Jak konstruować kwestionariusze ankiet?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
i trudności z nimi związane...
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy
Kwestionariusz wywiadu
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Title Slide 1 It starts with you
Temat 12: Formularze.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
ROZPRAWKA.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Tworzenie ankiet online
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Dokumenty aplikacyjne
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projektowanie kwestionariusza
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Procedura przesłuchania małoletnich ofiar i świadków przestępstw.
 Załącznik nr 2:Informacje dotyczące ogłoszenia zostały opracowane przez nauczyciela oraz wykorzystane ze strony: „Użytkowe formy wypowiedzi”:
Szanowna Pani ! Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zakupów w Galerii X. Umożliwi nam ona lepsze dostosowanie się do.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Procenty wokół nas.
Zajęcia prowadzi: Maria Ferenc, konsultant ds. ewaluacji i oceniania
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
METODA SONDAŻU DIAGNOSTYCZNEGO Opracowanie: Prof. UAM dr hab
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zapis prezentacji:

Jak konstruować kwestionariusze ankiet?

Pojęcie ankiety Przez ankietę rozumiemy zbiór specjalnie dobranych pytań, na które badane osoby powinny udzielić odpowiedzi.

ZASADY OPRACOWANIA ANKIETY Opracowując ankietę należy pamiętać o: 1. strukturze ankiety, 2. formie i treści poszczególnych jej elementów, 3. wyglądzie zewnętrznym.

STRUKTURA ANKIETY 1. List wprowadzający. 2. Część zasadnicza. 3. Metryczka.

LIST WPROWADZAJĄCY 1. W lewym górnym rogu umieszcza się nagłówek zawierający nazwę firmy, która prowadzi badania, jej adres, numer telefonu itd. 2. W części środkowej umieszcza się adresata ankiety. 3. Poniżej umieszcza się zwięzłą informację o celu jakiemu ma służyć ankieta oraz dodatkowe wyjaśnienia, których charakter zależy od rodzaju ankiety, mogą to być np. uzasadnienie wyboru danego respondenta, informacja o jawności lub anonimowości ankiety, informacja o sposobie wykorzystania danych, określenie sposobu zwrotu ankiety, podziękowanie respondentom za trud związany z wypełnieniem ankiety.

LIST WPROWADZAJĄCY Dziękuję za szczere i wyczerpujące informacje. Nazwa szkoły Dokładny adres Telefon Drogi Uczniu, Droga Uczennico Celem naszych badań jest poznanie Waszych opinii o pracy szkoły i pracy nauczycieli. Po ich zdiagnozowaniu będziemy się starać wprowadzić zmiany wg Waszych sugestii. Informacje te zostaną wykorzystane w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Kwestionariusz ankiety jest anonimowy. Dziękuję za szczere i wyczerpujące informacje.

CZĘŚĆ ZASADNICZA 1. Formułować pytania jasno, precyzyjnie dobierać słownictwo i nie naprowadzać respondenta na właściwą odpowiedź. 2. W jednym pytaniu zawrzeć tylko jedną myśl, nie pytać o kilka różnych spraw naraz. 3. Przemyśleć czy nie można sformułować pytania prościej i krócej. 4. Unikać wieloznacznych sformułowań. 5. Starać się nie zadawać pytań w formie negatywnej. 6. Unikać pytań sugerujących odpowiedź. 7. Sprawdź czy na liście znajdują się pytania, które mogłoby wprowadzić w zakłopotanie osoby nie posiadające wiedzy na interesujące Ciebie tematy.

RODZAJE PYTAŃ 1. Otwarte – ich wadą jest to, że często respondenci odpowiadają na nie pisząc wszystko co im przyjdzie do głowy i nie są to opinie w pełni przemyślane. 2. Zamknięte – nie dopuszczają zróżnicowanych odpowiedzi, ich konstrukcja składa się z trzech części; właściwego pytania, instrukcji co do techniki udzielania odpowiedzi, kafeterii (listy możliwych odpowiedzi, z których respondent wybierze jedną lub kilka możliwych odpowiedzi). 3. Półotwarte – połączenie pytań zamkniętych z możliwością wyrażenia własnego zdania.

KWESTIONARIUSZ ANKIETOWY 1. Podaj przykład sytuacji, które są dla Ciebie w szkole najbardziej przyjemne? (Proszę podać kilka przykładów) ……………………………………………………..............................…………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2. Moje odczucie względem stopni które dostaję? ( Proszę podkreślić jedną odpowiedź) a) są niesprawiedliwe b) czasem są niesprawiedliwe c) są adekwatne do mojej wiedzy d) o niczym nie świadczą 3. Czy w szkole czujesz się bezpiecznie? a) tak b) nie c) jeżeli nie to podaj przyczyny ……………………………………………………………………………………………………………………………………

METRYCZKA Znajduje się po pytaniach, zawiera dane o respondencie ( płeć, wiek, wykształcenie i inne w zależności od rodzaju ankiety)

METRYCZKA PŁEĆ WYKSZTAŁCENIE K M PODSTAWOWE ZAWODOWE WIEK ŚREDNIE WYŻSZE 17-18 ŚRODOWISKO 19-20 21-22 MIASTO 23-24 WIEŚ