SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Advertisements

ZAPOBIEGANIE WYSTĘPOWANIU DOPALACZY W SZKOŁACH Ciechanowska Komenda
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
SEKTY RELIGIJNE.
Rola jednostki w kształtowaniu własnego i społecznego bezpieczeństwa.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
UDZIAŁ MŁODZIEŻY W GRUPACH DESTRUKTYWNYCH
prowadzenie: Dorota Maciejewska
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Program STACJA”
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
O aktywności dorosłych i seniorów
PRAWA CZŁOWIEKA.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE
Oparte są na budowaniu świadomości – wśród rodziców i wychowawców, że skuteczność podejmowanych działań zależy od współpracy wszystkich zainteresowanych.
Prezentacja multimedialna
Z PUNKTU WIDZENIA POGOTOWIA OPIEKUŃCZEGO
Uzależnienia a rozwój dziecka
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
WYNIKI ANKIETY BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW POWIATU KŁODZKIEGO motto: „Pomagając Policji – pomagasz innym i sobie”
Kibole, blokersi, grupy podwórkowe.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
wyjazdów turystycznych
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
STOP – przemocy i agresji
Wiedza o społeczeństwie
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
PROFILAKTYKA.
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Pojęcie instytucji społecznej
ORAZ PROCES SOCJALIZACJI
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
Problemy współczesnej młodzieży
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży
RODZINA.
mgr Małgorzata Piasecka
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Mariola D. Wo ł oszyn. takie jak:  przemoc fizyczna  przemoc psychiczna/emocjonalna  zaniedbywanie  wykorzystywanie (wł. „nadużycie”, ang. abuse)
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
ZBIOROWOŚĆ I GRUPY SPOŁECZNE
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Opracowała: Katarzyna Płatek
Michał Przybylski Mateusz Limański
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE I SEKTY RELIGIJNE Centrum Szkolenia Policji w Legionowie 2 grudnia 2006 Projekt „Bezpieczny Wolontariusz” dofinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach FIO 2006

NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE MŁODZIEŻY PODSTAWOWE POJĘCIA S U B K U L T U R A GRUPA SPOŁECZNA GRUPA NIEFORMALNA NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE MŁODZIEŻY KONTESTACJA

S U B K U L T U R A WZGLĘDNIE SPÓJNA GRUPA SPOŁECZNA, POZOSTAJĄCA NA MARGINESIE DOMINUJĄCYCH W DANYM SYSTEMIE TENDENCJI ŻYCIA SPOŁECZNEGO, WYRAŻAJĄCA SWOJĄ ODRĘBNOŚĆ POPRZEZ ZANEGOWANIE LUB PODWAŻENIE UTRWALONYCH I POWSZECHNIE AKCEPTOWANYCH WZORÓW KULTUROWYCH

G R U P A S P O Ł E C Z N A OKREŚLONA LICZBA OSÓB POWIĄZANYCH SYSTEMEM STOSUNKÓW UREGULOWANYCH POPRZEZ INSTYTUCJE POSIADAJĄCE WSPÓLNE WARTOŚCI I ODDZIELONYCH OD INNYCH ZBIOROWOŚCI PEWNĄ ZASADĄ ODRĘBNOŚCI

G R U P A N I E F O R M A L N A GRUPA, KTÓREJ WIĘŹ WEWNĘTRZNA POLEGA TYLKO NA ORGANIZACJI INSTYTUCJI I KONTROLI NIEFORMALNEJ

ZACHOWANIE NACECHOWANE NAJCZĘŚCIEJ ZESPOŁEM OBJAWÓW N I E D O S T O S O W A N I E S P O Ł E C Z N E M Ł O D Z I E Ż Y ZACHOWANIE NACECHOWANE NAJCZĘŚCIEJ ZESPOŁEM OBJAWÓW ŚWIADCZĄCYCH O NIEPRZESTRZEGANIU PODSTAWOWYCH ZASAD POSTĘPOWANIA, NORM SPOŁECZNYCH I PRAWNYCH

W ZASTANEJ SYTUACJI SPOŁECZNO - POLITYCZNEJ K O N T E S T A C J A MŁODZIEŻOWY BUNT ODMOWA UCZESTNICTWA W ZASTANEJ SYTUACJI SPOŁECZNO - POLITYCZNEJ

SPREJOWCY (GRAFICIARZE) R O D Z A J E S U B K U L T U R KLASYCZNE SKINI PUNKI HIPPISI SQUATERSI SZALIKOWCY SPREJOWCY (GRAFICIARZE) HEAVYMETALOWCY RASTAFARIANIE

R O D Z A J E S U B K U L T U R ZANIKAJĄCE DEPECHOWCY ANARCHIŚCI PACYFIŚCI GITOWCY POPPERSI ROCKERSI KILLERSI PRZESTĘPCZE JUMOLE (JUMACY) DRESIARZE GRYPSERZY

O NIEPRECYZYJNYM CHARAKTERZE R O D Z A J E S U B K U L T U R O NIEPRECYZYJNYM CHARAKTERZE SATANIŚCI SUBKULTURA ? SEKTA?

