Strategia Warszawa, styczeń 2005
Rynek aluminium
Rynek aluminium - trendy
Rynek aluminium - trendy Zużycie aluminium w kg na mieszkańca w 2003 roku Źródło: BrookHunt
Rynek Europy Środkowo -Wschodniej
Założenia strategii na lata 2005 –2009
Wizja Spółki Lider na rynku przetwórstwa aluminium w Europie Środkowo – Wschodniej oferujący szeroką gamę wysokiej jakości wyrobów i usług
Strategia działania Koncentracja działalności Grupy Kapitałowej na przetwórstwie aluminium i tworzeniu wartości dodanej w czterech podstawowych obszarach –wyroby wyciskane - SWW –systemy aluminiowe - SSA –opakowania giętkie - SOG –produkty walcowane - SPW
Strategia działania
Segment Opakowań Giętkich
Segment Opakowań Giętkich
Segment Wyrobów Wyciskanych
Segment Wyrobów Wyciskanych
Segment Systemów Aluminiowych
Segment Systemów Aluminiowych
Metalplast-Ukraina Metalplast-SPB - Petersburg Metalplast-RUS Metalplast-DW -Władywostok Metalplast-Zalur Metalplast-Bielsko SA Eksport
Segment Produktów Walcowanych
Segment Produktów Walcowanych
Podsumowanie
Cele finansowe na lata
Grupa Kęty w 2009 roku DŁUGOTERMINOWE PERSPEKTYWY WZROSTU WARTOŚCI FIRMY Największa i najsilniejsza grupa kapitałowa na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej – sprzedaż na poziomie 2,1 mld zł Konsumpcja aluminium na poziomie ok tys ton/rok – podjęcie działań w celu ewentualnego przejęcia producenta aluminium pierwotnego Budowanie dalszego potencjału wzrostu poprzez możliwe kolejne akwizycje oraz rozwój organiczny we wszystkich obszarach
Prognozy 2005 (Pierwszy rok wdrażania strategii)
Założenia do budżetu 2005 Założenia do prognozy: Cena aluminium1800 USD/tona Inflacja roczna3,0% Stopa oprocentowania kredytu WIBOR 3M7,3% Średni kurs USD3,46 zł Średni kurs EUR4,50 zł Relacja EURUSD1,30 Wzrost PKB6,0% Cło na aluminium 6,0%
Prognoza na 2005 [mln zł]2004P2005P Zmiana 05/04 Sprzedaż % EBITDA % Zysk netto % EPS (dla akcji) 10,011,1+11% ROE22% Wydatki inwestycyjne98141
Czynniki kształtujące wynik w 2005 roku Zwiększenie marży operacyjnej poprzez Sukcesywną eliminację wyrobów o najniższej wartości dodanej Dalszą optymalizację kosztów produkcji Wykorzystanie wolnych mocy produkcyjnych Zmniejszenie poziomu tworzonych rezerw na należności Zmniejszenie marży operacyjnej ze względu na: Negatywny wpływ 6% cła na aluminium Zdobywanie rynków zagranicznych Rozpoczęcie produkcji w nowych lokalizacjach Ujemne saldo działalności finansowej na poziomie ok. 7 mln zł Niższa efektywna stopa opodatkowania – ok. 14 – 15% Utrzymanie przywilejów związanych z działaniem w SSE (Alupol Sp. z o.o.)
Nakłady inwestycyjne w 2005 roku Inwestycje 2000 – 2005 SWW – 76 mln zł Spółka na Ukrainie – ok.. 31 mln zł Dokończenie zadań z 2004 – 16 mln zł SOG – 54 mln zł Kontynuacja nowego zakładu produkcyjnego w strefie ekonomicznej – ok. 21 mln zł Akwizycja kapitałowa ok. 30 mln zł SSA – 2 mln zł Rozwój spółki na ukrainie – 0,4 mln zł Centrum - 8 mln zł IT – 2,9 mln zł Rezerwa inwestycyjna – 4,5 mln zł
Zadłużenie w 2005 roku Poziom zadłużenia na koniec roku Wzrost zadłużenia wynikający z realizacji programu inwestycyjnego oraz założonej wypłaty dywidendy 4 zł/ akcję w przypadku niezrealizowania żadnej inwestycji kapitałowej do końca czerwca 2005 roku Całkowity koszt długu gotówkowego na poziomie około 7,2% Utrzymanie bezpiecznej struktury walutowej długu – ok. 90% w PLN Bezpieczny poziom wskaźnika dług/kapitał własny – ok %
Dziękujemy