ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych Opiekunowie grupy: Grażyna Winkler, Bożena Matusiak.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Prezentacja w Power Point
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Jak przygotować poster naukowy
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej. Ilona Rajnoga

WYKONAJ : Przeczytaj temat, nad którym będziesz pracował(a). Zapoznaj się z zadaniem do wykonania. Wykonaj kolejno polecenia. Skorzystaj ze źródeł. Sprawdź, jaką otrzymasz ocenę. To już koniec… Zakończ

Temat: odnawialne źródła energii. Pamiętacie? Na ostatnich zajęciach poznaliśmy sposób otrzymywania energii elektrycznej na przykładzie elektrowni węglowej. Jak myślicie, czy oprócz spalania węgla są inne sposoby otrzymywania energii? Czy grozi nam brak prądu, jeżeli zasoby węgla się wyczerpią? Poszukajcie informacji na temat odnawialnych źródeł energii: (są to źródła energii, których używanie nie wiąże się z długotrwałym ich brakiem - ich zasób odnawia się w krótkim czasie). Mam nadzieję, że praca nad tym tematem przyniesie Wam wiele satysfakcji.

Wykonajcie plakat (format A1) i przygotujcie jego ustną prezentację. Zadanie do wykonania: Wykonajcie plakat (format A1) i przygotujcie jego ustną prezentację. Plakat powinien zawierać: tytuł krótki opis działania przykłady zastosowań ilustracje spis źródeł informacji Zadbajcie o estetykę pracy! Pamiętajcie o prawach autorskich! Jak to zrobić? Macie czas do 12 kwietnia 2013.

Polecenia do wykonania: Podzielcie się na 3 osobowe grupy. W każdej musicie wybrać SZEFA , WYWIADOWCĘ oraz GRAFIKA. Poszukajcie najważniejszych (Waszym zdaniem) informacji o tym źródle energii, które opracowujecie. (patrz zadania szefa i zadania wywiadowcy) Przygotujcie projekt opracowania graficznego. (patrz zadania grafika) Wykonajcie plakat. Przygotujcie ustną prezentację plakatu: (patrz zadania szefa ) przedstawicie ją na forum klasy, a następnie zaprezentujecie na forum szkoły podczas wystawy zorganizowanej z okazji Tygodnia Ekologicznego.

Źródła Oto adresy stron internetowych, z których możecie skorzystać: http://www.biomasa.org/index.php?d=artykul&kat=30&art=22 http://www.energie-odnawialne.net/ http://www.sciaga.pl/tekst/21000-21-odnawialne_zrodla_energii_i_zasobow Mile widziane wiadomości z innych stron. Na pewno znajdziecie ciekawsze  Dodatkowo punktowane będą inne źródła informacji, również książkowe, czy wywiady z ludźmi (np. tata, wujek, sąsiad…) Postarajcie się. Wiem, że Was na to stać.

Ocena Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się Wymagania Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się (0 pkt) Zawartość merytoryczna Informacje pełne, brak błędów merytorycznych Informacje pełne, z niewielkimi błędami merytorycznymi Informacje bardzo ogólnikowe, nie na temat Brak jakichkolwiek informacji Jakość wykonania pracy Plakat wykonany estetycznie, z pomysłem, przemyślany układ elementów Plakat wykonany prawidłowo, zawiera wszystkie elementy jednak rozmieszczono je chaotycznie Plakat niekompletny Plakat niewykonany Przedstawienie zadania na forum klasy Omówienie płynne, sensowne, z odpowiadaniem na zadawane przez widzów pytania Omówienie planowe, sensowne, jednak z zająknięciami Omówienie chaotyczne, bez sensownego planu Omówienie pobieżne, bez plakatu, „z głowy” Współpraca w grupie Doskonała współpraca w grupie, bardzo dobra organizacja pracy Duże zaangażowanie Dobra organizacja pracy Minimalna praca w grupie Brak zaangażowania w pracę grupy

Zakończenie Celem Waszej pracy było: poznanie różnych rodzajów energii odnawialnej, ich zastosowanie zastanowienie się, jak w Waszej rodzinie dba się o oszczędność energii współpraca w grupach wykonanie estetycznej pracy nauka wyszukiwania i przetwarzania informacji posługiwanie się technologią informacyjną Udało się. Dziękuję!

Zadania Szefa: Spotkaj się z Szefami innych grup – ustalcie jaki rodzaj energii wybieracie, aby się nie powtórzyły. Rozdziel między członków swojej grupy role (wywiadowcy i grafika). Opracuj ustną prezentację. Aktywnie współdziałaj w swojej grupie, czuwaj nad atmosferą, terminowością. Rozwiązuj pokojowo konflikty. 

zadania Wywiadowcy: Poszukaj informacji w Internecie. Wybierz się do biblioteki i pogadaj z Panią Bibliotekarką – doradzi. Pomyśl, może ktoś z rodziny czy znajomych będzie miał coś ciekawego do zaprezentowania – skorzystaj! Pamiętaj! – pracujecie w grupie.

zadania Grafika: Przygotuj projekt plakatu. Zgromadź potrzebne materiały plastyczne. Wspólnie zatwierdźcie projekt. Wykonaj plakat (format A1) przy pomocy członków grupy.