R O D Z A J E S U B K U L T U R O SZCZEGÓLNYM KIERUNKU ZAINTERESOWAŃ TECHNOMANI HACKERZY FREEKERZY ROLKARZE (ROLLERSI)

SZALIKOWCY PRACOWNICY OCHRONY SZALIKOWCY POLICJA SUBKULTURY AGRESYWNE I KIERUNKI AGRESJI SZALIKOWCY PRACOWNICY OCHRONY SZALIKOWCY POLICJA KIBICE DRUŻYNY PRZECIWNEJ PRZYPADKOWI PRZECHODNIE

SKINI POLICJA PUNKI HIPPISI SQUATERSI RASTAFARIANIE SUBKULTURY AGRESYWNE I KIERUNKI AGRESJI SKINI POLICJA PUNKI HIPPISI SQUATERSI RASTAFARIANIE

ZAGROŻENIE SKINI – PRZEMOC SZALIKOWCY – PRZEMOC, WANDALIZM HIPPISI – NARKOTYKI, ALKOHOL, UCIECZKA OD SŁUŻBY WOJSKOWEJ HEAVYMETALOWCY – MOŻLIWOŚĆ PRAKTYK SATANISTYCZNYCH PUNKI – NARKOTYKI, ALKOHOL, WAGARY, UCIECZKA OD SŁUŻBY WOJSKOWEJ RASTAFARIANIE – NARKOTYKI, ALKOHOL

PRZYCZYNY WSTĘPOWANIA DO SUBKULTUR CZYNNIKI ŚRODOWISKOWE CZYNNIKI SPOŁECZNO - - POLITYCZNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE

CZYNNIKI ŚRODOWISKOWE (EGZOGENNE) WPŁYW SZKOŁY WPŁYW GRUPY RÓWIEŚNICZEJ DYSFUNKCJONALNOŚĆ RODZINY RODZINY ROZBITE ALKOHOLIZM RODZICÓW NARKOMANIA RODZICÓW BRAK ZAINTERESOWANIA DZIECKIEM NIEZAGOSPODAROWANIE CZASU WOLNEGO ZAMIESZKIWANIE W PRZESTĘPCZYM REJONIE

CZYNNIKI WEWNĘTRZNE (ENDOGENNE) NISKA INTELIGENCJA NADMIERNA AGRESYWNOŚĆ ULEGŁOŚĆ CHĘĆ IMPONOWANIA (SZPAN) CHĘĆ „WYŻYCIA SIĘ”

CZYNNIKI SPOŁECZNO - - POLITYCZNE PRZEMIANY POLITYCZNE PRZEMIANY EKONOMICZNE ZANIK SYSTEMU WARTOŚCI „DOZWOLONA” PRZEMOC W MEDIACH BEZROBOCIE NISKI STANDARD ŻYCIA

TECHNIKI I SPOSOBY INDOKTRYNACJI ETAP I DELIKATNY PROCES WPROWADZANIA KONWERTYTY I STOPNIOWE UŚWIADAMIANIE, KTO JEST PRAWDZIWYM GOSPODARZEM TECHNIKI 1. BOMBARDOWANIE MIŁOŚCIĄ 2. OKAZYWANIE CHĘCI POMOCY 3. TECHNIKI GOTOWYCH ODPOWIEDZI 4. FLIRTU (FLIRTY FISHING)

TECHNIKI I SPOSOBY INDOKTRYNACJI ETAP II IZOLACJA TECHNIKI BOMBARDOWANIA INTELEKTUALNEGO

TECHNIKI I SPOSOBY INDOKTRYNACJI SILNEGO WIĄZANIA Z GRUPĄ ETAP III SILNEGO WIĄZANIA Z GRUPĄ PODPORZĄDKOWANIE MANIPULOWANIE DECYDOWANIE O LOSACH SPRAWOWANIE KONTROLI

SPOSÓB ZORGANIZOWANIA SEKTY GURU - NAUCZYCIEL (SZAMAN, LIDER, MESJASZ, MISTRZ) POMOCNICY GURU ZWYCZJNI WYZNAWCY

PRZYCZYNY WSTĘPOWANIA DO SEKTY KRYZYS WIARY POSZUKIWANIE FILOZOFII ŻYCIA ZNUDZENIE CODZIENNOŚCIĄ ZASPOKOJENIE CIEKAWOŚCI STAN ZREZYGNOWANIA ZAŁAMANIE NIEPOWODZENIAMI ILUZORYCZNA ATRAKCYJNOŚĆ SEKT NAMOWY PRZYJACIÓŁ, ZNAJOMYCH

