support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik
Witamy w przewodniku dotyczącym My EBSCOhost, w którym omówiono sposób utworzenia oraz użytkowania spersonalizowanego folderu (My EBSCOhost), umożliwiającego użytkownikom wykorzystywanie wyników wyszukiwania EBSCOhost również po zakończeniu bieżącej sesji. Utworzenie spersonalizowanego konta jest bardzo łatwe, może je utworzyć każdy użytkownik uzyskujący dostęp do EBSCOhost.
Oprócz wyników wyszukiwania, użytkownicy My EBSCOhost mogą w nim przechowywać obrazy, filmy wideo, stałe linki do wyszukiwań, zapisane wyszukiwania, alerty dotyczące wyszukiwania, alerty dotyczące czasopism oraz strony internetowe utworzone za pomocą bezpłatnego programu EBSCO do tworzenia stron (Page Composer). W spersonalizowanym folderze użytkownicy mogą wydrukować, wysłać em, zapisać lub wyeksportować wyniki wyszukiwania, obrazy lub filmy wideo.
My EBSCOhost umożliwia również użytkownikom tworzenie własnych folderów specjalnych w folderze My EBSCOhost. Funkcja ta może pomóc w uporządkowaniu zapisanych artykułów podczas wyszukiwania poprzez rozmieszczenie ich w różnych folderach. Wystarczy kliknąć link Nowy, nazwać folder i kliknąć Zapisz.
Twój folder jest dodawany do obszaru Mój folder specjalny. Wybierz artykuły z obszaru Mój folder, kliknij Kopiuj do lub Przenieś do i wybierz swój folder specjalny z menu rozwijanego, by skopiować lub przenieść artykuły.
Utwórz folder My EBSCOhost, klikając link Zarejestruj się. Kliknij link Utwórz nowe konto, wypełnij pola i kliknij opcję Wyślij. Po zatwierdzeniu podanych przez Ciebie informacji system automatycznie zarejestruje Cię jako użytkownika spersonalizowanego foldera.
Gdy przeprowadzasz wyszukiwanie podstawowe lub zaawansowane po zalogowaniu się do swojego spersonalizowanego foldera, możesz zapisać w nim poszczególne pozycje z listy wyników klikając link Dodaj do foldera znajdujący się po lewej stronie paska trafności przy każdym artykule. Zapisane wyniki wyszukiwania można później dokładniej przeanalizować, a także wydrukować, wysłać em lub zapisać na swoim komputerze.
Klikając link Alert/Zapis/Współdzielenie, a następnie klikając link z szukanym terminem obok opcji Dodaj wyszukiwanie do foldera, możesz dodać do swojego spersonalizowanego foldera stały link do wyszukiwania, który można przesłać em, zapisać lub kliknąć później w celu uruchomienia wyszukiwania umożliwiającego wyświetlenie nowych wyników dodanych do bazy danych.
Po kliknięciu opcji Historia wyszukiwania pod polem Wyszukaj możesz zapisać wyszukiwanie w celu późniejszego wykorzystania. Możesz również wydrukować historię wyszukiwania klikając link Drukuj historię wyszukiwania.
Na stronie Szczegóły publikacji większości czasopism zawartych w bazie danych, którą przeszukujesz, możesz utworzyć alert dotyczący czasopisma, który będzie przechowywany w Twoim spersonalizowanym folderze My EBSCOhost, dopóki go nie usuniesz. Alerty dotyczące czasopism uruchamiają automatyczne powiadomienia em, gdy do bazy danych dodany został nowy numer określonej publikacji, co pozwala uniknąć konieczności ciągłego sprawdzania, czy w bazie pojawiły się nowe numery.
EBSCOhost zawiera bezpłatny program do tworzenia stron internetowych - Page Composer. Umożliwia on tworzenie niestandardowych stron internetowych zawierających pozycje z listy wyników, pole wyszukiwania, obrazy oraz kreatywne grafiki, które można wykorzystać na przykład jako zadania dla studentów (po opublikowaniu na innej stronie internetowej). Program Page Composer dostępny jest wyłącznie w folderze My EBSCOhost, gdzie przechowywane są strony internetowe utworzone za jego pomocą.
My EBSCOhost zawiera również użyteczną opcję obciążania kont, umożliwiając śledzenie czasu korzystania z sesji EBSCOhost dla celów obciążania klientów. Informacje zawarte w raporcie dotyczącym wykorzystania można wydrukować lub wysłać mailem na wskazane przez Ciebie adresy.
W każdej chwili możesz kliknąć link Pomoc, aby wyświetlić pełny system pomocy online.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Działu Wsparcia EBSCO