1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003
2 Przypomnienie strategii rozwoju na lata Rozwój działalności trzech podstawowych segmentów 2.Utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim 3.Aktywna penetracja rynków krajów ościennych 4.Optymalizacja procesów wewnątrz Grupy Kapitałowej w celu dalszej redukcji kosztów 5.Dalsze inwestycje w nowoczesne technologie 6.Wypłaty dla akcjonariuszy w związku z zakończeniem planu strategicznych inwestycji
3 Skrót wyników finansowych [mln zł]Q3 2003Q3 2002Zmiana Sprzedaż 201,3173,616,0% EBITDA 36,040,0-10,0% Zysk netto 24,320,021,4% Wydatki inwestycyjne 15,12,8 3Q 20033Q 2002Zmiana 554,4453,322,3% 96,589,28,2% 57,341,338,9% 24,617,9
4 Segment Wyrobów Wyciskanych Sprzedaż SWW [mln zł] Wzrost sprzedaży krajowej o 12% Dynamiczny wzrost eksportu – wartościowo ponad 37% Umocnienie pozycji lidera na rynku Poszukiwanie nowych nisz na rynkach USA, Wielkiej Brytanii Wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie %
5 Rynki Eksportowe SWW LITWA 5% DANIA 3% NIEMCY 39% HOLANDIA 6% CZECHY 8% WŁOCHY 13% SŁOWACJA 4% INNE 15% USA 7%
6 Segment Systemów Aluminiowych Stabilna sprzedaż na rynku krajowym – wzrost o 7% Dynamiczny wzrost eksportu - ponad 50% Utrzymanie pozycji lidera na rynku krajowym Stabilna pozycja na rynku systemów oraz rynku obiektowym Sprzedaż SSA [mln zł]
7 Rynki Eksportowe SSA LITWA 5% UKRAINA 33% BIAŁORUŚ 5% WĘGRY 12% CZECHY 7% ROSJA 31% SŁOWACJA 7%
8 Segment Opakowań Giętkich Wzrost sprzedaży do klientów krajowych o 21% Wzrost exportu o 33% Wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie % Zwiększenie oferty produktowej Segmentu poprzez nowe inwestycje Sprzedaż SOG [mln zł]
9 Rynki Eksportowe SOG UKRAINA 8% BIAŁORUŚ 4% INNE 9% WĘGRY 2% CZECHY 20% ROSJA 34% KAZACHSTAN 7% LITWA 6% RUMUNIA 10%
10 Segment Opakowań Giętkich – nowy zakład produkcyjny Przesłanki rynkowe Wzrost zapotrzebowania na opakowania giętkie w regionie – powyżej dynamiki PKB w Polsce Możliwość rozszerzenia portfela produktów o firmy nie obsługiwane do tej pory (60% sprzedaży będzie lokowane docelowo do międzynarodowych koncernów) Wzmocnienie pozycji u dotychczasowych odbiorców Optymalne wykorzystanie posiadanego parku maszynowego
11 Przesłanki finansowe Wewnętrzna stopa zwrotu z projektu – ponad 20% Niższe koszty produkcji oraz brak podatku dochodowego ze względu na lokalizację w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Dalszy wzrost łańcucha wartości dodanej – głównej przewagi konkurencyjnej Segmentu Docelowa marża będzie przewyższać marżę realizowaną do tej pory w Segmencie Segment Opakowań Giętkich – nowy zakład produkcyjny
12 Opis Projektu Inwestycja w nową halę produkcyjną oraz budynek magazynowy o łącznej powierzchni ok m2 Wartość inwestycji 56 mln zł w tym 80% wydatków w roku 2004, pozostałe 20% w roku 2005 Lokalizacja – nowy zakład w strefie ekonomicznej w ramach istniejącej spółki Alupol Finansowanie – w większości środki własne Alupolu Zakres działania – produkcja opakowań jednowarstwowych oraz laminatów wielowarstwowych z nadrukiem, z użyciem technologii nie wykorzystywanej dotychczas w Grupie Kęty S.A. Docelowe moce zakład osiągnie w roku Segment Opakowań Giętkich – nowy zakład produkcyjny
13 Etap/terminQ403Q104Q204Q304Q404Q105Q205Q305Q405 projektowanie Prace budowlane Instalacja urządzeń Uruchomienie produkcji Harmonogram inwestycji Segment Opakowań Giętkich – nowy zakład produkcyjny
14 Grupa Kapitałowa Stabilny wzrost sprzedaży krajowej Dynamiczny wzrost eksportu Utrzymanie stabilnego poziomu marż we wszystkich segmentach Utrzymanie niskiej efektywnej stopy opodatkowania Sprzedaż skonsolidowana [mln zł] Zyski skonsolidowane [mln zł] Marże na poziomie skonsolidowanym [%]
15 Zarządzanie kapitałem obrotowym Stabilny poziom kapitału obrotowego przy wzrastającej sprzedaży Dalsza poprawa struktury czasowej należności Finansowanie wzrostu zapasów kredytem kupieckim Należności Sprzedaż +16% -4% +22% Zapasy +20% Zobowiązania handlowe +31%
16 Poziom zadłużenia Grupy Kapitałowej Struktura walutowa kredytów – IX 03 Poziom zadłużenia [mln zł] Stabilne przepływy operacyjne Dalszy spadek zadłużenia grupy kapitałowej – po uwzględnieniu dostępnej gotówki dług netto wyniósł ok.. 47 mln zł Bezpieczna struktura finansowania Spadające koszty zadłużenia – poniżej 6% w skali roku Stabilne przepływy pieniężne
17 Podsumowanie DŁUGOTERMINOWE PERSPEKTYWY WZROSTU WARTOŚCI FIRMY 1.Konsekwentna realizacja założonej strategii 2.Dalszy potencjał wzrostu sprzedaży i zysków 3.Nowe produkty, nowe rynki 4.Stabilny cash-flow operacyjny oraz spadające zadłużenie 5.Kontynuacja polityki wypłat dywidendy dla akcjonariuszy EPS