Graffiti.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ośrodek przedszkolny w Dołujach ma zaszczyt przedstawić: Projekt pt. Ciastka.
Advertisements

„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
GRZEGORZ PIASECKI Wychowawca 6a.
Hip-Hop Dla tych, którzy nie wiedzą co to jest ;).
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
PLANUJEMY REMONT POKOJU
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Cyryl Konieczny Jakub Kaliniak Marek Jarych
Bilbordy Pomysł na reklamę.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Net art czyli sztuka sieci
KOŁO NAUKOWE AKADEMII UCZNIOWSKIEJ w Gimnazjum nr 2 im
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
Gdańsk miastem wolności.
GRAFFITI Anna Bałkota Sylwia Krupa Monika Wiśnieska
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak zrobić dobrą prezentację? Zasady dobrego stylu.
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
GRAFFITI SZTUKA CZY WANDALIZM?.
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Propozycje zadań wytwórczych
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
czyli Grupa Ludzi Artystycznie Niewyżytych
Malarstwa.
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Technika serwetkowa Kurs dla początkujących przeprowadzony przez uczniów ZSS w Kolbuszowej Dolnej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Witraż.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Malowanie spontaniczne
O technikach graficznych
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Historia zwykłej znajomości
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
ERASMUS+ V A S E PRIMARY SCHOOL NUMBER 6 OLSZTYN POLAND SZACUNEK UCZCIWOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
SZTUKA PREHISTORYCZNA
DRUK WYPUKŁY Prezentacja dla klas VI SP i I-III Gim.
Weso ł ych Ś wi ą t Najpierw, dla zwiększenia światła kliknij na gwiazdę na choince.
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Nasza szkoła :*. Nasza szkoła Oto nasza wspaniała S zkoła P odstawowa nr. 3 im. Władysława Broniewskiego. Chodzimy do niej już 6 lat- mały czasu szmat.
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
Podstawy języka skryptów
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Komunikacja międzyludzka
To kampania, której celem jest walka z antysemityzmem, homofobią, ksenofobią rasizmem oraz każdą formą nienawiści pojawiającą się w przestrzeni publicznej.
Przy ZSO II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka w Bielsku - Białej.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Thematic Conference „COMENIUS Projects in 6 areas of RIAC“ TOŻSAMOŚĆ REGIONALNA I AKTYWNE OBYWATELSTWO Prezentacja regionu Hesja Frauke Roeckl.
Nasze zainteresowania
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
RENOWACJA KRZESŁA INSTRUKTAŻ Autor: Dorota Jewczuk.
Zapis prezentacji:

graffiti

WHAT IS IT ? CO TO JEST ?

Napisy lub symbole zamieszczane na ścianach i murach, zazwyczaj w sposób nielegalny.

Graffiti może być wyrazem buntu, wandalizmu lub artystycznego indywidualizmu. Często jest wykorzystywane jako reklama.

HISTORY OF POLISH GRAFFITI: HISTORIA POLSKIEGO GRAFFITI:

W 1989 roku nikt w Polsce nie przypuszczał, że graffiti może być elementem każdego miasta. Dziś nie ma wątpliwości, że pasja do liter oraz farb w sprayu może być jedną z dróg do wolności , niezależności samodzielnego myślenia.

Graffiti przyszło do Polski już ukształtowane Graffiti przyszło do Polski już ukształtowane. Do rodzimej tradycji naściennej (o politycznym rodowodzie) wniosło kolor i rozmach. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych stało się punktem wyjścia do eksperymentów - poszukiwań nowych, oryginalnych stylów, ciekawych technik, nietypowych narzędzi i form wyrazu.

TECHNIQUE: TECHNIKA:

Dzieli się na malowanie "z ręki", a więc za pomocą samych farb oraz na malowanie z szablonów polegające na przykładaniu do ściany wcześniej wykonanych szablonów i pokrywaniu wolnych obszarów farbą.

Graffiti uliczne wykonywane jest też czasem za pomocą innych technik – np. pędzla i wodnej farby akrylowej, naśladuje się tutaj jednak zawsze efekty uzyskiwane za pomocą klasycznej metody z farbami w sprayu. Do malowania graffiti najczęściej używa się sprayu(farba w aerozolu) do tagów - markerów.

Examples of graffiti in our region: PRZYKŁADY GRAFFITI W NASZYM REGIONIE:

Foto by: E. Wąsowska

Foto by: E. Wąsowska

Foto by: E. Wąsowska

Foto by: E. Wąsowska

Foto by: D. Połuch

Foto by: D. Połuch

Foto by: D. Połuch

SURVEY RESULTS: WYNIKI ANKIET: ponad 80% społeczeństwa graffiti uważa za przejaw wandalizmu nieliczni uważają lokalne graffiti za sztukę, a grafficiarzy za artystów osoby powyżej 21. roku życia uważają, iż za wykonanie graffiti powinna być kara nikt z ankietowanych nie chce, aby w naszym mieście, Bogatyni, były odpowiednio oznaczone tereny przeznaczone dla grafficiarzy

5. Ponad 60 % ankietowanych opowiedziało się za tym, iż lokalne graffiti nie podobają im się, gdyż są wykonane niestarannie i bez większego doświadczenia 6. Wszyscy ankietowani uważają, że osoby, które już muszą się zajmować graffiti powinny najpierw mieć długoletnie doświadczenie a dopiero potem powinni cokolwiek robić w swojej miejscowości 7. Każda z ankietowanych osób stwierdziła, że nie zna żadnego grafficiarza, a ponad połowa nawet nie chce nikogo takiego poznać, gdyż są oni uważani za chuliganów, osoby robiące dużo hałasu w porze nocnej, i często pod wpływem alkoholu lub innych środków.

Execution: wykonANIE: W kolejności alfabetycznej: Cisek Karolina Lewandowska Paulina Połuch Dominika Wąsowska Emilia. III a LP.