SZKODLIWE SKUTKI DZIAŁANIA SEKT W OBSZARZE PSYCHICZNYM W OBSZARZE SPOŁECZNYM W OBSZARZE FIZYCZNYM

W OBSZARZE PSYCHICZNYM POCZUCIE IZOLACJI OD RODZINY I SPOŁECZEŃSTWA UTRATA UMIEJĘTNOŚCI SAMODZIELNEGO MYŚLENIA I KRYTYKI UTRATA WOLI NIEUMIEJĘTNOŚĆ UTRZYMANIA WIĘZI Z OSOBAMI SPOZA SEKTY OGRANICZENIE SŁOWNICTWA I POJĘĆ INTELEKTUALNYCH ORAZ POCZUCIA HUMORU SKŁONNOŚĆ DO EUFORII I DEPRESJI TENDENCJE NEUROTYCZNE, HALUCYNACYJNE

W OBSZARZE FIZYCZNYM BRAK MOŻLIWOŚCI UPRAWIANIA SPORTÓW NIEDOŻYWIENIE ZMNIEJSZENIE ODPORNOŚCI ORGANIZMU

W OBSZARZE SPOŁECZNYM ZAKAZ PRACY NAUKOWEJ NIEUCZESTNICZENIE W ŻYCIU KULTURALNYM POZBAWIENIE UMIEJĘTNOŚCI PRACY NA RZECZ INNYCH WROGOŚĆ WOBEC OTOCZENIA NAGMINNE ŁAMANIE PRAW CZŁOWIEKA NEGATYWNE ODNOSZENIE SIĘ DO SYMBOLI PAŃSTWOWYCH NIEUZNAWANIE ŚWIĄT PAŃSTWOWYCH ODMAWIANIE PEŁNIENIA SŁUŻBY WOJSKOWEJ

ZADANIA SŁUŻB PATROLOWO - INTERWENCYJNYCH STAŁE PATROLOWANIE MIEJSC, W KTÓRYCH W OPARCIU O ANALIZĘ STANU BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO KONCENTRUJĄ SIĘ LUDZIE BĘDĄCY CZŁONKAMI SUBKULTUR LUB SEKT RELIGIJNYCH PROWADZENIE OBSERWACJI OKREŚLONYCH MIEJSC

ZADANIA SŁUŻB PATROLOWO - INTERWENCYJNYCH LEGITYMOWANIE DOMNIEMANYCH CZŁONKÓW PODKULTUR REAGOWANIE NA WYKROCZENIA DOKŁADNE DOKUMENTOWANIE POCZYNIONYCH SPOSTRZEŻEŃ PRZEKAZYWANIE SPOSTRZEŻEŃ DLA SŁUŻB KRYMINALNYCH, SPECJALISTÓW DS. NIELETNICH SPECJALISTÓW DS. PREWENCJI KRYMINALNEJ

ZADANIA DLA DZIELNICOWEGO ROZMOWY Z DOROSŁYMI MIESZKAŃCAMI REJONU NA TEMAT FUNKCJONOWANIA NIEFORMALNYCH GRUP USTALENIE DANYCH PERSONALNYCH, CHARAKTERU UCZESTNICTWA MŁODZIEŻY W WYMIENIONYCH ŚRODOWISKACH USTALENIE MIEJSC SPOTKAŃ CZŁONKÓW GRUP USTALENIE CELÓW SPOTKAŃ PROWADZENIE ROZMÓW PROFILAKTYCZNYCH Z MŁODZIEŻĄ UCZESTNICZĄCĄ W OMAWIANYCH RUCHACH

ZADANIA DLA DZIELNICOWEGO PROWADZENIE INDYWIDUALNYCH ROZMÓW Z DORASTAJĄCĄ MŁODZIEŻĄ NIEDEKLARUJĄCĄ JESZCZE UCZESTNICTWA W ŻADNYCH GRUPACH NIEFORMALNYCH ODWIEDZANIE KURATORÓW SZKOLNYCH, PEDAGODÓW, PSYCHOLOGÓW I NAWIĄZYWANIE WSPÓŁPRACY W CELU KONTROLOWANIA ZJAWIASKA ORAZ WYPRACOWANIA WSPÓLNYCH ŚRODKÓW ZARADCZYCH SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TEMAT SKUTKÓW PRZYSTĘPOWANIA DO OKREŚLONYCH SUBKULTUR, PODEJRZANYCH RUCHÓW RELIGIJNYCH

Z A P A M I Ę T A J ! NIE WOLNO BAGATELIZOWAĆ ŻADNEJ INFORMACJI, KAŻDĄ NALEŻY SPRAWDZIĆ ZJAWISKO PODKULTUR I SEKT NALEŻY KONTROLOWAĆ STALE NALEŻY SOBIE ZAPEWNIĆ ŹRÓDŁO INFORMACJI Z ŚRODOWISK PODKULTUR I SEKT NIE WOLNO ZAKŁADAĆ, ŻE WE WŁASNYM ŚRODOWISKU PROBLEM TEN NIE ISTNIEJE INFORMACJAMI NALEŻY SIĘ DZIELIĆ Z INNYMI PIONAMI POLICJI I INSTYTUCJAMI