DIAGNOZA EDUKACYJNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”
Kształcenie praktyczne
Diagnostyka i ewaluacja – konieczność czy potrzeba?
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Analiza wyników ankiety
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Adrianna Dzikielewska
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Wizje życia młodych ludzi w Polsce Projekt Echa Europy jest realizowany w ramach Programu Młodzież w działaniu Akcja 2 - Wolontariatu Europejskiego i współfinansowany.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Młodzież i jej autorytety
PROFILAKTYKA.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Edukacja chrześcijańska
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
OD INSPIRACJI DO PRACY DYPLOMOWEJ Etapy procesu badawczego dr Joanna Nawój-Połoczańska Katedra Pedagogiki Ogólnej.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Głos Polaków w sprawie wina
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

DIAGNOZA EDUKACYJNA

CO TO JEST DIAGNOZA? Diagnoza jest to rozpoznanie w celu zdobycia dokładnych informacji i podjęcia odpowiednich działań.

CECHY DIAGNOZY Trafność – diagnoza oddaje te stany rzeczy, o których mowa. Rzetelność – próba dobierania jest w sposób nieprzypadkowy, wnioski nie powstają w sposób przypadkowy na podstawie danych nietypowych dla zbioru. Komplementarność – diagnoza nie może być fragmentaryczna lub wyrywkowa, bo niesie za sobą zniekształcenia i dezinformacje. Obiektywizm – wnioski płynące z diagnozy są niezależne od postaw czy oczekiwań osób, które dokonują diagnozy. Dokładność – wiąże się z jakością narzędzia badawczego i sposobem kategoryzacji materiału badawczego.

CELE DIAGNOZY Diagnoza zorientowana praktycznie – rozpoznanie niezbędne dla projektowanego praktycznego działania. Diagnoza zorientowana teoretycznie – wyjaśniająca, podporządkowana celowi znalezienia odpowiedzi na pytanie dlaczego zachodzi jakieś zjawisko.

FUNKCJE ZŁOŻONE (właściwe ) FUNKCJE DIAGNOZY FUNKCJE ZŁOŻONE (właściwe ) Poznawcze ( posiada każda diagnoza ) Wyjaśniające (podporządkowana celowi znalezienia odpowiedzi dlaczego zachodzi zjawisko ) Optymalizujące ( rozpoznanie niezbędne dla projektowania praktycznego działania )

II. FUNKCJE NIEZAMIERZONE (uboczne ) FUNKCJE DIAGNOZY II. FUNKCJE NIEZAMIERZONE (uboczne ) Psychofizyczne( znajomość czynników diagnozy może wpływać na świadomość i zachowania ludzi ) Socjotechniczne (dane diagnozy mogą być wykorzystywane przez ludzi zajmujących się kształtowaniem opinii publicznej ) Heurystyczne ( wyniki diagnozy mogą skłaniać ludzi do stawiania ważnych pytań, budzić wątpliwości, inspirować do działania ) Polityczne (dane diagnozy mogą umacniać określone postawy czy praktyki, mogą powodować określone nastroje społeczne)

Moje odczucie względem stopni które dostaję?

Na pytanie odpowiedziało 145 uczniów, spośród nich: 7 uczniów, co stanowi 4,8 % uznało, że stopnie które otrzymują są niesprawiedliwe, 37 uczniów, co stanowi 25,5% uznało, że stopnie które otrzymują są czasem niesprawiedliwe, 90 uczniów, co stanowi 62% uznało, że stopnie które otrzymują są adekwatne do ich wiedzy, 11 uczniów, co stanowi 7,6% uznało, że stopnie które otrzymują o niczym nie świadczą. Z powyższych danych wynika, że zdecydowana większość uczniów – 62% uważa, że stopnie które otrzymują są adekwatne do ich wiedzy.

Czy nauczyciele okazują Ci życzliwość i sympatię?

Na pytanie odpowiedziało 131 uczniów, którzy mieli dokonać oceny w skali od 1 do 5: Na 1 okazywaną przez nauczycieli życzliwość i sympatię oceniło 4 uczniów, co stanowi 3%, Na 2 okazywaną przez nauczycieli życzliwość i sympatię oceniło 5 uczniów, co stanowi 3,8%, Na 3 okazywaną przez nauczycieli życzliwość i sympatię oceniło 26 uczniów, co stanowi 19,8%, Na 4 okazywaną przez nauczycieli życzliwość i sympatię oceniło 41 uczniów, co stanowi 31,4%, Na 5 okazywaną przez nauczycieli życzliwość i sympatię oceniło 55 uczniów, co stanowi 42%, Negatywnie nauczycieli oceniło 4 uczniów na 131 respondentów, natomiast aż 93,2% oceniło okazywaną im przez nauczycieli życzliwość i sympatię pozytywnie. Wyniki tego pytania wskazują na fakt, że w większości pracująca w szkole kadra jest przystępna, miła i życzliwa.