwisie YouTube jest elementem prezentacji w prezi Akcja promocyjna muzeum to innowacyjne narzędzie do tworzenia prezentacji… obsługiwane w języku angielskim
wejdź na kliknij sign up, aby rozpocząć zakładanie konta pierwszy krok – utwórz swoje konto
Do wyboru masz konta bezpłatne i płatne, zachęcamy do wyboru opcji bezpłatnej (Public), która umożliwia tworzenie prezentacji w Internecie i wykorzystywanie swoich prezentacji w wersji off-line (bez dostępu do Internetu). Opcja bezpłatna (Public) – nie wymaga uiszczania opłat, posiada limit pamięci do 100 MB, każda Twoja prezentacja utworzona na koncie typu Public będzie widoczna i dostępna dla innych w serwisie prezi.com Warto oczywiście znać regulamin korzystania z serwisu dostępny tutaj Kliknij Get, aby rozpocząć rejestrację swojego konta.
Po kliknięciu Get znajdziesz się na stronie do rejestracji konta. Podaj swoje imię, nazwisko oraz adres (podany adres będzie Ci służył jako nazwa użytkownika). Wymyśl hasło i powtórz hasło (i zapisz je sobie). Zaznacz, że zgadzasz się z warunkiem Rozumiem, że wszystkie moje prezentacje prezi będą publikowane w serwisie prezi.com/explore i zgadzam się z regulaminem serwisu. Kliknij Register and Continue.
Po zarejestrowaniu na Twoim ekranie pojawi się propozycja wyświetlenia 3 krótkich lekcji: Learn Prezi now/naucz się Prezi oraz inspiracje: Get inspired/ zainspiruj się. Zachęcamy do pooglądania filmików instruktażowych oraz obejrzenia kilku prezentacji z działu Get inspired. Możesz także pominąć ten krok po prostu wyłączając to okienko. drugi krok – popróbuj…
Tak wygląda Twoje konto do tworzenia prezi-prezentacji. Jesteś w dziale Your prezis/Twoje prezi. Łatwo możesz przejść do działu Learn/Naucz się lub do działu Explore/Odkrywaj.
Teraz chwila na zabawę, zachęcamy do przejrzenia kilku prezentacji w dziale Explore lub poszukania prezentacji w wyszukiwarce – spróbuj wpisać słowa: biblioteka, lub inne, które przychodzą Ci do głowy. Obejrzyj, jakie prezi robią inni.
Zastanów się, jak chcesz zilustrować swoją prezi: wybierz zdjęcia, grafiki i zgromadź je w jednym folderze – będzie Ci łatwiej przenosić je do prezi, rozrysuj na kartce kolejne punkty swojej prezentacji, pamiętaj - Twoja relacja powinna być skończoną całością, a jej automatyczne przeglądanie nie powinno trwać więcej niż 3 minuty (w dalszej części dowiesz się, jak sprawdzić automatyczny czas wyświetlania). trzeci krok… przygotuj materiały
Wejdź do działu Your prezi i kliknij New prezi / nowe prezi. Pojawi się pole, w którym wpisujesz tytuł prezentacji i kolejne, w którym opisujesz,o czym jest prezentacja. czwarty krok… tytuł i opis Przemyśl dobrze treść tych pól – po ukończeniu Twoje prezi zostanie w Internecie - warto, aby ktoś, kto się na nie natknie, uzyskał rzetelną informację. Zauważ, że nie ma zbyt wiele miejsca na tytuł i opis, pamiętaj - nie stosuj niezrozumiałych skrótów typu GBP, MiPBP… Teraz możesz kliknąć New prezi / nowe prezi.
Po kliknięciu New prezi/nowe prezi na ekranie pojawi się wybór gotowych szablonów. Rekomendujemy korzystanie z pustego prezi – Blank – jeżeli zaznaczysz Blank, na dole pojawi się polecenie Start editing/Zacznij edycję. piąty krok… tworzysz!
Twórcy Prezi dużą wagę przywiązują do pokazania, jak proste i intuicyjne jest to narzędzie, możesz skorzystać z krótkiego poradnika (zachęcamy) lub go wyłączyć. Ważne! Przy pracy nad prezi konieczne jest posiadanie dostępu do internetu oraz myszki z funkcją scroll – przewijaka. szósty krok… tworzysz :-)
Zachęcamy – pobaw się czystą planszą, przesuń planszę w górę, w dół, w prawo lub w lewo – przytrzymując lewy klawisz myszki. Przewiń przewijak w myszce i zobacz, jak to działa. Zauważ, że tytuł i opis nadane przez Ciebie na początku, są już tutaj widoczne. Skorzystaj z opcji powiększenia i pomniejszenia dostępnej po prawej stronie ekranu – ten sam efekt uzyskasz używając przewijaka w myszce.
Jesteś w pustym prezi - pojawia się polecenie Kliknij gdziekolwiek i wpisz ideę.
Bąbel Frame czyli ramka - służy do grupowania kilku obiektów, poniżej ramkę stanowi ciemniejsze szare tło, na którym znajdują się dwa obiekty: 1) kółko, 2) tekst – dzięki temu w prezi pokazywane są razem.
Insert służy do umieszczania w prezi Twoich własnych plików – zdjęć, grafik, filmików. Daje też możliwość wykorzystania gotowego schematu lub odręcznego rysowania linii. W tle widać umieszczone już logo.
Bąbel Path (ścieżka) służy do zaplanowania kolejności wyświetlania obiektów umieszczonych przez Ciebie na planszy. Wybierasz obiekt, który chcesz pokazać jako pierwszy, potem kolejny i tak dalej… Poniżej widać już całą ścieżkę (na niebiesko, z numerami). dolny pasek pokazuje elementy w wybranej przez Ciebie kolejności. W każdej chwili możesz zmienić kolejność przesuwając elementy w pasku, skasować element lub całą ścieżkę i zacząć od nowa.
Każda zmiana w prezi jest zapisywana automatycznie. W każdej chwili możesz przerwać pracę nad prezi klikając w polecenie exit.
Po zakończeniu prac nad zawartością prezi, należy zdecydować o ustawieniach Allow copy – rekomendujemy opcję Public & allow copy – oznacza publikację w serwisie prezi i możliwość zapisywania kopii przez innych. Tytuł i opis możesz edytować. siódmy krok – ustawienia końcowe
Oglądając swoje prezi, skorzystaj z opcji autoplay – automatycznego odtwarzania i upewnij się, że pokaz z użyciem tej opcji nie trwa dłużej niż 3 minuty. Najważniejsze polecenia w dolnym pasku to: Edit prezi – pozwala powrócić do edycji, Download – pozwala zapisać w pamięci komputera finalną wersję i wykorzystywać ją w wersji off-line – np. jako prezentację.
ósmy krok – podaj link do swojego prezi w formularzu konkursowym Wystarczy, że skopiujesz link i podasz go w odpowiednim miejscu formularza konkursowego.
WAŻNE: Jeśli w relacji zostały wykorzystane zdjęcia lub wypowiedzi osób niepełnoletnich, to na końcu relacji powinno pojawić się zdanie: Wizerunek dzieci w materiale wykorzystany został za wiedzą i zgodą ich opiekunów prawnych.
Przygotuj swoją relację w A my zachęcamy do kliknięcia tutaj. kliknięcia tutaj