KALAMBURY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SERDECZNIE WITAMY.
Advertisements

PROTOKÓŁ LIBERO. PRZEPISY 26 ASYSTENT SEKRETARZA 26.2 OBOWIĄZKI - Zapisuje zastępowanie zawodników z udziałem Libero.
Ten slajd skasuj Pokaz | Przejście slajdu Pokaz | Przyciski akcji
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License. KOORDYNATOR EUROPEJSKI KOORDYNATOR POLSKIEJ EDYCJI PARTNERZY PATRONI Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie.
26 maja dzieci z IB zaprosiły do szkoły swoje mamy, aby podziękować im za trud włożony w wychowanie.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2010
Water.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Prezentacja multimedialna dla uczniów
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
„Lekturomaniacy”.
Sprawdzian szóstoklasisty
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Piłka nożna.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Opracowanie: Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
CZAS PAST CONTINUOUS.
One tale one game one dance one recipe
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
WYKONANIE: Julia Książek Wiktoria Jelonek Dominik Porowski Krzysztof Kąkol Jakub Wojciechowski Opiekun: Beta Szewc.
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Podstawowe zasady dobrej i czytelnej prezentacji ZAPAMIĘTAJ
POLSKA GRA JĘZYKOWA „MÓJ PIERWSZY QUIZ”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Sprawdzian szóstoklasisty
Present simple Czas teraźniejszy.
Sport is health!.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
„Z” jak… odcinek 2.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
Present simple Czas teraźniejszy.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
Organizacja i przeprowadzanie
KODEKS 2.0 SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W INOWROCŁAWIU.
1.Teleturniej „Trzymaj Formę” będzie rozłożony na 3 ciekawe etapy. 2.Zostaniecie podzieleni na 4 kolorowe drużyny 3. Każdy kto wykrzyczy prawidłową odpowiedź.
Gramy w kalambury Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Hipertekst i poezja. Hiperpoezja  Hipertekstualne wiersze nazywane są wierszami kinetycznymi lub trójwymiarowymi.  Jednym znajczęściej publikujących.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SPRAWDZIAN 2016 INFORMACJE DLA RODZICA. TERMIN SPRAWDZIANU Główny: 5 kwietnia 2016r. Dodatkowy: 2 czerwca 2016r. UCZNIOWIE KLAS SZÓSTYCH PRZYCHODZĄ DO.
Zmysł smaku. Zmysł smaku – odgadywanie smaku z zawiązanymi oczami Wybierzcie osobę, która jako pierwsza założy sobie opaskę na oczy i nie będzie podglądać.
XIII kółko języka francuskiego 10 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; wdrażanie do systematyczności (m.in. W prowadzeniu zeszytu),
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
100 English Idioms & Proverbs Visualisation
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
Opracowała Katarzyna Mędrzycka. Sprawdź jaka przeglądarka jest na Twoim stanowisku?
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

KALAMBURY

KALAMBURY to drużynowa gra towarzyska KALAMBURY to drużynowa gra towarzyska. Zasadniczym elementem zabawy jest odgadywanie haseł. W każdej kolejce każda drużyna odgaduje hasło przedstawiane przez jednego z członków drużyny – hasło losowane jest od drużyny przeciwnej. Hasła przedstawiane są gestami (pantomima) lub rysunkami (elementy rebusu). Zarówno podczas pokazywania, jak i rysowania nie wolno używać słów ani wydawać innych dźwięków, podpowiadających hasło. Podczas rysowania nie można ponadto uciekać się do gestów ani pisać wyrazów, poszczególnych liter/cyfr. Więcej informacji” http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalambury

Podzielcie się na 2 drużyny Podzielcie się na 2 drużyny. Drużyna powinna składać się z minimum 3 osób (w większym gronie łatwiej zgadywać hasła i jest przy tym więcej zabawy). Pobierzcie swój zestaw haseł do pokazywania/rysowania – na każdą drużynę przypada 5 haseł. Zaczyna drużyna, która wylosowała zestaw „A”. Ustalcie, ile czasu przeznaczycie na pokazywanie/rysowanie i zgadywanie oraz kto będzie pilnował czasu. Osoba z drużyny „A” pobiera hasło nr 1 z zestawu „A”. Zadaniem osoby z drużyny „A” jest pokazanie gestami lub narysowanie wylosowanego hasła. Jeżeli zespół zgadł hasło w wyznaczonym czasie – otrzymuje punkt. Teraz kolej na drużynę „B”.

DRUŻYNA „A” POWINNA MIEĆ KOPERTĘ Z ZESTAWEM HASEŁ „A”, DRUŻYNA „B” - Z ZESTAWEM „B”.

Ważne, aby zachować kolejność pokazywania /rysowania haseł. Po upływie wyznaczonego czasu możecie sprawdzić na kolejnym slajdzie, czy odpowiedź była prawidłowa oraz jak brzmi idiom lub przysłowie w języku angielskim.

Drużyna „A” pokazuje/rysuje 1. hasło

it’s raining cats and dogs Prawidłowa odpowiedź: leje jak z cebra it’s raining cats and dogs

drużyna „B” pokazuje/rysuje 1. hasło

Prawidłowa odpowiedź: Pomiędzy wierszami between the lines

drużyna „A” pokazuje/rysuje 2. hasło

Prawidłowa odpowiedź: Wyschnięty na pieprz dry as a bone

Drużyna „B” pokazuje/rysuje 2. hasło

Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka Prawidłowa odpowiedź: Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka Every little helps

drużyna „A” pokazuje/rysuje 3. hasło

Prawidłowa odpowiedź: burza w szklance wody a storm in a teacup

drużyna „B” pokazuje/rysuje 3. hasło

Nie od razu Kraków zbudowano Rome wasn’t built in a day Prawidłowa odpowiedź: Nie od razu Kraków zbudowano Rome wasn’t built in a day

drużyna „A” pokazuje/rysuje 4. hasło

Prawidłowa odpowiedź: Do tanga trzeba dwojga It takes two to tango

drużyna „B” pokazuje/rysuje 4. hasło

kolos na glinianych nogach paper tiger Prawidłowa odpowiedź: kolos na glinianych nogach paper tiger

drużyna „A” pokazuje/rysuje 5. hasło

Prawidłowa odpowiedź: smacznie spać sleep like a baby

drużyna „B” pokazuje/rysuje 5. hasło

Prawidłowa odpowiedź: Cicha woda brzegi rwie Still waters run deep

GRATULACJE!